| secessumaeternum a întrebat:

Sistemul de astazi este putred, dovada fiind inlocuirea adevaratelor valori cu mediocritati. Orice mediocritate poate sa ocupe o functie de conducere doar daca se chinuie sa ramana cat mai mult pe bancile scolii. Nu ca ar fi interesat de a studia sau ca ar fi inteligent. Nu, asa il indruma parintii si asa considera el ca trebuie sa urmeze o facultate, caci este la moda. Mai sunt si acele persoane care invata de frica viitorului.
In primul rand, propun schimbarea radicala a notiunii de scoala, scoala pana in cl. a X-a sa nu mai fie obligatorie. Poate este putin exagerat, fie, sa devina scoala obligatorie pana in clasa a IV-a cand majoritatea care ar face 4 clase vor sti notiuni gramaticale, matematice si civice de baza, mai pe scurt se vor descurca cat de cat in viata sociala. Bineinteles, sa nu aiba drept la vot si dreptul de a detine permis auto. Astfel s-ar realiza o prima filtrare, acesti copii care aleg sa abandoneze scoala sa intre ucenici la niste mestesugari, cu scopul de a deveni ajutor de patroni si cu posibilitatea ca dupa multi ani de munca, dupa ce ar invata cum trebuie meserie sa devina si ei meseriasi. Ce? Doar toata lumea are nevoie de cizmari, croitori, tamplari, etc dar nimeni nu mai vrea sa mai practice aceste meserii intrucat par degradante.
Am uitat sa mentionez ceva foarte important. In reforma mea scolara nu exista teste, teze si nici macar Bacalaureatul, doar admiterea la facultate se face pe baza unui examen in care sa arati ca esti pasionat si stapanesti cu adevarat materiile sectiei de facultate pe care vrei sa o urmezi. O sa aruncati acum cu cocoloase de mocirla in mine si o sa imi ziceti: Pai cum, sa intre toti prostalanii care nici macar nu au Bac-ul la facultate? Nu, in mod cert nu ar intra toti cretinii la facultate, unul dintre motive fiind faptul ca nu vor mai exista la fel de multi aspiranti la facultate ca acum. Asigurarea unui loc de munca chiar si dupa absolvirea ciclului inferior ar face parintii sa nu isi mai sileasca copii sa invete ceva ce oricum nu ii intereseaza si in acest mod cei care au mai multa scoala vor fi apreciati in adevaratul sens al cuvantului. Astazi ni se pare o banalitate sa dobandim o licenta universitara. Voi reveni la ceea ce scriam mai sus. Sa presupunem ca impins la spate de parinti un elevul X ajunge la un profil de liceu real. Omul saracu' nu are nici in clin nici in maneca cu facultatea, el isi doreste sa faca o cariera in literatura, de exemplu, dar parintii il vor cu orice pret medic. Contemporanii au devenit niste primitivi. Omul cu talent este exterminat de catre mintile lor inguste: "Da ce ba, tu traiesti scriind sau hranesti pe altii cu scrierile tale? Dispari din ochii nostri, esti incomod pentru noi, vrei sa modifici ceva la societate dar noi suntem limitati, nu suntem de acord cu progresul societatii. Te bagam la zdup sau la ospiciu daca vei continua". Culmea este ca nu cei cu 4 clase fac afirmatii de genul ci cei aparent eruditi. Elevul X se straduieste din greu ca pe timpul liceului sa invete niste materii care nu ii atrag deloc interesul, pe timpul noptii, cand parintii nu il vad obisnuieste sa citeasca si chiar sa isi expuna si el ideile. Elevul X nu este prost ci doar dezinteresat si incapatanat, nu reuseste sa ia Bac-ul din cauza lipsei catorva sutimi la matematica. Si ce este de facut in cazul asta? Ce sa faca elevul X, victima propriilor parinti? Sa se spanzure considerandu-se un ratat si sa auda si de la altii asta? "Ce, dupa 4 ani in care ai invatat matematica nu ai fost capabil sa reusesti sa treci de Bac?" Sa se apuce de invatat pentru vara? De reusit ar reusi sigur insa cine stie la ce facultate sub asteptarile lui ar fi admis... Sa mai astepte un an? Da, dar cine l-ar intretine? Ar trebui sa munceasca. Daca ar sta un an intr-o intreprindere cu niste ordinari ar uita si ceea ce a stiut, nu numai ca nu ar mai avea timp si chef sa mai invete. Si pentru genul asta de nenorocit sunt utila eu cu propunerea mea. Elevul X, acum barbat in toata firea are acum un cuvant de spus in fata parintilor. Si uite asa poate el sa isi depuna dosarul la Facultatea de Litere si sa sutina examenul de admitere fara Bac, doar datorita mie. In acest mod am fi amandoi fericiti, eu mi-as indeplinini menirea de salvatoare a societatii de la totala ei prabusire iar el ar fi multumit ca va putea studia ce si-a dorit de mult timp.
In al doilea rand, cei care doresc sa faca cursuri gimnaziale, ar avea dupa reforma mea 2 optiuni.
1. Aleg specialitati teoretice
2. Aleg specialitati tehnice sau vocationale
