| Chlean a întrebat:

Mama, deci e unu in scoala care e abia a 5-a si nu a luat un 9 niciodata! Face meditatii la mate, engleza, franceza si nu mai stiu. Cica de la anul cand o sa faca fizica, o sa faca si acolo meditatii! Cand un profesor iti face observatie iese cam asa :
Un prof: De ce nu inveti, baiete? De ce nu poti fi ca si Stelian (elevu de care va ziceam)
El nu sta la cum spune profa de geogra, "aparatura moderna" adica la calculator nu sta, lucreaza suplimentar la mate, el spune ca nu e tocilar desi nu prea are prieteni datorita faptului ca multi il considera tocilar ptc. nu are fb si alte chestii de-astea.
Voi cum il considerati? Adica e foarte perspicace baiatu, ft. organizat, mie unu mi se pare tare de treaba si uneori cand nu-mi iese ceva ma enervez reprosandu-mi:"De ce nu pot fi Stelian?!?" laughing
Se intelege perfect cu profii, e amabil tipu si si-a facut planuri pentru viitor si eu nici macar nu m-am hotarat la ce liceu sa dau (is a 7-a).
Stelian nu are aspect de tocilar, n-are ochelari, are abdomen hmm tongue
SCUZATI CATEGORIA! Am dat la ea ptc e cea mai 'vizualizata'
Fundüitza la cel care are o parere SINCERAwinking
Cum vi se pare tipu? Ati vrea sau nu sa ii fiti amic/a? Cum l-ati vedea in viitor?


19 răspunsuri:
Brigaela
| Brigaela a răspuns:

Nu mi se pare ok ca face atatea meditatii, ii mananca timpul si ii impun un stil de gandire exterior.
Nici eu nu am avut nici un 9 pana in clasa a opta, dar fara sa fi facut o ora de meditatie. De altfel e chiar usor, trebuie sa fii foarte atent in clasa, sa iti faci toate temele si sa lucrezi putiun suplimentar (maxim 2-3 ore pe zi). Bine, sigur, trebuie sa te ajute si inteligenta, dar pe cei mai multi ii ajuta.
Are doar 11-12 ani, din acte stiu eu nici nu poate avea facebook la varsta asta (doar daca falsifica varsta, iar el nu pare suficient de prost incat sa faca asa ceva). Asa ca faptul ca nu are facebook arata ca e normal si destul de destept sa respecte niste reguli gandite pentru protectia lui. Adica isi cunoaste interesul, tine la el insusi, se respecta si nu face tampenii doar de dragul de a le face.
Ca Stelian sunt multi copii, erau si in trecut, vor fi si in viitor. Ei vor fi viitoarea elita, cercetatorii, medicii, profesorii si vor duce lumea inainte. Evident ca toti vor vrea la un moment dat sa-i fie prieteni, cand vor vedea ca reteta lui de succes este cea buna.

| TeoPT a răspuns:

Un elev cu adevărat inteligent nu are nevoie de meditații pentru a acoperi ce se predă la clasă. Deci, el exagerează cu școala. Pe măsură ce numărul de materii și volumul de sarcini va crește, nu va mai face față și va ceda psihic. Nu e greu să ai medii de 10 în clasele 5-8, dar dacă ești deștept cu adevărat nu ai nevoie nici de ore întregi de învățat, nici de meditații. Deci, consider că exagerează și că își mănâncă viața.

Faptul că un copil de clasa a cincea are deja PLANURI de viitor mi se pare o stupizenie, în condițiile în care viața îți oferă atâtea situații iar viitorul e atât de incert. Timpul lui liber poate fi folosit într-un mod mult mai constructiv decât meditațiile, cum ar fi practicarea unui sport sau studiul unui instrument muzical, desenul sau alte hobby-uri. Își mănâncă viața și timpul.

