| Linkus a întrebat:

Am inceput scoala din soferi din iulie si am facut toate sedintele pe un logan (modelul clasic) diesel. Dupa ce luat sala am fost programat la traseu in 5 octombrie, luni. Surpriza a fost ca m-a sunat instructorul cu 2-3 zile inainte sa imi spuna ca si-a schimbat masina, un logan benzina+gpl (model nou). Am apucat sa fac o sedinta dar a fost groaznic, diferenta era foarte mare pentru un incepator. Evident am picat traseul in 2 minute desi am dat cu un politist foarte de treaba. Am fost foarte dezamagit si mi-am mai revenit cu greu, m-am facut de ras, mi-a murit motorul de vreo 3 ori pana sa pornesc masina si efectiv nu o puteam conduce pentru ca nu e usor sa te urci intr-o masina noua dupa ce tu ai 15 ore la
volan prin oras. intrebarea e : ce ma sfatuiti sa fac? sa caut un instructor cu o masina diesel si sa dau pe aia sau sa mai fac 3 sedinte pe masina pe care am dat examenul ca sa ma obisnuiesc cu ea?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

E complicat sa schimbi instructorul.
Daca il schimbi cu unul ce are masina diesel, scapi de muritul motorului.
Daca te inveti insa cu masina noua a instructorului, o sa-ti fie de folos si pe viitor.
Nu prea te numesti sofer, daca stii sa conduci doar diesel. Mai devreme sau mai tarziu, te-ai fi lovit de 'problema' condusului pe masinile pe benzina.
Si eu am avut probleme, dupa ce am luat permisul pe Logan diesel, si am urcat (din nou) la volanul Daciei din avatar, abia a 3-a plecare mi-a iesit. Apoi, m-am c... pe mine, cand am ajuns la 100km/h cu ea. Desi, o condusesem foarte mult inainte; fiind totusi incepator, mi-a schimbat mult condusul scoala de soferi, si m-am prostit, la capitolul plecarea de pe loc.
Cand ai suficient exercitiu, pleci de pe loc cu orice masina, fie ca e diesel, pe benzina sau gaz. Ma uitam stramb cand imi explica un sofer ca 'toate masinile se conduc la fel', dar acum, asa mi se pare si mie. De la 1.2 benzina la motoare 2.0 diesel, cu toate plec din prima.
Trebuie sa te comporti mai fin cu ambreajul. Eu am avut Logan 1.4 mpi, si sa stii ca plecam in relanti. Ridici ambreajul usor, pana tremura, il tii acolo, iar motorul se accelereaza singur putin, si pleci de pe loc. Trebuie sa te porti ceva mai delicat decat la diesel. Logan 1.2 16V nu mai pleaca la relanti, dar tot e usor de condus, ridicam ambreajul usor pana tremura, apoi acceleram si eliberam ambreajul. Nu se opresc brusc, daca esti calm, simti intai cum vibreaza (tremura usor) masina, atunci trebuie sa accelerezi finut, pana pe la 1500rpm, ca sa faci o plecare fina. Logan 1. 6mpi pleaca de pe loc in relanti mai bine decat cele diesel, doar in rampa trebuie sa accelerezi la plecare.

4 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

In prezent, daca ai cazut la proba practica, este obligatoriu sa mai faci cel putin 6 ore scoala de conducere si abia apoi te poti prezenta iarasi la proba practica.
Faci ce crezi ca te ajuta mai mult, tu stii mai bine cum te descurci sau te vei descurca cu una sau cu alta.

| Linkus explică (pentru Ioandelasal):

Pai da, 6 ore adica inca 3 sedinte. asa mi-a spus instructorul

suntserios
| suntserios a răspuns:

Mai iei ore pe masina cu motor pe benzina ca doar in final de aia vei iesi sofer sa poti conduce orice fel de masina

| cristi9c a răspuns:

Iti recomand sa schimbi instructorul cu unul care are masina pe diesel. Iti garantez ca 3 ore, pentru un incepator, nu sunt suficiente sa te acomodezi cu benzina.