anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Este dovedit ca la prescolari intelectul este dominat de SPONTANEITATEA inteligentei,acest coportament ajunge sa fie dominat,din pacate, de CONSTRANGEREA actului de INVATARE.
Este vinovat sistemul de invatamant?
Daca da, cum credeti ca ar trebui procedat?

4 răspunsuri:
| corolav a răspuns:

Bineînțeles că este vinovat sistemul.
Pînă la, cel puțin clasa a V-a, nici nu ar trebui să se dea teme care să fie evaluate prin notare.
Învățarea trebuie făcută pin repetiție și prin aducerea școlarului la învățare ca un fel de joacă. Ceva care să-l facă pe copil să fie interesat în mod ludic ( prin joc, distractiv) la procesul educativ.
De ce un copil de 4 - 5 ani este atît de receptiv în a se juca pe calculator, ajungînd „să învețe" singur o serie de lucruri, fără să fie constrîns de notare?
Sistemele educaționale occidentale țin cont de acest lucru și sunt mai puțin scolastice, mai puțin drastice, cînd e vorba de aprecierea copilului.
Ca de exemplu:
De ce e neapărat nevoie ca la învățarea adunării, sau a scrisului, atunci cînd un școlar greșește, neapărat să fie taxat cu notă rea, cu o apreciere nefavorabilă, să rîdă alți copii, să creeze complexe copilului?
Este mult de spus pe acest subiect.
Partea rea a lucrurilor este că în sistemul educațional românesc ( de la clasa 0 și pînă la absolvirea facultății) nu se ia exemplul altor țări, în care alte metode educaționale au un efect mult mai benefic asupra celui educat. Și chiar și a educatorului.

| anonim_4396 explică (pentru corolav):

Si in concluzie:
-care crezi ca sunt cauzele?;
-ce am putea face noi si cum ar trebui sa actionam?

| corolav a răspuns:

Crezi oare că, dacă ar fi să-ți expun o sută ale mele propuneri ( cîteva le-am și expus), ar ține cineva cont de ele?
Vorbim noi doi, așa ca să ne aflăm în treabă, și-atît.

Vorba aia: „Cîinii latră, caravana trece".
Dacă ar fi cineva, de undeva de sus, poate chiar primul ministru al țării, care să se autosesizeze de starea mizerabilă a învățămîntului și educației în România anului 2015 ar spune așa: „Către toți cetățenii României! Fac apel la voi, toți cei care vă credeți în stare să gîndiți și să scrieți! Trimiteți la adresa ( se instituie o locație ) sau pe adresa de email ( sau Facebook) părerile voastre cu ceea ce credeți că ar trebui schimbat pentru eradicarea și îmbunătățirea sistemului românesc de învățămînt.
Vreme de, cel puțin un an de zile, cred că s-ar strînge cel puțin un milion de mesaje și cel ce ar fi pus să preia și să citească aceste mesaje ar avea ce să noteze și ulterior să se analizeze la nivel înalt.
Partea proastă e că nu se vrea acest lucru. E CLAR!
De ce nu se pune, de către adminii acestui site, ca întrebare generală pe toate domeniile de abordare, o astfel de întrebare?
Sîntem o comunitate de aproape un milion de utilizatori. S-ar putea duna cel puțin 50.000 de propuneri demne de luat în considerație.
Dar, băieții de sus au instituit niște cretine de domenii (Oracol, Adolescenți, Dragoste și sex, Trivia /Amuzante - ca să dau doar unele exemple) în loc să se preocupe de niște chestii serioase.
Iar acest domeniu, „Educație și Cultură generală", deși este cel mai indicat să susțină o astfel de inițiativă, e folosit doar ca o trambulină de rezolvat problemele unor imbecili de școlari nedorindu-se, în mod cert, eradicarea acestui fenomen.
Am pus de cîteva o anume întrebare la care nu mi s-a dat niciodată vreun răspuns.
Mă abțin să fac eu o revoluție în acest sistem.
Mai întreabă și pe alții, poate vei găsi niște răspunsuri mai sănătoase decît al meu.
Îți doresc succes și sănătate!

| anonim_4396 explică (pentru corolav):

Sunt cu totul de acord cu punctul tau de vedere, dar ma si sperie faptul ca suntem atat de multi care in fond ne consideram niste invinsi. Iti multumesc pentru dialog. Oseara placuta!