În altă ordine de idei, relația de amiciție nu ține cont de asta, ci mai mult de personalitatea, calitățile și valorile morale pe care le susține. Deci nimeni nu poate spune că ar fi sau nu ar fi prieten cu cineva fără să-l cunoască.

| Chlean explică (pentru TeoPT):

Pana acum n-a facut engleza, asa ca recupereaza pe cat se poate de mult, franceza e noua, matematica devine grea, la fel si romana, so? face bine ca ia meditatii
si cu 'relatiile de amicitie', la mine la scoala nimeni nu tine cont de cele spuse de tine, la scoala mea ori esti popular, ori esti un *** (scuzati de expresie)

| TeoPT a răspuns (pentru Chlean):

Nu, nu face bine, din motive deja expuse. Nu contează cum e școala ta. Un om inteligent nu ține cont de superficialități. Ți se pare că părerile de rahat ale jegurilor din școala ta sunt dovezi de prietenie? laughing Explică-mi că nu înțeleg.

| 愛日本 a răspuns:

Ciudatel,eu as innebuni cu atetea meditatii sincer laughing

| neutrino a răspuns:

Bravo lui, dar nu inteleg de ce mai vine la scoala, sau de ce nu a mers direct la o scoala particulara, daca tot are bani de dat la meditatii.

| Chlean explică (pentru neutrino):

Parintii lui s-au gandit si la asta, dar o scoala particulara ar fi la sfarsitu orasului, si transportul in fiecare zi sau de cate ori se duc ei (nu stiu> cam costa! La mijloc sunt 5 km
Asta spunea el, alta varianta eu nu stiu
:*

| Emilian65 a răspuns:

Chiar daca este abia in clasa a 5-a, el stie ce are de facut in viitor si nu-si pierde timpul ca altii, in fata calculatorului, pe Facebook, sau sa vizioneze diferite filme interzise pentru varsta lui.

| TeoPT a răspuns (pentru Emilian65):

Interzise vârstei lui, nu interzise pentru vârsta lui

| Doub a răspuns:

Super "Stelian" asta.

| danay72 a răspuns:

Faptul ca el e asa, nu inseamna ca tu nu esti bine.Fiecare are inclintile si aptitudinile lui. Daca iti place cum e el, imita-l.Dar cel mai bine sa inveti pentru tine, nu comparandu-te cu alti. Sper sa iti fie util acest articol.
Cum aş putea fi un elev mai bun?
IMAGINEAZĂ-ŢI că eşti prins în desişurile unei jungle întunecoase. Lumina soarelui abia pătrunde prin frunzişul des. Înconjurat de atâta vegetaţie, abia dacă mai poţi face o mişcare. Ca să scapi, trebuie să-ţi croieşti drum cu o macetă.
Unii aseamănă anii de şcoală cu scena descrisă mai sus. În definitiv, stai toată ziua închis într-o sală de curs, iar seara ţi-o petreci făcându-ţi temele. Te regăseşti în această situaţie? Menţionează mai jos care este cea mai grea materie pentru tine.
․․․․․
De câte ori nu ţi-au spus părinţii sau profesorii să depui mai multe eforturi la această materie! Iar asta nu ca să-ţi facă viaţa amară. Ei nu vor altceva decât ca tu să-ţi dai toată silinţa. Aşadar, ce poţi face dacă, din cauza insistenţelor lor, îţi vine mai degrabă să laşi totul baltă decât să te pui cu burta pe carte ca să te ridici la nivelul aşteptărilor lor? Cu uneltele adecvate, îţi poţi croi drum prin „junglă"! Dar despre ce unelte este vorba?
● 1. O atitudine pozitivă faţă de învăţat. Dacă ai un punct de vedere negativ asupra învăţatului, n-ai să te simţi niciodată impulsionat să obţii rezultate bune la şcoală. Încearcă totuşi să priveşti situaţia în ansamblu. Apostolul Pavel a scris: „Cine ară trebuie să are cu o speranţă şi cine treieră trebuie să facă aceasta cu speranţa că-şi va lua partea" (1 Corinteni 9:10).
Poate acum nu ţi-e uşor să înţelegi cât este de important ‘să ari’, cu alte cuvinte să munceşti din greu la anumite materii. În fond, nu toate materiile din programă par, cel puţin pentru moment, importante. Cu toate acestea, dobândind o instruire mai variată, vei înţelege mai bine mersul lumii. Vei putea ‘deveni orice pentru oameni de orice fel’ şi vei putea discuta cu persoane din diverse medii sociale sau culturale (1 Corinteni 9:22). Şi, nu în ultimul rând, îţi vei dezvolta capacitatea de gândire, ceea ce-ţi va fi de real ajutor mai târziu.
● 2. Un punct de vedere pozitiv cu privire la propriile capacităţi. Şcoala îţi poate scoate la iveală talentele. Pavel i-a scris lui Timotei: „Să aţâţi ca pe un foc darul lui Dumnezeu care este în tine" (2 Timotei 1:6). După cât se pare, Timotei primise unele privilegii deosebite în congregaţia creştină. Totuşi, talentele, sau „darul", cu care-l înzestrase Dumnezeu nu trebuiau să rămână în stare latentă şi nici să se irosească. Ele trebuiau cultivate. Un lucru e sigur: performanţele şcolare nu depind de Dumnezeu. Mai mult, talentele tale sunt unice, iar şcoala te poate ajuta să descoperi şi să cultivi talente pe care nu ştiai că le ai.
Nu-ţi semna singur condamnarea la eşec, spunându-ţi că nu eşti în stare să faci îmbunătăţiri. Când îţi trec prin minte gânduri negative cu privire la propriile capacităţi, străduieşte-te să le înlocuieşti cu gânduri pozitive. De pildă, când unii, pare-se pe nedrept, au criticat modul lui Pavel de a se exprima, acesta a răspuns: „Chiar dacă sunt nepriceput în vorbire, cu siguranţă că nu sunt aşa în cunoştinţă" (2 Corinteni 10:10; 11:6). Pavel era conştient de punctele lui slabe, dar şi de punctele lui forte.
Dar tu? Ştii care-ţi sunt punctele forte? Dacă nu, vorbeşte cu un adult de încredere, care te cunoaşte bine. Te-ar putea ajuta să-ţi cunoşti punctele forte şi să te foloseşti cât mai bine de ele.
● 3. Bune obiceiuri de studiu. Nu poţi avea succes la şcoală dacă nu înveţi. Nu uita un lucru: Mai devreme sau mai târziu tot la învăţat ai să ajungi. Dar, poate, chiar şi numai cuvântul „a învăţa" îţi sună neplăcut. Totuşi, studiul este util. De fapt, cu puţin efort, chiar o să ajungă să-ţi placă!
Dar, ca să cultivi obiceiuri bune de studiu, trebuie să-ţi organizezi bine timpul. Ţine minte: Câtă vreme eşti la şcoală, studiul trebuie să fie o prioritate. E adevărat, Biblia spune că este „un timp pentru a râde" şi „un timp pentru a juca" (Eclesiastul 3:1, 4; 11:9). Şi, asemenea majorităţii tinerilor, probabil ai vrea să ai şi tu ceva timp pentru destindere. Dar Eclesiastul 11:4 avertizează: „Cine se uită după vânt nu va semăna şi cine se uită la nori nu va secera". Ce învăţăminte poţi desprinde de aici? Fă-ţi temele mai întâi şi destinde-te după aceea. Sigur vei găsi timp pentru amândouă!
