| Hhwswas a întrebat:

TPU e tarziu daca ma mut pe clasa a 10-a ( sem 2 ) la mate-info? ( eu fiind la un profil uman ). Va rog sa-mi spuneti ce parere aveti.

24 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Ar fi mai bine sa ceri transferul inainte de a incepe cl. a X-a, vei avea mai putin de invatat pentru diferente.

| Hhwswas explică (pentru Ioandelasal):

Pai nu ma pot decide inca daca sa ma mut sau nu. E foarte greu deoarece multa lume mi-a spus ca acest profil este dificil si ca bacul o sa fie foarte greu.

| Ioandelasal a răspuns (pentru Hhwswas):

Asa este, mai ales daca nu-ti place matematica.

| Hhwswas explică (pentru Ioandelasal):

Nu stiu inca daca imi place sau nu, nu prea am de unde sa stiu. In clasa a 9-a imi placea materia, dar profesoara a zis ca exercitiile pe care le facem sunt mai usoare decat cele de la profilul mate-info.
Obisnuiam sa ma uit prin carte sa rezolv exercitii suplimentare.

bursuc001
Userul Lunii
| bursuc001 a răspuns:

Bună!

Te poţi transfera când doreşti :)


Transferul în timpul semestrului se face doar în situaţii EXCEPŢIONALE ( vezi mai jos Art. 225 )...


În general, se poate să te transferi în vacanţa intersemestrială sau în cea de vară ( toamna ), Cererea de transfer se depune în vacanţă!
Evident, dacă îndeplineşti anumite condiţii şi dacă ţi se aprobă Cererea de transfer...

Diferenţele se dau la/din materia pe care NU ai studiat-o la vechiul liceu...


Vezi mai jos detalii despre procedura de transfer :


"Capitolul 6 - Transferul beneficiarilor primari ai educaţiei :

