| Parakeets a întrebat:

Un om poate fi și anxios social și histrionic în același timp? happy
Sau histrionismul ăsta vine doar din cauza faptului că omul neadaptat social, vrea doar să fie văzut și auzit, să fie și el acolo?

Iar dacă oricum ar fi, în el zace dorința asta de a se expune unui public larg, de a fi cunoscut, faimos, poate el să devină faimos deși suferă de anxietatea socială?

E bună faima asta sau e rea?
Ce e faima până la urmă?
Credeți că în spatele oamenilor faimoși pot zace de fapt oameni complexați, care au crezut că având faimă, vor deveni puternici? Sau în spatele oamenilor faimoși șade doar putere (interioară, de la mama natură, înzestrată)?

2 răspunsuri:
| VoidEternal a răspuns:

Nevoia de atenție a acestui histrionic se și materializează cumva? Că dacă nu, orice anxios social ar vrea într-o măsură sau alta să se simtă confortabil într-un mediu social, doar că nu poate, de unde și frustrarea.

Oricum trebui sa facem o distincție între histrionic care e un tip de bufon, măscărici, ridicol, și tulburarea de personalitate histrionică, unde vorbim de indivizi dornici de a fi ajutați cu comportament dependent, ce caută mereu atenție. Se exprimă de obicei dramatic, cu emfază, dar sunt foarte sugestionabili. Sunt superficiali și nesinceri și își exprimă excesiv emoțiile și sunt foarte preocupați de impresia pe care o lasă asupra altora.

Cred că tu te referi la varianta 2. Bănuiesc că sunt și cazuri când astea 2 tulburări sunt prezente la aceeași persoană, unii indivizi sunt atât de messed up încât parca ar vrea sa le bifeze pe toate.

| Seba2013 a răspuns:

In Istoria Artei se vorbeste despre Renasterea italiana/florentina. Aceasta Renastere vorbeste de omul universal nu omul singular (uomo singulare y universale). Omul camaleón abandoneaza omul simplu.

Omul universal este ca Proteu si Tetis. Abandoneaza MISMISITATEA, REPOSUL si TO BE si alege DIFERENTA, SCHIMBAREA si NOT TO BE (pulsiunea de moarte). Ca sa intelegi To be, or not to be vezi Hamlet. Sistemul simpátic aduce moartea si disonanta cognitiva pe cand sistemul parasimpatic armonía. Tu esti facuta nu doar din cauza materiala ci si din celelalte 3 cauze (cauza formala). Cauza formala, eficienta si finala aduce ordinea elementelor. Un aparat ca sa functioneze nu are doar o aparenta materiala ci si formala. Tu vezi ceea ce izbeste ochiul insa un tehnic vede sisteme (sistemul hidraulic, sistemul electric, etc). Ei bine el vede o ORDINE in celelalte cauze nu doar aparenta materiala.

Deci omul renacentist alege o imagine:

-mimesis (eídola) care nu participa de...

-mimesis eikon.

Artizanul eídola nu se bazeaza pe realitate ci pe aparenta/verosimilitate si conjunctura.


Nu accepta ritualul intreg ci rupe magnitudinea (arhetipul). Un fapt este compus din mai multe cauze/axe. Artizanul nu accepta cauza finala (propozitul) ci accepta doar primele axe. De accesa el se bazeaza doar pe noutate, schimb si sistemul apetitiv nu pe sistemul de oxitocina. Schimba referinta si aduce o realitate idealista. De aceea este bine sa ai contacte realiste. Capitalismul hipertrofiaza sistemul hedonic nu cel de oxitocina. De aceea Iisus a repins vocea sarpelui atunci ca i-a oferit regatele lumii, ca sa nu il considere artist si sa cada in psihoza. Masinaria productiva produce mai mult pulsiunea de moarte decat pulsiunea de viata. Ajunge un imperativ categoric. Cand lasi ca celalalt sa te supervizeze, celalalt incepe sa te exploateze.

Aceasta tendinta spre isterie, psihoza toti o avem (vezi Peter Pan cum umbra se separa de el) insa Jung spune sa ne aliniem umbra. Wendy ii coase umbra lui Peter Pan. Platon spune ca artistul trebuie sa imite logosul asa cum si umbra lui Peter Pan trebuie sa il imite.

Trebuie sa acceptam ratiuni suficiente nu insuficiente, altfel de alienam. Omul are nevoie de repere sanatoase. Recompensa Alieneaza de aceea Aristotel spune ca el nu cauta placerea pentru ca ea se gaseste pe drum. Noi nu trebuie sa cautam agitatia, alterarea, preocuparea ci doar manualul artistului care a creat rational, ordonat si bine opera. Un artist face opere care functioneaza nu cu probleme.

Vezi filmul INCEPTION cu Leonardo DiCaprio daca ai perioada visatoare. Ca sa ajungi la origine trebuie sa folosesti TOTEMUL.

GILLES DELEUZE – Logica sensului

Întrebări similare