Prea multe teme?
Ce poţi face dacă pur şi simplu eşti sufocat de teme? Iată ce a spus Sandrine, o tânără de 17 ani: „Ca să-mi fac temele, îmi trebuie două, trei ore pe seară, plus weekendurile". În unele ţări, elevilor le trebuie mult mai mult. Cum poţi face faţă acestei avalanşe de teme? Încearcă sugestiile de la pagina 119.
Croieşte-ţi drum
Referindu-se la lucrurile care îl puteau ajuta pe Timotei să facă progrese spirituale, Pavel i-a scris: „Meditează la aceste lucruri, lasă-te absorbit de ele, pentru ca progresul tău să fie clar pentru toţi" (1 Timotei 4:15). Depunând eforturi sârguincioase, şi progresul tău la învăţătură va fi evident.
Gândeşte-te la ilustrarea prezentată la începutul capitolului. Când te afli în desişurile unei jungle, ai nevoie de unealta potrivită (maceta) pentru a-ţi croi drum. La fel stau lucrurile şi cu şcoala. Ca să nu ajungi să te simţi sufocat de exigenţele părinţilor şi ale profesorilor, foloseşte cele trei „unelte" prezentate în acest capitol şi vei avea succes. Vei fi fericit că le-ai folosit când îţi vei vedea rezultatele la învăţătură!
PENTRU INFORMAŢII SUPLIMENTARE, VEZI VOLUMUL I, CAPITOLUL 18
ÎN CAPITOLUL URMĂTOR
De parcă n-ai avea destule probleme la şcoală, acum eşti şi hărţuit. Ce poţi face?
[Notă de subsol]
Pentru mai multe informaţii, vezi partea a opta a acestei cărţi.
VERSETE-CHEIE
„Cine se uită după vânt nu va semăna şi cine se uită la nori nu va secera." (Eclesiastul 11:4)
SFAT
Când înveţi, mai întâi trece în revistă materialul ca să-ţi faci o idee despre el. Apoi, formulează întrebări pornind de la fiecare subtitlu. După aceea, citeşte materialul şi caută răspunsul la întrebări. La final, vezi dacă îţi aminteşti ce ai citit.
ŞTIAI CĂ . . . ?
Dacă copiezi, ceilalţi şi-ar putea pierde încrederea în tine, iar progresul tău şcolar ar putea fi frânat. Mai rău decât atât, relaţiile tale cu Dumnezeu vor avea de suferit (Proverbele 11:1).
PLAN DE ACŢIUNE
Aş vrea să văd în carnet nota ․․․․․ la această materie ․․․․․
Am să mă străduiesc să fac îmbunătăţiri la această materie astfel: ․․․․․
Aş vrea să-l întreb pe unul din părinţi sau pe amândoi: ․․․․․
CE PĂRERE AI?
● De ce trebuie să fii sârguincios la şcoală?
● Când este cel mai nimerit moment din zi pentru a învăţa şi a-ţi face temele?
● Care e cel mai potrivit loc din casă unde-ţi poţi face temele şi unde poţi învăţa?
● Ce poţi face ca hobby-urile şi destinderea să nu-ţi afecteze notele?
[Text generic pe pagina 117]
Remarc un lucru la cei de-o seamă cu mine: obiceiurile de studiu pe care le-au avut în şcoală se reflectă în viaţa lor spirituală. Cine n-a învăţat din plăcere la şcoală nu se simte atras nici de studiul personal al Bibliei.‘‘ — Sylvie
[Chenarul/Fotografia de la pagina 119]
Găseşte-ţi un loc adecvat de studiu. Îţi trebuie un loc în care să nu fii distras. E bine să ai o masă la care să studiezi. Nu lăsa deschis televizorul.
Stabileşte-ţi priorităţi. Întrucât instruirea este importantă, ia hotărârea de a nu deschide televizorul până nu-ţi termini temele.
Nu amâna. Programează-ţi bine temele şi nu te abate de la programul făcut.
Întocmeşte-ţi un plan. Decide cu ce temă să începi şi de care să te ocupi după aceea. Aşterne în scris acest plan şi alocă timp fiecărui lucru pe care ţi l-ai propus. După ce ai terminat o temă, bifează în dreptul ei.
Fă pauze. Când simţi că nu te mai poţi concentra, fă o scurtă pauză. Dar întoarce-te cât mai repede la teme.
Ai încredere în propriile capacităţi. Nu uita că diferenţa dintre un elev bun şi unul slab are de-a face mai degrabă cu sârguinţa decât cu inteligenţa. Poţi avea succes la şcoală! Depunând eforturi asidue, vei avea rezultate excelente!
[Legenda ilustraţiei de la pagina 116]
A trece cu bine prin şcoală e ca şi cum ţi-ai croi drum prin junglă — în ambele cazuri ai nevoie de unelte potrivite

