| PiessosTacoss a întrebat:

Buna! Sunt elev in clasa a 10 a, profil bio-chimie si pe viitor as vrea sa ma fac asistent criminalist. Din cate am inteles, dupa terminarea liceului trebuie sa fac o scoala de agenti de politie cum e cea de la Campina. Intrebarea mea este, ce trebuie sa fac dupa aia? Este nevoie sa particip la un concurs sau ceva de genul acesta? Daca mi-ati putea niste detalii, ar fi super XD

1 răspuns:
| chowder3110 a răspuns:

Munca in domeniul criminalisticii se poate desfasura prin diverse modalitati, una este calea INEC-ului (Institutul National de Expertize Criminalistice) - vezi OMJ 177/C/2008 si OG 75/2000 - unde este necesar sa se parcurga studii in domeniul criminalisticii de lunga durata in vederea obtinerii calificarii pentru a participa la concursul organizat de MJ in cadrul INEC (expert criminalist, asistent criminalist, etc.) si intr-o alta acceptiune, poti urma academia de politie cu specializare masterat in criminalistica la Academia de Politie Alexandru Ioan Cuza spre exemplu, dar necesita parcurgerea unui stagiu cred ca era 3 (academia propriu-zisa) ani si 2 ani studiile masterale. O a treia varianta e sa parcugi o facultate idonee unei profesii prevazute de acest statut: chimie, biologie, drept, psihologie, etc. si un masterat la o facultate de drept cu specializare in criminalistica si apoi inscrierea pentru sustinerea examenului INEC, ca si exceptie, cei de la facultati vocational diferite fata de cele de stiinte juridice, trebuie sa sustina inainte de a parcurge primul an, un examen din teoria generala a dreptului.