| RM94 a întrebat:

Ce ar trebui sa stiu despre modificarile evacuarii? Stiu ca, cataliticul face fumul mai putin poluant. Dar ce se intampla daca dezinstalez resonator, muffler/s si headers? Adica sa fie cataliticul si in rest evacuarea pana la capat fara resonator, muffler si headers?
1) Ce se intampla cu emisiile? Cresc sau scad?
2) Ce se intampla cu consumul de carburant? Creste sau scade?
3) Este adevarat ca o sa sune mai tare si mai castiga cai putere?
4) Este adevarat ca o sa se inece?

1 răspuns:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

1. cresc emisiile, cand anulezi orice cot sau toba de pe traseul evacuarii.
2. posibil sa creasca, in nici un caz sa scada
3. sigur, chiar si inlocuirea evacuarii cu una de inox, sau din alt metal insa gros in "carne", creste rezonanta. Evacuarile normale sunt facute din tabla subtirica, tocmai ca sa mai absoarba vibratiile (zgomotul).
Puterea se castiga numai cand se fac modificari si la partea de alimentare, iar evacuarea se mareste dupa niste calcule minime. Daca largesti evacuarea unei masini cu motorul stock, sau anulezi ceva de pe traseu, obtii un zgomot enervant pentru cei din jur, asemanator cu masinile de raliu, insa nu castigi putere, cel mult pierzi.
4. Da, daca faci in asa fel incat gazele sa se evacueze prea repede. Eu am condus cateva masini fara evacuare, de la Dacii doar cu galeriile montate, pana la Octavia 1.6 doar cu catalizatorul montat. Ambele mergeau mult mai prost, sub 2000rpm nici nu plecau de pe loc, trebuiau turate mult, si aveau vreo jumatate din cuplul obisnuit.