| gapps a întrebat:

De ce masiniile pe benzina nu au intercooler si daca au la ce ar ajuta intercooler-ul?

5 răspunsuri:
| ionutz03 a răspuns:

Intercoolerul baga aer cu presiune in cilindrii motorului.

Mai exact dincate stii si tu ca sa arda combustibilul este nevoie de oxigen. O masina fara intercooler trage aer singura intr-ocantitate mai mica, deci oxigen mai putin, pe cand intercoolerul baga aerul cu presiune(mai mult) asta inseamna oxigen din belsug facilitand arderea mai puternica si dezvolta o putere mai mare.
Sper ca am fost pe inteles.

Si da mai nou gasesti intercooler si masinile care folosesc benzina, se numesc motoare turbo.
Multa bafta.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru ionutz03):

Ai fost pe inteles, dar nu si documentat.
Intercoolerul e un simplu radiator, ca si ala de apa.
Turbina face presiunea, nu intercoolerul.
Iar motoare turbo se numesc si alea diesel.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Au si masinile pe benzina intercooler. orice motor ajutat de o turbina are intercooler, doar ca motoare cu turbina pe benzina sunt o tehnoligie destul de noua

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru suntserios):

Nu toate supraalimentatele au intercooler, iar supraalimentarea era descoperita de mult timp, cand a inceput sa se foloseasca pe diesel-uri.
Acum au inceput sa faca teste cu benzinar de ultima generatie + turbo, pentru ca au evoluat foarte mult cu sistemele de injectie, si vor sa compenseze cuplul scazut al motoarelor de capacitate mica, prin supraalimentare.
Benzinare cu turbo exista de mult, dar erau destinate doar "street racer-ilor", pentru ca au consumuri foarte mari.
Turbine se pot pune pe toate motoarele cu ardere interna; un exemplu care imi vine acum in minte sunt motoarele Renault inrudite cu motorul de Dacia 1300, care pe unele masini venea cu turbo din fabrica.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Intercoolerul raceste aerul comprimat de la turbina, in drum spre motor.
Masinile pe benzina "nu au intercooler" pentru ca pana acum, putine motoare pe benzina aveau si turbo.
Acum producatorii de masini au inceput sa foloseasca tot mai frecvent motoare supraalimentate pe benzina, asa ca ai sa vezi intercoolere si pe masinile pe benzina, de acum inainte.
P.S.: Exista si dieseluri cu turbina dar fara intercooler, dar majoritatea sunt vechi.
Racind aerul care intra pe admisie, il face mai concentrat si ajuta exploziile sa fie mai puternice. Turbina se invarte cu turatii foarte mari, si se incinge. Daca ar intra aerul fierbinte in motor, ar scadea randamentul.