Si uite asa ar fi posibil ca scarba de educatie sa dispara, fiecare ar fi fericit sa invete ce ii place iar viitorii meseriasi vor fi desavarsiti. Imi aduc aminte cu groaza cum in gimnaziu trebuia sa invat la o materie numita EDUCATIE TEHNOLOGICA. Nu imi placea deloc dar aveam ora asta stupida de 2 ori pe saptamana si o profesoara nebuna. Invatam lucruri total opuse fata de interesele mele precum debitarea lemnului, ceea ce presupune olaritul, aratul, grapatul, copilitul, etc. Ba imi aduc aminte odata ca profa ne-a dat un fel de tema.Trebuia sa aducem la scoala un vas de lut lucrat din mana noastra. Era inceputul lunii martie, zapada abia se topise si eu, eleva de clasa a 5-a sau a 6-a umblam ca nebuna sa caut lut de ala galben pentru olarit. Am gasit, era inghetat, am asteptat se se dezghete iar mai apoi m-am apucat sa-l modelez. M-am chinuit eu din greu sa creez o ulcica dar surpriza! Ce am vazut dimineata, cand ulcica se mai uscase putin? Era crapata. Ma duc eu la scoala, toti aveau ulcele frumoase, pictate chiar, numai ulcica mea arata ca o bucata de lut crapata. Vede profa ulcica mea, se uita indignata la mine, ma intreaba cum de ceilalti colegi ai mei au putut sa faca ulcele aratoase iar eu nu iar mai apoi mi-a pus o nota nasoala. Si multi imi spun: Dar ce, educatia tehnologica este necesara, trebuie neaparat sa stii notiuni de baza, de asta o inveti in clasele gimnaziale. Ineptii! Este la fel de necesara precum sportul, religia, muzica, desenul invatate la scoala. 2 ore de ed. fizica facute in gimnaziu... Pierdere de timp. La fel si cu celelate. De ce sa nu se introduca atunci si ore de fizica cuantica? Ce? Nu este importanta? Trebuie sa inveti cate ceva despre muzica si desen din bunavointa. Sau laLimba si literatura romana sa apara oarecare trimiteri la curentele artistice importante iar elevul daca este interesat sa se documenteze singur. Literatura este arta, prin urmare se afla in stransa legatura cu muzica, pictura, sculptura, etc Dat fiind faptul ca elevii vor avea mai mult timp liber, vor fi cei ramasi dupa prima filtrare, adica cei care au un grad de inteligenta mai mare si sunt cu picioarele pe pamant, se vor interesa mult mai mult de cultura. Nimeni nu este obligat sa stea dupa doate gunoaiele de oameni.
Nici admiterea la liceu nu ar mai exista, elevii ar alege dupa propriile capacitati profilurile subprofilurile la care si-ar dori sa studieze. Bineinteles, din nou vor fi multi care vor abandona scoala si procedeaza corect, eu le garantez un loc de munca. Da, adolescentii de 14 ani sunt capabili de munca. Pentru profilurile umane as scoate de tot, inca din clasa a 9-a materiile reale, am uitat sa mentionez, in gimnaziu, la profilurile umane sa existe cate 2 ore de matematica pe saptamana, 1 de fizica, 1 de chimie iar pentru cei de la profilurile reale as scoate orele de franceza (si ce, daca esti cetatean european trebuie sa stii 1000 de limbi?), as lasa cate o ora de geografie si istorie, as reduce numarul de ore de romana la 2 pe saptamana, as introduce gramatica in locul celor de literatura. Si imi veti spune: Da ce, daca ar fi cum spui tu ar insemna ca omul sa nu mai aiba cultura generala! Gresit! In generala ar studia cate putin din toate materiile indispensabile pentru viata. Elevii, care vor avea mai mult timp si vor fi un altfel de oameni dupa ce se vor pune in prcatica reformele mele vor incepe sa se intereseze si sa invete temeinic, acasa, o multitudine de informatii, indiferent de domeniu. Si daca nu ar invata suficient atunci ramane o singura intrebare: Cu ce ar ajuta zeci de opere stiute in detaliu literare un programator? Nu a fost pierdere de timp? Nu a fost perseverenta si concentrare consumate in van? Acel programator poate sa exceleze in domeniul lui si fara a sti ceva ce nu are legatura cu domeniul sau? De ce sa fie lobotomizat de sistemul actual de invatamant si sa-i fie bagate cu forta in cap o multime de prostii? Daca elevul are pasiuni in timpul liber, sa se ocupe singur de asta, va invata mai eficient. Nu asa brutal, vii tu cadru didactic care de ani buni predai aceleasi lectii si descurajezi complet un elev care nu a stiut o data istorica in care a avut loc un eveniment minor. Asadar liceul conform reformei mele ar oferi posibilitatea de a aprofunda materiile din gimnaziu, scapand de tot de cele inutile.
Pentru intrarea la facultate se va face din nou selectia naturala, cei care cred ca pot si vor sa continuie sa sustina examen de admitere, cei care nu vor sa se angajeze. Oricum, ar avea locuri de munca de apreciat, nu ca cei cu 4 clase. Cei care termina facultatea sa fie hiperapreciati, ca pe timpuri si sa aiba din start functii de conducere.
Cam asta este, pe scurt, reforma mea educationala.

