Nu dețin și nici nu am deținut vreodată o Mazda RX8, dar din ce am auzit de la foști deținători, este o mașină foarte pretențioasă și scump de întreținut.
După pornire, trebuie lăsată vreo 5-10 minute la relanti să se încălzească înainte să pleci cu ea, iar după ce pleci, timp de vreo 10 minute, schimbi treptele la turații de maxim 4000 Rpm, până se încălzește uleiul și se fluidizează suficient pentru a permite ungerea corectă a pieselor.
După astea 10 minute, schimbi treptele la turații mai mari de 4000Rpm, pentru că RX8, are niște injectoare de ulei care intră funcțiune numai după 4000Rpm și cel puțin o dată pe zi, este recomandat să duci motorul în 9000 Rpm.
Când vrei să oprești motorul, ai grijă să fie cald, altfel există un risc crescut ca acesta să se înece. Este de preferat ca înainte de oprire, să ții motorul turat constant până când se încălzește, apoi oprirea propriu-zisă(din cheie), se face cu motorul turat la 9000Rpm.
Uleiul se verifică la fiecare plin de benzină. În principiu RX8 consumă cam 1 litru de ulei la 3000Km, dar în funcție de stilul de condus, poate consuma și 1 litru la 1000Km, deci trebuie verificat și completat constant. Schimbul propriu-zis de ulei, se face cam la 5000Km, niciodată peste 10000Km și se folosește ulei Dexelia 5W-30 recomandat de Mazda.
Bujiile se schimbă la 30000Km, iar bobinele la 60000.
Mai departe, te descurci.
Vezi ca ti-a dat o cheie, pe aia o bagi in contact, calci ambreiajul si o rasucesti pana porneste motorul, dupa ce a pornit, dai drumul la cheie.Cand vrei sa opresti rasucesti cheia in sens invers.Era necesar sa ne zici ca locuiesti in Austria? Acolo se schimba uleiul la mai putini Km, sau cum?
Ombladon, este un motor mai special adica rotativ, pt.cunostinta ta generala in Japonia este sc pentru. a utiliza aceasta masina, in primul rand mam documentat si tot pentru. cunostinta ta generala iti zic ca trebuie sa lasi motorul sa se incalzeasca apoi poti pleca cu masina si trebuie sa mergi pana in 3000 de ture, la oprire se tine accelerata la 5000 de ture si se opreste brusc motorul, uleiul trebuie completat la fiecare 500-1000 km, asa ca vezi de treaba daca nu sti despre ce este vorba, o seara placuta.
Salut Alexandru.
Te rog spune.mi (daca mai ai masina asta) cum se comporta, ce reparatii ai facut la ea, daca ai avut probleme cu motorul (in conditiile in care ai respectat pornirea si oprirea)?
Merita sa dau 7000-8000€ pe minunea asta care ma bantuie de un an?