| Ottakringer a întrebat:


Care sunt dezavantajele daca speli motorul la un Ford Mondeo necorespunzator?
Ce se poate duce mai exact din motor?

6 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ai fost explicit pana-n chur.
Spalarea motorului se poate face de multe feluri: la circuitul de ungere, la circuitul de racire sau exterior, adica ce e in compartimentul motor.
Daca te referi la cea exterioara, adica spalarea de praf, doar la benzinare apar probleme, daca mergi cu motorul cald pana la spalatorie, ca dupa spalare se va forma condens in cilindri si din cauza asta nu vor functiona bujiile, iar masina nu va porni. Daca o faci cu motorul rece nu intampini aceasta problema.
In rest, daca izolezi bine zonele in care nu trebuie sa ajunga apa (instalatia electrica si nu numai), n-ai de ce sa-ti faci griji.
Spalarea instalatiei de racire n-are nici un risc.
Spalarea circuitului de ungere are riscuri majore. Am patit-o cu Motorflush, a inceput sa trosneasca motorul de eram sigur ca s-a rupt ceva in el. Din fericire nu se manifesta nici un fel de urmari. De atunci am folosit doar amestec motorina + ulei ieftin, in proportie de 2:1 motorina si n-am intampinat nici un fel de probleme, insa nu practic metoda asta in motoare sofisticate.
Poti gripa/sparge motorul la o spalare cu ajutorul ungerii, daca ceva nu decurge cum trebuie.

| Ottakringer explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Problema e ca s-a facut o spalare la motor la un Ford si acum trage putin mai greu. Propietarul zice ca ar fi din cauza bujiilor dar nu stiu ce sa ii zic despre asta!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Ottakringer):

Spalare... DE CARE BRE?
Ti-am explicat 3 tipuri de spalare la motor, pe care a facut-o?
Daca e vorba de ulei, ar trebui sa apara dupa cativa km semne ale uzurii excesive, cum ar fi consumul de ulei, supraincalzire, fum...
Daca a facut spalare exterioara cu jet de apa, ar putea fi ceea ce ti-am explicat mai sus, cu condensul pe bujii. Se rezolva cu demontare si curatare pe aragaz sau cu o talpa. Nu recomand frecatul cu smirghel sau perie de sarma.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Intra apa la alternator, la electromotor, la diferitele conexiuni electrice care nu sunt protejate impotriva jetului de apa calda la 150 de bari.
Se oxideaza mai repede conectorii care fac legatura la diversi senzori, etc.
Si daca te lasa o conexiune noaptea pe niste coclauri o sa injuri marca Ford.

| Ottakringer explică (pentru anonim_4396):

Propietarul unui Ford a facut o spalare ma motor si acum trage mai greu. el zicea ca ar fi din cauza bujiilor dar.

| AliLina2 a răspuns:

Salut,eu zic ca nu ar trebui sa incerci. uite si de ce..http://www.motorstory.ro/2011/10/ai-spalat-vreodata-motorul-masinii/