6 răspunsuri:
| Wehrmacht a răspuns:

De acord, cu exceptia permisului si dreptului la vot.Ce legatura are numarul de clase cu asta?
In fiecare saptamana ma scol in fiecare zi sa ma duc la 7 sau 8 la scoala pentru a face o gramada de ore, interesul meu fiind doar chimia.Serios,ce dracu'? E aiurea.Si daca m-ar apuca brusc interesul pentru istorie sau desen pot sa invat din carti de istorie sau de pe net.La fel si cu religia, romana...etc.

| secessumaeternum explică (pentru Wehrmacht):

Are caci pentru un om cu 4 clase este mai greu sa invete pentru a lua permisul auto. Nu citeste prea fluent, cantitatea de informatie este mai greu de asimilat pentru el, de fapt nu ar intelege cum trebuie regulile de circulatie. Daca oamenii astia tin mortis sa ia permisul auto sa faca si gimnaziul la fara frecventa. Nu zic ca sunt prosti si nu pot sa invete cum trebuie pentru permis ci doar ca nu au antrenament. Daca totusi ei mai invata fara scoala si sunt pregatiti de a invata pentru carnet atunci sa dovedeasca asta print-un test simplu de citire si intelegere a informatiei. Aici da, este necesar un astfel de test. Nu au drept la vot pentru ca nu au destule cunostinte civice. Am spus ca dupa 4 clase pot sa dobandeasca astfel de cunostinte civice doar atat cat sa aiba un comportament social adecvat, nu sa si voteze. Asa ca daca vor sa obtina drept de vot si ei au nevoie sa dovedeasca sau sa faca niste cursuri in privinta asta. Majoritatea oamenilor sunt influentabili in ceea ce priveste dreptul la vot. Nu doar cei de 4 clase insa dupa intocmirea reformei mele sociale nu va mai exista asta.

| Skylimit a răspuns:

Sunt complet de acord.

| secessumaeternum explică (pentru Skylimit):

Ce zici? Devii adeptul meu si gasesti si alti adepti al carui numar sa creasca incontinuu? Promit ca te pun ministrul educatiei cand ajung la putere

| Skylimit a răspuns (pentru secessumaeternum):

Haha.

| secessumaeternum explică:

Urasc oamenii nespus! In loc sa isi uneasca puterile pentru a schimba societatea radical stau ca niste oi si se uita unul la altul, plangandu-se cat de rau este, cat de rau traiesc si alte prostii. Si deodata apare unul rasarit care vrea sa faca o reforma iar gloata proasta il face nebun. Bravo oilor, va meritati soarta!