| sigurantaplacere a întrebat:

Salut prieteni!
Detin un vw jetta din 90, impecabil.Partea proasta e ca motorul e slab, e 1.6 diesel si are cam 50-60 cai. Vreau sa-i pun unul de 1.9 tdi.Eu vreau sa-l schimb,dar taica-miu zice sa nu.Ce metode sunt ca sa stric motorul? Dar sa o fac fara sa-si dea seama, sa para ca s-a stricat de la sineMotoru are aproape 1.500.000 km si nici ca vrea sa crape.Stiu ca suna penibil, dar va rog sa veniti cu idei.Multumesc!

15 răspunsuri:
| 13 a răspuns:

Cel mai simplu ar fi sa topesti niste zahar in benzina si sa il bagi in rezoervor. Iti gripeaza motorul dupa vreo 40 de minute de mers. Dar eu sincer nu iti recomand sa faci asta. Trebuie sa iei in considerare faptul ca inlocuirea unui motor cu un alt motor de model diferit este extrem de costisitor si poate nici nu obtii aprobare RAR dupa ce termini si atunci ce ai facut? E mult mai inteligent sa cumperi o masina mai puternica daca vrei mai multi cai sau sa o modifici asta. De banii pe care ii dai pe un engine swap iti pui niste cai frumosi pe masina fara sa strici ceva.Plus ca nu stiu cat de impecabila poate fi o masina din 90 daca a fost rulata 1.500.000 de km. Oricum, sper din suflet ca o sa faci o alegere inteligenta si no o sa iti tai singur craca de sub picioare.In fond daca tatal tau o sa plateasca reparatia oricum sunt destul de sigur ca o sa caute un alt motor de pe acesi model si o sa il puna acela si tot de unde ai pornit ajungi. Deci fi inteligent si nu iti baga singur bete in roate.

| sigurantaplacere explică (pentru 13):

Motorul l-am gasit la 11 milioane, de montat are cine ca taica-miu stie bine mecanica.Bani de masina mai puternica nu prea sunt in momentul de fata.M-am interesat si la RAR si se poate face omologarea, doar ca ma pisca de cateva milioane la buzunar.Arata impecabil la caroserie.Nu are rugina, toate sunt la locul ei.De interior nu mai zic, am scos toata tapiteria din ea si am spalat-o in fiecare colt.A fost ingrijita destul de bine.Am mers cu apa la 100+ si tot nimic...

suntserios
| suntserios a răspuns:

1.5 mil km? sa fim seriosi asta ar inseamna zi de zi (fara exceptie) timp de 25 ani ca masina aia sa fi facut 170 km. Cam greu de crezut

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Vezi ca trebuie si ceva modificari, nu intra 1.9 foarte usor. Documenteaza-te mai intai.
Apoi, daca dereglezi pompa de injectie, s-ar putea sa nu-si mai bata taica-tu capul cu el, si sa mearga pe mana ta.
PS: 11 milioane pe un motor din anii '90 mi se pare cam mult, mai pui 10 si il cumperi cu tot cu masina, si acte pe RO.
In locul tau nu m-as incurca, as lasa hoitul asta sa mearga in continuare, si mi-as lua eu altceva. Mai ales ca, daca zici ca taica-tu e mecanic, se poate prinde usor ca ai stricat intentionar motorul, il repara, si tu mai conduci doar in GTA.

| sigurantaplacere explică (pentru NoTurbinaNoGood):

M-am interesat.Nu trebuie nici o modificare.Montat,reglat ce e de reglat si cheie.Motorul e de le un vento, are 90 de cai si aproape 300.000 km din '98.E mult mai bine fata de 1, 5 milioane, zic eu.Crede-ma ca mi-as lua alta masina dar nu am bani.Am 30 mil toti banii, ce masina sa-mi iau de astia? laughing

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru sigurantaplacere):