| h3r a răspuns:

Nu treci prin școală dacă nu iei și un 2(așa ne „încălzea" o profesoară...), mă rog, abia a scăpat de clasele I-IV, acum va începe să-și formeze o bază. Este un băiat deștept și va rămâne la fel, chiar dacă pe parcurs vor fi schimbate multe. În niciun caz nu trebuie judecat pentru capacitățile lui, ci apreciat și susținut în continuare. Tu ești mai măricel, vreo 2, 3 materii în plus, mai multă matematică... dacă te concentrezi și ești atent în clasă, exersezi mai mult și să-ți PROPUI singur să poți mai multe, vei reuși. Nu trebuie să fii ca el, depinde și spre ce te vei îndrepta pe parcurs. NU trebuie să fii de 10.
Una dintre prietenele din liceu a fost și încă e „tocilară", învață până nu mai poate și te asigur că este o persoană minunată, deci de ce nu am vrea noi un amic tocilar? Nici nu e măcar o jignire happy

| Oana92 a răspuns:

Hmmm...am fost si eu un Stelian, dar in varianta feminina. Cu exceptia faptului ca eu nu luam meditatii si totul se intampla la liceu.

Am fost considerata tocilara si am fost jignita de multe ori pentru asta. Si sincera sa fiu am suferit...
Nu vad de ce trebuie facut tocilar doar pentru ca invata. A toci inseamna a invata pe de rost! Plus ca e clar ca fiind asa mic comportamentul lui e influentat in foarte mare parte de parinti. Eu am avut colegi care luau bataie pentru note sau care trebuiau sa invete lectia pe de rost(in sensul ca mama o asculta pe respectiva si ea trebuia sa ii spuna toata lectia exact cum era in caiet!).

Sa jignesti si sa marginalizezi un om pentru ca invata bine e absolut penibil!

| Robert2526 a răspuns (pentru Oana92):

Haha tu tocilara?happy chiar nu as fi crezut laughing

Ca sa răspund si la întrebare: sa faci meditații e cea mai mare tampenie! Daca ala de are nevoie de atât de multe meditatii este elita, eu sunt gata sa ma împușchappy nu trebuie sa ai note numai de 10 la toate materile. E suficient sa învețidoar ceea ce iîți place (desigur, romanul inca e suficient de stupid încât programa școlarăeste extrem de iîncărcată)

| Lawliet14 a răspuns:

Pai ar trebui sa-i fi amic, mai ales ca-l vezi intr-o lumina foarte buna.

Răspuns utilizator avertizat
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Tocilar înseamnă sa înveți pe deasupra sau pe de rost.
Adică sa înveți o lecția cuvânt cu cuvânt si nu logic.
Respect acesti copii care stiu ce vor de la viață
Cum ai spus si tu, e abia clasa a5...va avea mult timp de acum încolo si de prieteni si de multe altele.
Gândește te ca, acum, in tara noastră, vom ajunge in momentul în care nu vom mai putea fura sau o duce cu minciunica ca sa ajungem undeva...ci vom putea ajunge undeva si cineva doar prin învățătură.
Ca vorba aia, învăț acum cat sunt tânăr si apoi cand termin studiile, am si bani, am si bărbați/femei.
Daca e sa fiu un puturos si nici facultate sa nu fac, voi ajunge pe străzi si sa ma întrețină părinții, ceea ce nu e bine
Deci, ca sa ajungi undeva bine, ai de muncit...dar rezultatele vor fi pe măsură.
Daca nu muncești si furi, vei ajunge undeva, dar nu te va ține toată viață.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Ceva despre sex nu ai in program?

| Chlean explică:

Meditatiile pe care le ia nu-i afecteaza viata
Chiar el a spus-o
Oricum, ia meditatii o data pe saptamana, mai mult in timpul saptamanii
In weekend citeste si face suplimentar la mate
Tot in weekend se duce si la sah
Sincer sa fiu, a spus ca de la anul nu o sa mai faca meditatii doar la engleza, ptc in vacanta de vara cica invata pentru clasa 6
deci o sa ia in a 6-a la mate, fizica si franceza
acum, in cl 5 ia la mate, franceza si engleza
Eu nu inteleg de ce vi se pare mult?!?
In fine, de curand am aflat ca n-are telefon :O Zice el ca va avea prin a 7-a/8
ma rog, viata lui
Astazi i-au dat lacrimile cand si-a aflat mediile, 'medii roz' ce pot spune
Media generala: 10.0