Art. 219 Beneficiarii primari ai educaţiei au dreptul să se transfere de la o clasă la alta, de la o unitate de învăţământ la alta, de la o filieră la alta, de la un profil la altul, de la o specializare/calificare profesională la alta, de la o formă de învăţământ la alta, în conformitate cu prevederile prezentului Regulament şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ la care se face transferul.
Art. 220 Transferul beneficiarilor primari ai educaţiei se face cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ la care se solicită transferul şi cu avizul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ de la care se transferă.
Art. 221 (1) În învăţământul antepreşcolar/preşcolar, primar şi gimnazial, precum şi în învăţământul profesional, liceal şi postliceal beneficiarii primari ai educaţiei se pot transfera de la o grupă/clasă la alta, în aceeaşi unitate de învăţământ sau de la o unitate de învăţământ la alta, în limita efectivelor maxime de antepreşcolari/preşcolari/elevi la grupă /clasă.
(2) În situaţii excepţionale, în care transferul nu se poate face în limita efectivelor maxime de antepreşcolari/preşcolari/elevi la grupă/clasă, inspectoratul şcolar poate aproba depăşirea efectivului
maxim, în scopul efectuării transferului.
Art. 222 (1) În învăţământul profesional, liceal sau postliceal aprobarea transferurilor la care se schimbă filiera, domeniul de pregătire, specializarea/calificarea profesională este condiţionată de
promovarea examenelor de diferenţă.
(2) Disciplinele/modulele la care se susţin examene de diferenţă se stabilesc prin compararea celor două planuri cadru. Modalităţile de susţinere a acestor diferenţe se stabilesc de către consiliul de
administraţie al unităţii de învăţământ şi de către membrii catedrei.
Art. 223 Elevii din învăţământul liceal, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal se pot transfera, păstrând forma de învăţământ, cu respectarea următoarelor condiţii:
a) în cadrul învăţământului liceal, elevii din clasa a IX-a se pot transfera numai după primul semestru, dacă media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis la specializarea la care se
solicită transferul; în situaţii medicale deosebite, elevii din clasa a IX-a a învăţământului liceal pot fi transferaţi şi în cursul primului semestru sau înainte de începerea acestuia, pe baza avizului comisiei medicale judeţene/a municipiului Bucureşti, cu respectarea condiţiei de medie, menţionate anterior;
b) în cadrul învăţământului liceal, elevii din clasele a X-a – a XII-a/a XIII-a se pot transfera, de regulă, dacă media lor din ultimul an este cel puţin egală cu media ultimului promovat din clasa la care se solicită transferul; excepţiile de la această prevedere se aprobă de către consiliul de administraţie;
c) în cadrul învăţământului profesional cu durata de 3 ani, elevii de la clasa a IX-a se pot transfera numai după primul semestru, dacă media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis
la calificarea profesională la care se solicită transferul; în situaţii medicale deosebite, elevii din clasa a IX-a a învăţământului profesional cu durata de 3 ani pot fi transferaţi şi în cursul primului semestru sau înainte de începerea acestuia, pe baza avizului comisiei medicale judeţene/a municipiului Bucureşti, cu respectarea condiţiei de medie, menţionate anterior;
d) în cadrul învăţământului profesional cu durata de 3 ani, elevii din clasele a X-a şi a XI-a se pot transfera, de regulă, dacă media lor din ultimul an este cel puţin egală cu media ultimului promovat din
clasa la care se solicită transferul. Excepţiile de la această prevedere se aprobă de către consiliul de administraţie;
e) elevii din clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a din învăţământul liceal se pot transfera în aceeaşi clasă în învăţământul profesional cu durata de 3 ani după susţinerea examenelor de diferenţă, în limita efectivului de 30 de elevi de clasă şi în baza criteriilor prevăzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ la care se solicită transferul.
f) elevii care au finalizat clasa a IX-a a învăţământului profesional cu durata de 3 ani se pot transfera doar în clasa a IX-a a învăţământului liceal, cu respectarea mediei de admitere la profilul şi specializarea la care solicită transferul. Elevii din clasele a X-a şi a XI-a din învăţământul profesional cu durata de 3 ani se pot transfera în clasa a X-a din învăţământul liceal, cu respectarea condiţiei de medie a clasei la care solicită transferul şi după promovarea examenelor de diferenţă.
Art. 224 Elevii din învăţământul liceal, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal se pot transfera de la o formă de învăţământ la alta astfel:
a) elevii de la învăţământul cu frecvenţă redusă, se pot transfera la forma de învăţământ cu frecvenţă, după susţinerea şi promovarea examenelor de diferenţă, dacă au media anuală cel puţin 7, 00, la fiecare disciplină/modul de studiu, în limita efectivelor maxime de elevi la clasă şi potrivit criteriilor prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ; transferul se face, de regulă în aceeaşi clasă, cu excepţia elevilor din clasa terminală de la învăţământul cu frecvenţă redusă, pentru care durata studiilor este mai mare cu un an, care se pot transfera în clasa terminală din învăţământul cu frecvenţă;
b) elevii de la învăţământul cu frecvenţă se pot transfera la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă, în limita efectivelor maxime de elevi la clasă;
c) elevii din clasele terminale ale învăţământului liceal se pot transfera de la învăţământul cu frecvenţă la învăţământul cu frecvenţă redusă, în anul terminal, după absolvirea semestrului I şi după susţinerea, dacă este cazul, a examenelor de diferenţă.
Art. 225 (1) Transferurile în care se păstrează forma de învăţământ se efectuează, de regulă, în perioada intersemestrială sau a vacanţei de vară. Prin excepţie, transferurile de la nivelurile antepreşcolar şi preşcolar se pot face oricând în timpul anului şcolar, ţinând cont de interesul superior
al copilului.
(2) Transferurile în care se schimbă forma de învăţământ se efectuează în următoarele perioade:
a) de la învăţământul cu frecvenţă la cel cu frecvenţă redusă, în perioada intersemestrială sau a vacanţei de vară;
b) de la învăţământul cu frecvenţă redusă la cel cu frecvenţă, numai în perioada vacanţei de vară.
(3) Transferul elevilor în timpul semestrelor se poate efectua, în mod excepţional, cu respectarea prevederilor prezentului regulament, în următoarele situaţii:
a) la schimbarea domiciliului părinţilor într-o altă localitate, respectiv într-un alt sector al municipiului Bucureşti;
b) în cazul unei recomandări medicale, eliberată pe baza unei expertize medicale efectuate de direcţia de sănătate publică;
c) de la clasele de învăţământ liceal la clasele de învăţământ profesional;
d) la/de la învăţământul de artă, sportiv şi militar;
e) de la clasele cu program de predare intensivă a unei limbi străine sau cu program de predare bilingv la celelalte clase;
f) în alte situaţii excepţionale, cu aprobarea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.
Art. 226 Gemenii, tripleţi etc. se pot transfera în clasa celui cu media mai mare sau invers, la cererea părintelui, tutorelui sau susţinătorului legal sau la cererea elevilor dacă aceştia sunt majori, cu aprobarea directorului unităţii de învăţământ.
Art. 227 (1) Elevii din unităţile de învăţământ liceal şi postliceal din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, declaraţi inapţi pentru cariera militară, se pot transfera într-o unitate din reţeaua Ministerului Educaţiei Naţionale potrivit prevederilor prezentului regulament.
(2) Copiii cadrelor militare în activitate, ai militarilor angajaţi pe bază de contract, ai funcţionarilor publici cu statut special, în timpul sau din cauza serviciului militar, se pot transfera la cerere, din unităţile de învăţământ din reţeaua Ministerului Educaţiei Naţionale în unităţile de învăţământ liceal şi postliceal din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, dacă îndeplinesc criteriile de recrutare şi au fost declaraţi admişi la probele de selecţie, în baza dosarului de candidat, conform reglementărilor specifice ale acestor unităţi.
Art. 228 (1) Elevii din învăţământul preuniversitar particular sau confesional se pot transfera la unităţi de învăţământ de stat, în condiţiile prezentului regulament.
(2) Elevii din învăţământul preuniversitar de stat se pot transfera în învăţământul particular, cu acordul unităţii primitoare şi în condiţiile stabilite de propriul regulament de organizare şi funcţionare.
Art. 229 (1) Pentru copiii/tinerii cu cerinţe educaţionale speciale, în funcţie de evoluţia acestora, se pot face propuneri de reorientare dinspre învăţământul special/special integrat spre învăţământul de masă
şi invers.
(2) Propunerea de reorientare se face de către cadrul didactic care a lucrat cu copilul în cauză sau de către părinţii, tutorii sau susţinătorii legali ai copilului şi de către consilierul psihopedagog şcolar. Decizia de reorientare se ia de către comisia de expertiză din cadrul Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională/ Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, cu
acordul părinţilor, tutorilor sau susţinătorilor legali.
Art. 230 După aprobarea transferului, unitatea de învăţământ primitoare este obligată să solicite situaţia şcolară a elevului în termen de 5 zile lucrătoare. Unitatea de învăţământ de la care se transferă elevul este obligată să trimită la unitatea de învăţământ primitoare, situaţia şcolară a celui transferat, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea solicitării. Până la primirea situaţiei şcolare de către unitatea de învăţământ la care s-a transferat, elevul transferat participă la cursuri în calitate de audient." - SURSA = R.O.F.U.I.P. aprobat prin Ordinul MEN nr. 5115/15.12.2014 de la linkul :
http://www.isjmm.ro/......rofuip.pdf

