| Seby52 a întrebat:


Am si eu o intrebare. Sunt la profil filo-franceza in clasa a IX-a si nu stiu foarte sigur la ce sa da BAC-ul.
Poti alege dintre istorie si geografie?
Sau dintre engleza si franceza?

Multumesc anticipat. happy

Răspuns Câştigător
| MisterSTAG a răspuns:

La proba orala dai la romana si o limba strainala alegere.
La proba scrisa dai la romana, istorie si la alegere intre geografie, logica, filosofie, psihologie si alte materii umane. De obicei se alege intre geografie si logica, fiind cele mai usoare.

1 răspuns:
bursuc001
Userul Lunii
| bursuc001 a răspuns:

Bună!

Din PĂCATE, răspunsul dat de @MisterSTAG este GREŞIT :(

Având în vedere că ai intrat în clasa a 9-a în anul şcolar 2015-2016, ţi se APLICĂ prevederile Legii educatiei nationale/Legea nr. 1/2011 şi dai BAC-ul la disciplinele prevăzute de aceasta!

Evident, în cazul în care nu intervin alte modificări până când vei susţine BAC-ul :))



Legea educatiei nationale/Legea nr. 1/2011 prevede că se va susţine probă de competenţe lingvistice la 2 limbi străine ( în loc de o singură limbă, cum este în prezent )!

Prevederea se va APLICA începând cu elevii care vor intra în clasa a 9-a în acest an şcolar ( 2015-2016 )!


"CAPITOLUL V - Evaluarea rezultatelor învăţării :

SECŢIUNEA a 2-a - Structura şi caracteristicile evaluărilor

Art. 77 - (1) Absolvenţii învăţământului liceal primesc diploma de absolvire şi foaia matricolă, parte a portofoliului educaţional, care atestă finalizarea studiilor liceale şi care conferă dreptul de acces, în condiţiile legii, în învăţământul postliceal, precum şi dreptul de susţinere a examenului de bacalaureat.

(2) Elevii care au promovat clasa a XII-a/a XIII-a vor susţine examenul naţional de bacalaureat.

(3) Absolvenţii învăţământului liceal care susţin şi promovează examenul naţional de bacalaureat dobândesc şi diplomă de bacalaureat, care le dă dreptul de acces în învăţământul superior, în condiţiile legii.
(4) Examenul naţional de bacalaureat constă în susţinerea următoarelor probe:

- proba A de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română;

- proba B de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, pentru elevii care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale;

- proba C de evaluare a competenţei lingvistice la două limbi de circulaţie internaţională studiate pe parcursul învăţământului liceal. Rezultatul evaluării se exprimă prin nivelul de competenţă corespunzător Cadrului european comun de referinţă pentru limbi. Elevii care promovează, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine au dreptul la recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene, la cerere şi conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului;

- proba D de evaluare a competenţelor digitale. Rezultatul evaluării se exprimă prin nivelul de competenţă, în raport cu standardele europene recunoscute în domeniu. Elevii care promovează, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor digitale au dreptul la recunoaşterea şi la echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene, la cerere şi conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului;

- proba E scrisă de evaluare a competenţelor formate pe durata învăţământului liceal, după cum urmează:
a) probă scrisă la Limba şi literatura română - probă comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările;

b) probă scrisă la Limba şi literatura maternă - probă comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale;

c) două probe scrise, diferenţiate după cum urmează:

1. pentru profilul real din filiera teoretică:
1. (i) matematică;
2. (ii) probă transdisciplinară din ştiinţe: fizică, chimie, biologie;

2. pentru profilul umanist din filiera teoretică:
1. (i) o limbă de circulaţie internaţională;
2. (ii) probă transdisciplinară din geografie, istorie, ştiinţe socioumane;

3. pentru filiera tehnologică:
1. (i) probă scrisă disciplinară specifică profilului;
2. (ii) probă transdisciplinară specifică domeniului de pregătire;

4. pentru filiera vocaţională:
1. (i) probă practică sau scrisă, după caz, specifică profilului ori specializării;
2. (ii) probă transdisciplinară specifică profilului sau specializării.

(5) Conţinuturile programelor de examen sunt stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se dau publicităţii elevilor la începutul primei clase de liceu, în condiţiile legii. Calendarul, metodologia, precum şi modul de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat se stabilesc de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se dau publicităţii, pentru fiecare generaţie, la începutul ultimei clase de liceu.

(6) Pentru anumite filiere, profiluri, specializări sau calificări, stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, absolvenţii învăţământului liceal pot susţine un examen de certificare a calificării, separat de examenul de bacalaureat. Conţinutul, calendarul şi modul de organizare ale examenului de certificare a calificării se stabilesc de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se dau publicităţii, pentru fiecare generaţie, cel mai târziu la începutul ultimei clase de liceu.

(7) Absolvenţii învăţământului liceal care susţin şi promovează examenul de certificare a calificării primesc certificat de calificare corespunzător nivelului stabilit prin Cadrul naţional al calificărilor şi suplimentul descriptiv al certificatului în format Europass.

(8) Eliberarea certificatului de calificare nu este condiţionată de promovarea examenului de bacalaureat." - SURSA = Art. 77 din Legea educatiei nationale/Legea nr. 1/2011 de la linkul :
http://legeaz.net/legea-educatiei-nationale-1-2011/art-77


Toate cele bune!