| Vendetta47 a întrebat:

Dupa cum stiti s-a schimbat examenul si bacalaureatul. Cei care trec in a 5a vor da examen pe a 8a din engleza, mate, chimie, bio, fizica, romana iar cei care trec pe a 9-a si a 10-a (Stiu doar de la profilul mate-info) vor da bac-ul din mate, bio, chimie, fizica, info. Inainte iti alegeai una dintre ele. Intrebarea e daca poti alege intre bio, chimie, fizica sau informatica, sau trebuie sa le dai pe toate.

4 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Daca nu se va schimba legislatia pana in 2019 atunci vor fi unele schimbari, atat la evaluarea nationala, la admiterea in liceu, cat si la examenul de bacalaureat (cei care au intrat acum in cl. a V-a si a IX-a).
Conform L.1/2011, cu md. si compl. ulterioare, citez:
"(5) La finalul clasei a VIII-a, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale, se realizează o evaluare naţională obligatorie a tuturor absolvenţilor. Rezultatele evaluării se exprimă printr-un punctaj, similar testelor internaţionale. Evaluarea se realizează prin următoarele probe:
  a) o probă scrisă la limba şi literatura română;
  b) o probă scrisă la limba maternă;
  c) o probă scrisă transdisciplinară la matematică şi ştiinţe;
  d) o probă scrisă la o limbă de circulaţie internaţională;
  e) o probă practică de utilizare a calculatorului, susţinută în timpul anului;
  f) o probă orală transdisciplinară de evaluare a competenţelor civice şi sociale, susţinută în timpul anului.
  (6) Rezultatele evaluării naţionale se înscriu în portofoliul educaţional al elevului.
  ART.75.(1) Absolvenţii învăţământului gimnazial dobândesc diploma de absolvire, parte a portofoliului educaţional, şi foaia matricolă, parte a portofoliului educaţional.
  (2) Continuarea studiilor din învăţământul gimnazial în învăţământul liceal sau în învăţământul profesional este asigurată pe baza unui proces de consiliere şi de orientare şcolară şi profesională. Numărul de locuri alocate clasei a IX-a din învăţământul liceal şi profesional este cel puţin egal cu cel al absolvenţilor clasei a VIII-a.
  ART.76.(1) După absolvirea gimnaziului, elevii urmează învăţământul liceal sau învăţământul profesional.
  (2) Admiterea în învăţământul liceal sau în învăţământul profesional se realizează după următoarea procedură:
  a) în cazul în care numărul de candidaţi nu depăşeşte numărul locurilor oferite de unitatea de învăţământ, admiterea se va realiza pe baza portofoliului educaţional al elevului;
  b) în cazul în care numărul de candidaţi este mai mare decât numărul locurilor oferite de unitatea de învăţământ, admiterea se face luând în calcul în proporţie de 70% portofoliul educaţional al elevului, media de absolvire a învăţământului obligatoriu, precum şi media la probele de la evaluarea naţională de la sfârşitul clasei a VIII-a şi în proporţie de 30% nota obţinută la proba de admitere stabilită de unitatea de învăţământ.
  (3) În cazul mediilor egale, diferenţierea se face pe baza portofoliului educaţional al elevului.
  (4) Metodologia-cadru de organizare şi desfăşurare a admiterii în clasa a IX-a este elaborată de Ministerul Educaţiei Naţionale şi este dată publicităţii, pentru fiecare generaţie, cel mai târziu la începutul clasei a VIII-a. Unităţile de învăţământ au obligaţia de a anunţa public disciplina sau disciplinele la care se susţine proba de admitere, programele, procedurile de organizare a acesteia, precum şi modul de utilizare a portofoliului educaţional, până, cel mai târziu, la începutul clasei a VIII-a. Proba suplimentară de admitere se va susţine la cel mult două discipline."
"ART.77.(1) Absolvenţii învăţământului liceal primesc diploma de absolvire şi foaia matricolă, parte a portofoliului educaţional, care atestă finalizarea studiilor liceale şi care conferă dreptul de acces, în condiţiile legii, în învăţământul postliceal, precum şi dreptul de susţinere a examenului de bacalaureat.
  (2) Elevii care au promovat clasa a XII-a/a XIII-a vor susţine examenul naţional de bacalaureat.
  (3) Absolvenţii învăţământului liceal care susţin şi promovează examenul naţional de bacalaureat dobândesc şi diplomă de bacalaureat, care le dă dreptul de acces în învăţământul superior, în condiţiile legii.
  (4) Examenul naţional de bacalaureat constă în susţinerea următoarelor probe:
  - proba A de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română;
  - proba B de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, pentru elevii care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale;
  - proba C de evaluare a competenţei lingvistice la două limbi de circulaţie internaţională studiate pe parcursul învăţământului liceal. Rezultatul evaluării se exprimă prin nivelul de competenţă corespunzător Cadrului european comun de referinţă pentru limbi. Elevii care promovează, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine au dreptul la recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene, la cerere şi conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului;
  - proba D de evaluare a competenţelor digitale. Rezultatul evaluării se exprimă prin nivelul de competenţă, în raport cu standardele europene recunoscute în domeniu. Elevii care promovează, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor digitale au dreptul la recunoaşterea şi la echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene, la cerere şi conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului;
  - proba E scrisă de evaluare a competenţelor formate pe durata învăţământului liceal, după cum urmează:
  a) probă scrisă la Limba şi literatura română - probă comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările;
  b) probă scrisă la Limba şi literatura maternă - probă comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale;
  c) două probe scrise, diferenţiate după cum urmează:
  1. pentru profilul real din filiera teoretică:
   (i) matematică;
   (ii) probă transdisciplinară din ştiinţe: fizică, chimie, biologie;
  2. pentru profilul umanist din filiera teoretică:
   (i) o limbă de circulaţie internaţională;
   (ii) probă transdisciplinară din geografie, istorie, ştiinţe socioumane;
  3. pentru filiera tehnologică:
   (i) probă scrisă disciplinară specifică profilului;
   (ii) probă transdisciplinară specifică domeniului de pregătire;
  4. pentru filiera vocaţională:
   (i) probă practică sau scrisă, după caz, specifică profilului ori specializării;
   (ii) probă transdisciplinară specifică profilului sau specializării.
  (5) Conţinuturile programelor de examen sunt stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se dau publicităţii elevilor la începutul primei clase de liceu, în condiţiile legii. Calendarul, metodologia, precum şi modul de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat se stabilesc de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se dau publicităţii, pentru fiecare generaţie, la începutul ultimei clase de liceu.
  (6) Pentru anumite filiere, profiluri, specializări sau calificări, stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, absolvenţii învăţământului liceal pot susţine un examen de certificare a calificării, separat de examenul de bacalaureat. Conţinutul, calendarul şi modul de organizare ale examenului de certificare a calificării se stabilesc de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se dau publicităţii, pentru fiecare generaţie, cel mai târziu la începutul ultimei clase de liceu.
  (7) Absolvenţii învăţământului liceal care susţin şi promovează examenul de certificare a calificării primesc certificat de calificare corespunzător nivelului stabilit prin Cadrul naţional al calificărilor şi suplimentul descriptiv al certificatului în format Europass.
  (8) Eliberarea certificatului de calificare nu este condiţionată de promovarea examenului de bacalaureat."
Din aceste prevederi rezulta foarte clar ca nu vor mai fi materii de examen la alegere, materiile prevazute sunt obligatorii.