Vezi şi Modelul de la linkul :
http://www.gsfsighet.ro/......-elevi.pdf

Deoarece eşti minor/ă, Cererea se întocmeşte de unul dintre părinţi!


Toate cele bune!

| Pool77 a răspuns:

Nu merita, mai ales de pe un profil mult mai slab. E greu la mate-info, matematica si informatica astea trebuie sa le stii 10+. Daca crezi ca rezisiti muta-te.

| Hhwswas explică (pentru Pool77):

Informatica din cate am inteles nu e grea, fratele meu mi-o poate explica usor mi-a zis ( el fiind programator ) + ca mi-a zis ca nu se prea ducea la orele de informatica pentru ca nu avea ce sa invete la liceu. Matematica in schimb e grea dar cred ca o sa ma pot descurca. daca nu, fac meditatii.

| Pool77 a răspuns:

Da dar ce rost are sa te omori si cu orele suplimentare daca te-ai descurca aici unde esti acum? Ca tot la BAC ajungi si aici. La mate info din cate stiu se lucreaza in C++, daca nu gresesc. Tu stii, eu nu m-as transfera.

| LSMM a răspuns:

Exercițiile de mate făcute la o clasă de uman nu se compară cu alea date la una de mate-info, mai ales începând din a XI-a.
Ai ceva de recuperat din IX-a și început de a X-a și se adaugă si materia de zi, o să te plictisești și o să dai chix.
Stai la filologie/științe sociale dacă asta ai ales la început.

| Hhwswas explică (pentru LSMM):

Chiar daca nu suport profilul?

| LSMM a răspuns (pentru Hhwswas):

Dacă nu-ți place să tocești, ai fi știut asta dinainte, după chestia asta m-am luat când ți-am dat răspunsul. Probabil te-a speriat o vorbă cum că mate-info e greu și ai dat la uman. Materia de a 9-a nu-i grea, poți trece relativ ușor prin toate capitolele, ideea era că ai pierdut deja un an neexersând nimic și o să te afecteze. Dacă consideri că poți sta verile viitoare făcând exerciții de mate ca să nu pici bacul și să nu le înveți rezolvările pe de rost, atunci mută-te.

| Hhwswas explică (pentru LSMM):

Parintii mei au facut alegerea asta ca sa intru la cel mai bun liceu din judet.( de atunci nu am mai avut aceeasi relatie oricum. ) Eu am intrat cu media 9.35, iar pentru mate-info imi trebuia media 9.40. ( anul trecut s-a intrat cu medii mult mai mici ). Cu meditatii nu pot recupera tot ce s-a facut intr-un an?

| LSMM a răspuns (pentru Hhwswas):

Ti-am zis, nu-i neaparat vorba de dificultatea materiei. Asta rezolva proful te meditatie, te ajuta sa intelegi. Tu pe langa asta mai ai nevoie de exercitiu, si asta poti face si acasa si unde vrei. Trebuie doar sa ai rabdare. Daca intr-adevar iti simti viitorul mai sigur daca alegi mate-info si nu esti paralel cu mate - depinde cum te descurcai in generala - du-te acolo, ti-am zis. mai ales daca zici ca ai un frate programator. Rabdare cu matematica o sa-ti trebuiasca si restul vine de la sine.

| Hhwswas explică (pentru LSMM):

In generala nu prea aveam note mari. In general media generala imi iesea 8.20 din cauza ca nu voiam sa invat la materii precum istoria, geografia, biologia, romana etc si credeam ca nu va mai conta media de absolvire, ci doar media de la examen, dar nu a fost asa..btw la matematica mai faceam exercitii. Dirigintele meu era prof. de mate, el credea ca o sa iau sub 6 la examen sau o nota de genul acesta, avand in vedere ca in simulare luasem 5.5 XD si la tabla imi dadea exercitii banale mai mult ca sa ma faca de ras pentru ca nu voiam sa-i dau bani sa fac meditatii cu el cum facea jumate de clasa, (ma ura destul de mult, dar sentimentul era reciproc HeHeHe), iar in ultimile 2 luni m-am ambitionat un pic si i-am aratat ca pot. Am luat 9.70 la matematicabig grin ( puteam lua mai mult doar ca "m-am grabit " - am iesit intr-o ora si 5 min si nu m-am mai uitat peste fisa de examen hehe )

| Hhwswas explică (pentru LSMM):

Iar acum, la liceu am terminat clasa a 9-a cu media 9.74 ( Am zis sa mai invat putin, chiar daca nu imi place ca sa am posibilitatea sa ma mut ). Deci?

| KnowEverything a răspuns (pentru Hhwswas):

Cu atitudinea asta, nu.

| Hhwswas explică (pentru KnowEverything):

Ce atitudine? Daca dirigintele meu avea ceva cu mine eu ce sa fac? Venea in clasa facea jumate de problema la tabla jumate la meditatie. In plus am luat note mari la examene + pot invata cand vreau. Inainte stateam si noaptea faceam exercitii ca sa invat pentru examen pentru ca aveam destul de mult de recapitulat dar nu mi-a parut rau ca am pierdut timpu ala in care nu invatam. pentru ca atunci faceam altceva cum ar fi programare, design, chitara, etc.

| LSMM a răspuns (pentru Hhwswas):

