| Serban_Albu_1994 a întrebat:

Cat poate sta un acumulator auto pana cand moare de tot fara ca bacteria sa fie deconectata? Sase luni sunt suficiente sau trebuie mai mult? Adica sa moara de tot asa incat sa nu se mai incarce.

1 răspuns:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Am avut baterie noua cumparata in 2005, pusa pe masina de proba (aici a fost greseala), dusa apoi in casa, si nefolosita pana in 2007. Atunci, in 2007, am pus-o la redresor fara sa o incerc pe masina, a 2-a zi am mers si am pornit masina (statuta si ea de atunci), a mers perfect. Am dus-o in casa inapoi, apoi, dupa 2 saptamani sau maxim o luna, am mers din nou, sa iau masina acasa. Bateria era epuizata; am pus-o la redresor ca data trecuta, n-a mai pornit masina cu ea nici impinsa.
Greseala zic eu ca a fost ca a fost folosita de proba in 2005; altfel, bateriile sunt incarcate chimic prima data (sper ca nu aberez), si pana nu le pui consumatori, daca stau la temperatura normala, rezista bine.
Atunci (de fapt cateva luni mai tarziu, in 2008) am cumparat o baterie noua (Caranda), care a tinut pana in 2011-2012.
Am un Rombat care n-am habar din ce an e, l-am cumparat deodata cu o masina in 2011, dadea impresia ca e mort, pierde curentul peste noapte, dar si-a revenit cand am circulat zilnic, si il folosesc fara probleme si in prezent.
Mai am o baterie de Ford din 2004, a dat-o jos cineva ca iarna era cam slaba (Fiesta 1.4 TDCI), a stat prin garaj la inghet vreo 2 ierni, a stat si iarna trecuta afara, fara a fi folosita, si cand ma duc sa pornesc masina pe care sta, cu exceptia iernii, are curent tot timpul.
Deci... Nu poti ghici cat tine o baterie. Caranda sunt proaste, te lasa brusc, Rombat rezista peste 10 ani, cea de Ford pare nemuritoare.
Ca sa tii o baterie pana cand nu mai scoate decat tensiuni sub 5v, ar trebui s-o lasi descarcata total (ii legi un bec de borne), macar vreo 2 saptamani, in nopti cu -20 de grade.
Si inca un lucru; conteaza redresorul. Tatal meu face transformatoare, si a facut mai multe tipuri de redresoare: de incarcare rapida, sau lenta, cea de-a doua fiind mai buna pentru baterie. O baterie uzata s-ar putea sa nu reactioneze la incarcarea rapida (de amperaj mare), pe cand, daca se completeaza apa distilata (ideal electrolit), si se pune la incarcare lenta (in jur de 10% din capacitatea ei, timp de 12-14 ore), s-ar putea sa circuli linistit cu ea, cel putin in sezonul cald.