| Narcysa a întrebat:

TPU VA ROG CITITI! Nu stiu ce sa ma mai fac.Eu sunt o eleva foarte buna la romana, in special la literatura ma pricep. Dar cu gramatica merg mai greu.Nu pot spune ca nu ma pricep.Insa acele capcane nu le vad pur si simplu.
Am fost la concursul Evaluare in educatie si am luat 84. Faza nationala... dar mie tot mi se pare putin.
Nu stiu ce se intampla cu mine.Parca nu mai sunt aceeasi eleva ca in clasa a 5a.Acum o sa trec a 7a.Deci:

Va voi da funda si voturi daca imi veti spune ce ati facut in clasa a 7a la limba romana.Gramatica,literatura,functii sintactice noi, ce lecturi si alte lucruri legate de literatura vor aparea.Cine mi le spune cel mai detaliat, nu conteaza ca e primul raspuns sau al 10 lea...primeste funda si vot.Multumesc.

Răspuns Câştigător
| ChocolateAddict a răspuns:

Iti voi scrie cuprinsul cartii pentru a-ti face o idee despre ce vei invata la anul.
1.Cartea-aici vei face poezia Cuvant de Tudor Arghezi,cartea-obiect cultural,o fisa de lectura, fonetica, notiuni de sintaxa si vocabular.
2-structurile textului-vei face Iapa lui voda de Mihail Sadoveanu, verbul, si comentarii ae textelor.
3-Autor.narator.personaj-aici vei avea textul Florin scrie un roman de mircea cartarescu, substantivul si o pagina unde ti se explica cum sa povestesti.
4-functionarea descrierii in naratiune.Aici vei avea amintiri din copilarie,pronumele, numeralul, monologul si dialogul.
5-tipuri de descriere-descrierea subiectiva(pers. I),calin(file din poveste) de Mihai Eminescu, descrierea obiectiva(pers. a IIIa), adjectivul si cum realizam o descriere.
6-balada.
aici vei avea pasa hassan de george cosbuc,proverbe. zicatori,poemul eroic,scrisoarea III de Mihai Eminescu,adverbul,prepozitia, conjunctia, interjectia si textul argumentativ.
7-nuvela-vei avea doua loturi de Caragiale, predicatul, subiectul si structura dialogului.