anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Daca eu vreau sa urmez Facultatea de Drept, ce profil la liceu mi s-ar potrivi foarte bine pentru viitoarea facultate? Am de ales intre filologie intensiv engleza/ stiinte sociale. Nu vreau sa-mi incerc timpul la sfarsit cu materii inutile, ci vreau ca materiile pe care le voi folosi la facultate sa le studiez cat mai intens spre sfarsit. Ma puteti ajuta?

6 răspunsuri:
| narcis13 a răspuns:

Sunt student la Drept, iar sfatul meu ar fi sa mergi la stiinte sociale, pentru ca dreptul face parte din sistemul stiintelor sociale, alaturi de economie, psihologie, istorie, sociologie si altele.
Cum sa se axeze Dreptul pe engleza? Adica mergi la Drept pentru o limba straina sau pentru a te forma in domeniul juridic?
E adevarat ca studiezi in facultate si limbi straine, dar nu esti la Litere, esti la o facultate de stiinte juridice, iar indiferent ca e vorba de engleza, franceza sau germana, se studiaza vocabularul juridic. Daca "lorely" stie mai bine...

| xibalba a răspuns:

Sunt bune ambele pentru facultatea de drept, iar de materii inutile vei avea...ca toti au, din pacate. Eu zic sa optezi pentru filo engleza, ca e mai ok... inveti mai multa engleza si iti foloseste. Ambele sunt profile de uman, deci... alegi ce vrei. bafta

| LoryM22 a răspuns:

Filologia dupa parerea mea, la drept se axeaza pe asta.

| Jupiter a răspuns:

Stiinte sociale.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Eu sunt de parere ca orice profil te pregateste pentru o eventuala cariera in Drept. Bine, preferabil e sa urmezi un profil uman, insa poti foarte bine sa dai la Drept chiar daca esti la mate-info sau bio-chimie.Eu sunt pe a 12-a, la sociale intensiv engleza si tot acolo vreau sa dau mai departe.In primul rand liceul te ajuta sa-ti formezi un anumit nivel de cultura generala ( de aceea studiezi atat parte reala cat si umana) si te ajuta sa te orietezi spre o anumita cariera. Sa nu te gandesti ca daca mergi la folilogie/sociale vei incepe sa faci materiile care le faci La Drept( filologia este un profil complet uman, insa stiintele sociale sunt un profil de mijloc). Dimpotriva, profilul uman iti imbogateste perspectivele de viitor, te familiarizeaza cu anumite lucruri care le vei invata la facultatea de Drept in cazul de fata, insa cum am spus mai sus, la fel face si mate-info. Gandeste-te ca tu faci logica, psihologie, filosofie, insa le studiezi separat de pe clasa a 9-a. Atuurile de care vei avea parte vor fi romana ( ca un viitor bun avocat, spre exemplu, ar cam trebui sa cunosti dar si sa vorbesti foarte bine limba romana), istoria si latina. In cazul tau te sfatuiesc sa alegi filologia -intensiv engleza ( vei face aceleasi materii ca cei de la sociale, in plus vei face si literatura universala, vei mai avea poate inca o limba incepatoare si + ore mai multe de latina), iar un profil de intensiv engleza te ajuta foarte mult, iti spun din experienta. Nici o materie nu este inutile; matematica, fizica, informatica, muzica, limbile straine, toate au un rol important. O persoana care studieaza Dreptul trebnuie sa fie o persoana care are o vasta cultura generala. Asta daca vrei sa fii cu adevarat bun. Sper ca te-a ajutat cat de cat raspunsul meu si bafta in continuare!winking

| RuSuLeTzZz a răspuns:

Cariera este importanta in viata ta pana cand te vei stinge. Dar sincer. incearca sa urmezi un profil complex unde`ti vei dezvolta atentia si nu numai