bursuc001
Userul Lunii
| bursuc001 a răspuns:

Bună!

Acele discipline NU sunt la alegere!

Exceptând Româna & Engleza ( sau altă limbă străină ) - la care se susţin INDIVIDUAL probe scrise - restul materiilor intră în categoria "probă scrisă transdisciplinară" ( un test gen PISA, la care ai întrebări din mai multe domenii şi ai nevoie de cunoştinţele dobândite la mai multe discipline )!

Vezi alte detalii în răspunsul pe care l-am dat la linkul :
http://www.tpu.ro/......oare-este/


Toate cele bune!

| Fatamuntilor a răspuns:

La cate schimbari s-au facut in 25 de ani, nu m-ar mira sa nu se schimbe din nou! Nu-ti fa planuri cu 5 ani inainte.

| lovemusic605 a răspuns:

Sunt prea multe discipline. Sigur e la alegere.

Eu unul zic că la bac e la fel. La profil real, deci mate-info sau biochimie, obligatoriu se dă la română și mate. La alegere, se poate da din chimie organică sau anorganică, fizică, unde din 4 arii mari ale ei, și anume, mecanică, optică, electricitate și termodinamică, alegi 2 și chiar pe loc, în timpul examenului, biologie, care poate fi cea vegetală și animală (clasele 9-10) ori anatomie, fiziologie, ecologie și genetică umană (clasele 11-12) sau informatică (clasele 9-12 la mate-info, respectiv clasele 9-10 la biochimie, fiindcă din a 11-a nu mai faci informatică).

De gimnaziu nu știu ce să zic. Cred că e din română, mate și o limbă modernă. Eu cred că asta e chestia nouă.