De 30 de milioane cumperi Vento 1.9 TDI cu numere romanesti, dar la care nu e platita taxa, faci o procura cu vechiul proprietar, si circuli linistit.
Au ceva rugina Vento/Golf 3, dar cativa ani te tin, fara sa cazi din ele.
Nu fa investitii in harburi, ca e ca si cum ai bea banii.
Mai bine mai circuli un an cu magarusul ala, mai faci 20 de milioane, si iti cumperi ceva si mai bun decat Vento.
Pe la 1300e iti poti cumpara Vectra B 1.6 16V in stare foarte buna, cu taxa nerecuperata. E din alt secol, si motoarele alea au consum mic.
La alea 30 de milioane de acum, daca mi-as pune mintea, eu cred ca as cumpara o Tigra 1.4 16V, si mi-ar ramane si bani de un schimb de ulei. Fata de Golf 2, e un benzinar usor de 90cp, ai sa zici ca e racheta.

| sigurantaplacere explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Si de unde stiu eu la ce a fost folosita masina aia?

| sigurantaplacere explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Nici nu stiu ce cheltuieli pot aparea la o masina nou achizitionata.Am o gramada de piese de schimb pentru jetta, de aia nu prea as vrea sa iau alta.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru sigurantaplacere):

Tigra e pe platforma de Corsa. Cumperi piese si din alocatie.
Nu te teme sa cumperi o masina 'omorata', daca motorul nu scoate fum si nu bate, merge. Singura problema ascunsa riscanta, e consumul mare de conbustibil. Eu insa n-am patit niciodata sa dau peste una care sa consume prea mult. S-ar putea rezolva si asta, dar sunt reparatii mai scumpe (verificat/tras la punct distributia, diagnoze peste diagnoze, schimbat sonde, debitmetre, testat compresie...).
Piese care sa te ia prin surprindere nu prea sunt, la benzinar nu prea se strica nimic brusc. Nu e un diesel de 150cp si turbina de 2000 de lei, care sa faca poc brusc, de sa chemi platforma.
Eu am prins gustul 'harburilor', 2 ani si ceva am tinut-o doar in din astea. Am avut de la Vectra TD, Golf 2 TD si Mercedes W124, pana la Logan 2009 fost taxi. Golful l-am dat cel mai repede, din aceleasi motive de care te plangi si tu de al tau: nu tragea nici cat Dacia 1310 pe care o am, avea multi km, si n-aveam chef sa incep sa bag bani in ea.
Opelurile vechi mi-au placut mult, am avut si un C20LET adus spre 200cp... In ultima perioada imi sta capul doar la motoare pe benzina, dieselul nu e de mine. Cand scap la dieseluri supraalimentate, le tin doar in 2500-3500, si consum la fel de mult ca si cu benzinare, cu care crosetez traficul, fiind mult mai ascultatoare cand pun piciorul in acceleratie.
Eu dupa ce le cumpar, deschid capacul la distributie, sa vad daca "mai merge", ma uit la ulei, daca e negru fac schimbul, verific filtrul de aer, apoi imi vad de restul lucrurilor. De obicei petrec 2-3 zile dand jos stickerele de bazar, facand curat in interior, si eventual vopsind/colantand diverse piese, "tunate" de fostii proprietari, sau pur si simplu uzate.

| sigurantaplacere explică (pentru NoTurbinaNoGood):

E prea mult pentru mine sa cumpar o masina:taxa, asigurare etc etc.N-am nici un venit (propriu) ca sa o pot intretine.Benzinara nici nu vreau sa aud,la cum merg eu..., nu de alta, dar nu am OMV in curte.
Intr-un fel imi place si designu-l ei, de aia as vrea sa mai trag de ea, dar cu alt motor.Asta e singurul minus pe care il are.Am la ea tot felul de piese, portiere, capota, cutie viteze, tot in afara de caroserie.
Treaba cu zaharul merge garantat? Daca se desface motorul se poate afla cauza "decesului"? laughing