Hai sa tolerez atitudinea.
N-au nicio relevanta notele, nu ramane fixat pe aspectele astea de suprafata.
Am vazut la examen olimpici la mate cu 9.70 si mediocri cu aceeasi nota. Si mediile de la clasa iarasi n-au nicio importanta si de aici scoatem din discutie cat de credibila e situatia cu meditatiile si cum profesorii nu-ti spun cat de bun esti, fie ca e ca dirigentele tau sau nu.
Cand am intrebat de generala, voiam sa vad doar cat esti de dispus sa acorzi timp si sa te tii de ceea ce faci.
Din cate vad, esti si poti fi. Daca-ti place algoritmica asa tare, probabil n-ai stat degeaba pana acum, transfera-te.

| KnowEverything a răspuns (pentru LSMM):

Aceasta atitudine de "le stiu pe toate" il va trage in jos. La informatica nu e nimic de invatat, e totul de inteles. Cel putin, asa a fost la mine. Singura data cand "invatam" era atunci cand faceam probleme suplimentare. Era totul sa casc gura la profesor si sa inteleg ce imi explica el in clasa. Nu ne dadea teme, ne cerea doar sa fim atenti la ce spune si sa facem ce spune in clasa si iata-ma in clasa a XII a sa ador informatica.
Cam asa a functionat si la matematica.
Si repet, din atitudinea lui de 'le stiu pe toate', 'am note de 10 si asta ma fac destept' si ' "invat" cand am chef pentru ca sunt bun', nu reiese sa gandeasca prea mult si sa fie dornic sa inteleaga sau sa fie atent. Asta e parerea mea, nu trebuie sa ii acorde atentie daca nu e de acord cu ea. Poate s-a exprimat gresit si a vrut sa dea de inteles altceva, dar pe mine nu m-a convins ca ar putea sta la mate-info (avand in vedere ca el vorbeste de un liceu de prestigiu). Oricum, orice ai alege, mult succes.

| LSMM a răspuns (pentru KnowEverything):

De la premisa ca s-a exprimat gresit si ca vrea doar sa fie convingator cu anumite lucruri am plecat si eu, de asta am si zis ca tolerez si m-am legat de alte probleme.
In rest, nu pot decat sa confirm ca informatica se intelege, nu se invata si imi placea sa cred ca e de ajuns de interesat de mate si info incat sa fie atent cum trebuie si la profesori.

| KnowEverything a răspuns:

Uite, ca sa ma conformez si eu, hai sa jucam ceva simplu.
Intr-o padure s-au intalnit vulpile ursi si o veverita. Ursi si vulpile se aseaza intr-un sir indian pe pozitie aleatoare (adica poate sa fie primul urs, al doilea vulpe, al treilea vulpe, al patrulea urs, al cincilea vulpe si tot asa). Dupa ce s-au asezat in rand, fiecare trebuie sa spuna cine sau cate animale se afla in fata lui iar veverita(care tine ochii inchisi) trebuie sa ghiceasca daca e urs sau vulpe. Stiind ca vulpile spun minciuni iar ursul adevarul, ajuta veverita sa ghiceasca care este componenta randului in cazul urmator:
-Primul: In fata mea se afla un urs
-Al doilea: In fata mea nu se afla nimeni
-Al treilea: In fata mea se afla o vulpe
-Al patrulea:In fata mea se afla o vulpe
-Al cincilea: In fata mea se afla o vulpe
-Al saselea : In fata mea se afla un urs.

Cam asa parca trebuia sa sune laughing In clasa a IX a cand am venit la profilul asta, profesorul de informatica ne-a dat un "test" cu intrebari de genul asta. Jocul asta era printre ele :v.

| ale153 a răspuns:

Nu e imposibil, dar vei simtii diferenta. E mai bine daca te poti muta din primul semestru. happy

| Baicanescu_Maria_1996 a răspuns:

Da,e foarte tarziu..Cunosc persoane care s-au transferat in acest mod.s-au acomodat greu, dar au avut si de recuperat mult...Succes pe mai departe! Sper sa te fi ajutat raspunsul meu. happy

| Aiecss3 a răspuns:

Daca tu crezi ca poti? ...Succes! happy