anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Cand incepi sa acvaplanezi, mai ai sanse de scapare? In ce conditii incepi sa acvaplanezi? ce viteza si ce cauciucuri iti trebuie? cat sa fie balta? sunt curios, funda!

Răspuns Câştigător
| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

''Cand incepi sa acvaplanezi, mai ai sanse de scapare?''

Depinde unde, cum si la ce viteza acvaplanezi. Una e sa acvaplanezi in curba stransa si alta e sa acvaplanezi pe un drum drept cu 3 benzi pe sens.

''In ce conditii incepi sa acvaplanezi?''

In functie de grosimea stratului de apa si de viteza vehicolului. Cu cat e mai multa apa pe jos cu atat incepi sa acvaplanezi mai repede (la o viteza mai mica)

'' ce viteza si ce cauciucuri iti trebuie?''

Nu mi-e foarte clara intrebarea... Iti trebuie ca sa ce? Ca sa acvaplanezi sau ca sa nu acvaplanezi? Ideal ar fi sa nu alergi cu masina atunci cand toarna cu galeata, asta e singura masura care functioneaza 100% impotriva acvaplanarii.

'' cat sa fie balta?''

nu cred ca s-a dat cineva jos sa masoare adancimea baltii pe care a acvaplanat. Cert e ca depinde si de viteza si de cantitatea de apa.

Cu cat anvelopele sunt mai late cu atat riscul de acvaplanare creste, contrar credintei populare. Ideal ar fi sa ai montate anvelope care sa corespunda cu cele din talon si care sa aiba profilul cat de cat decent.

7 răspunsuri:
| 0rlando a răspuns:

Atunci când ai viteză, poți acvaplana chiar și pe un strat superficial de apă, indiferent de anvelope.
https://youtu.be/sAubG28uODM?t=35s

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Eu am "patit" acvaplanarea doar cu 1310-le, cu cauciucuri subtiri. Nu ca ar fi masina proasta, cu ea mergeam mai "ca turbatul", de multe ori am luat si viraje de-aiurea cu ea, s-o provoc sa derapeze, sa vad cum se poate redresa.
Unde ma bagam cel mai des, o balta lunga de 5-6m, adanca de vreo 10cm, nu prea aveam nici un control. Cauciucurile subtiri se afundau in apa, fata incetinea, iar spatele din urma, fiind mai usor, "aluneca" pe apa si tindea sa se invarta, fara sa pot face mai nimic. Noroc ca ieseam repede, cand dadeam de asfalt cu rotile din fata, fiind cu piciorul pe acceleratie, se redresa instant.
Cu o masina cu cauciucurile mai late, acvaplanarea e ca o alunecare pe gheata. Celelalte masini pe care le-am avut, alunecau si pe asfalt ud, mergeam atent, nu faceam 'teste', ca erau mult mai greu de redresat.
Cauciucurile subtiri au aderenta incredibila, insa nu sunt "spornice" la viraj (te lupti cu volanul), si creeaza balans lateral mare, care se poate transforma in rasturnare, sau explozie.

| RB26DETT a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Am patit sa ma faca de ras unu cu o dacie 1310 pe zapada laughing eu eram impotmolit, cu anvelope de iarna noi si ala cu anvelope mixte purtate jumatate de an, nu avea nici o treaba laughing...

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru RB26DETT):

Pe zapada e lux cu Dacia...
Prin 2011, am mers la gratar cu un grup de prieteni, noaptea, pe un drum forestier destul de abrupt, foarte slab deszapezit (zapada de 10-20cm peste tot, gheata dedesubt). Pot sa zic, ca A4-le cu care au venit ceilalti, a ramas la asfalt, si cu Dacia am urcat toti 5, beti, pana ne-am saturat, si am facut foc de tabara in mijlocul drumului laughing
S-au mirat toti de performantele 'TAF'-ului laughing
Nu mai zic, la coborare mergeam 60-70, si mai trageam si frana de mana pe viraje. Cat timp acceleram, tragea in orice directie dadeam volanul.
Cauciucuri Debica Frigo pe fata (foarte de iarna, inalte si moi), Victoria de pe vremea lui Raposatu' pe spate.

| RB26DETT a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Tatal meu a avut acum mult timp o dacia solenza, un timp a folosit debica navigator si a trecut pe frigowinking intr-adevar, sunt niste cauciucuri excelente! Era zapada de 30 de cm pe ulita [stateam la tara pe atunci] si el facea partia dimineata laughing ziceai ca-i cu deszapezitorul, muta zapada cu masina si cand si-a luat v40-ul asta [a fost al lui la inceput] cu anvelope michelin de iarna noi, nu putea intra pe ulita cand zapada depasea 10 cm laughing
A reusit pana la urma si peste noapte a nins, stratul de zapada 30 de cm pe ulita si aveam de mers 100 de km, am luat dacia laughing daca scoteam v40-ul pe poarta nu-l mai bagam inapoi laughing)

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru RB26DETT):

Conteaza mult latimea cauciucului (cu cat e mai lat, cu atat mai rau), cuplul si transmisia masinii. Cu Golf 2 diesel, cauciucuri all season cu 175/R13 fac treaba asemanatoare cu Dacia, ca e diesel, are putere la turatie mica, si e masina scurta.
Cele mai smechere cauciucuri de iarna cu care am mers, aveau crampoane metalice (ca niste nituri), cu un sistem centrifugal. Adica, cat timp aveai aderenta ok, crampoanele erau ingropate in cauciuc. In momentul in care derapai sau patinai, scotea crampoanele alea, cum scot pisicile ghearele, si pleca usor chiar si in rampa, pe gheata ca sticla.
Alta masina descurcareata pe zapada a fost la mine un Opel Kadett, aveam cauciucuri resapate (deci cauciuc calumea, nu plastic), parca 175/R15, destul de inalte in talon. Cum masina era si joasa, se descurca foarte misto pe zapada, in schimb, cand pierdea aderenta, o pierdea sanatos... Derapa imprevizibil uneori.
Cele mai praf masini iarna sunt fara dar si poate BMW-urile. Gume late, tractiune spate cu greutatea pe fata, motor cu cuplu imens la orice turatie, si foarte 'viu', in sensul ca rupe aderenta si pe asfalt uscat, pe zapada e varza. Nu doar ca patineaza, dar pierde aderenta foarte naspa, si chiar n-ai ce sa faci, fiind RWD, decat sa te uiti incotro te duce.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Cu cauciucuri proaste incepi sa plutesti chiar si la 70 la ora.
Apoi in functie de cat esti dispus sa scoti din buzunar o duci chiar la 150 in aceleasi conditii.
Eu cu tractiune posterioara simt ca spatele nu mai este lipit de sosea miscandu-se cativa cm stanga sau dreapta si reduc usor viteza ca sa dau timp rizurilor din anvelope sa arunce apa afara.

Întrebări similare