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru sigurantaplacere):

Nu stiu, nu ma ocup de distrus motoare laughing
Are un prieten un Golf 2 frumos, in care a investit. E modelul 1.6 TDI, ceva mai rar. Are in jur de 82cp, si fata de un simplu TD, are alte injectoare, si intercooler. Are ceva probleme ca a stat mult degeaba si nu merge tot timpul cum trebuie, dar cand merge calumea, rupe... Am fost cu el cand a facut Golf 4 1.6 16V, i-a dat de l-a julit laughing
Pe drum intins insa e puturos, de la 110 te rogi de ea. Daca ar reconditiona turbina, injectoarele si pompa de injectie, cred ca si-ar da drumul.
La motorul tau, ar merge o turbina. Nu una de Golf 2, ca sunt slabe, una de pe un motor mai mare, tot diesel. De exemplu cele de 1.9 TD-TDI de la Golf 3, ca s-ar putea sa mearga si galeriile. Mai pui si un intercooler, si te-ai scos.
O sa fuga magarusul tau de n-o sa-ti vina sa crezi, asta pana cand o sa iasa o biela prin bloc... laughing

| sigurantaplacere explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Biela iesita prin bloc am vazut la un vecin cu aro. Efectiv era o gaura in blocul motor.laughing
Aceeasi problema o are si a mea.La 110 ma inchin la ea.Un 1.9 GTD ar fi de vis.De aia tot caut motiv sa schimb motorul.
Alte metode "curate" care sa-mi dea motiv sa schimb motorul stiti? big grin

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru sigurantaplacere):

Pleci cu masina de acasa, parchezi cu botul la vale, deschizi capacul distributiei, scoti cureaua de pe rola de sus, invarti rola jumatate de tura, pui cureaua la loc si ii dai drumul la vale, in viteza. O sa indoaie cel putin supapele.
Zici ca s-a oprit in mers si n-a mai pornit.
Desi... Eu nu te sustin sa strici motorul ala, pentru visele tale de "racer" laughing

| sigurantaplacere explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Nu vreau sa fuga ca nu stiu ce M5 sau lancer, dar nici sa ma rog de ea.O las sa se duca pe liber, sau cum?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru sigurantaplacere):

In viteza, ca sa se invarta motorul. Eventual tii ambreajul calcat pana ia putina viteza, apoi ii dai drumul brusc.
Dar tu cu Golfuri TDI ai mers? laughing
Nu stiu ce parere ai tu de ele, eu merg frecvent cu Golf 4 ALH si Focus 1.8 TDCI... Focusul e ok, dar ALH-ul ma enerveaza, nu fuge deloc in ultima perioada. Golfurile 3 de asemenea, daca sunt ok ajung repede la 100km/h, si peste... Lipsa.
Mi-am mai adus aminte una... Vezi ca la Golf 2 poti sa-i dai avans in pompa de injectie, si se simte diferenta foarte mare de putere. Am un prieten care a avut multe Volkswagen-uri cu injectie clasica, si la toate umbla la avans, si fugeau mult mai tare. Scoate fum cand ii dai, dar se si simte.
La un Passat 1.9 TDI de 90cp, dupa ce a umblat in pompa, stiu ca baga in scaun ca unul de 131cp. A plecat de pe loc de langa mine, si in 3m a tras frana de mana pe asfalt, si a invartit-o ca pe un BMW.
Poate taica-tu, daca se pricepe, a devansat-o mult, si de aia nu prea trage, in schimb consuma putin.
Si injectoarele se regleaza, dar la o masina speciala; daca le maresti presiunea la care sa deschida, castigi putere si de acolo.
Ti-am zis, eu in locul tau luam turbina de 1.9 TD/TDI, reglam injectoarele sa deschida mai sus, mai dadeam niste debit din pompa (avans), si gata.
Toate modificarile astea o fac sa scoata fum ca o RABA, dar fuge bine dupa asta.