anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sunt student la facultatea de constructii in anul 1 si vreau sa stiu daca pot la finalul primului an sa imi retrag dosarul de la constructii si sa il depun la alta facultate!

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Da, se poate sa te retragi si sa dai admitere la alta facultate.
Singura problema este ca, daca ai fost pe un loc bugetat, va trebui sa platesti taxa de studii, daca vrei sa intri tot pe un loc bugetat la noua facultate.
Conform art.142 din L.1/2011, a educatiei nationale, cu md. si compl. ulterioare, citez:
„(6) O persoană poate beneficia de finanţare de la buget pentru un singur program de licenţă, pentru un singur program de master şi pentru un singur program de doctorat.
  (6^1) Persoana care a beneficiat gratuit de şcolarizare în cadrul unui program de studii universitare finanţate de la bugetul de stat are, în condiţiile legii, dreptul de a urma un alt program de studii universitare în cadrul aceluiaşi ciclu de studii universitare:
a) în regim cu taxă, dacă instituţia de învăţământ superior de stat organizează programul şi în acest mod;  
  b) în regim gratuit, cu finanţare de la bugetul de stat, în condiţiile în care persoana achită contravaloarea serviciilor de şcolarizare de care a beneficiat anterior cu finanţare de la bugetul de stat, integral sau parţial, în cazurile în care programul de studii la care a fost admis este organizat doar cu finanţare integrală de la buget.
  (6^2) Încasarea sumei reprezentând contravaloarea serviciilor de şcolarizare se realizează de către instituţia de învăţământ superior de stat care a asigurat şcolarizarea, aceasta având totodată dreptul de a stabili ca plata efectivă a sumei să se realizeze şi în tranşe/rate. Sumele încasate se fac venit la bugetul de stat.
  (6^3) Cu ocazia înmatriculării persoana prevăzută la alin. (6^1) prezintă dovada că a efectuat/efectuează plata prevăzută la alin. (6^2)."

| Mp28evil28 a răspuns (pentru Ioandelasal):

Deci daca ma retrag platesc anul pe care l-am facut la constructii si pe urma pot intra la buget la alta!?

| Ioandelasal a răspuns (pentru Mp28evil28):

Da, asa este, reciteste prevederile legale pe care ti le-am citat.

3 răspunsuri:
| alessia5158 a răspuns:

De renuntat, poti renunta sa-ti continui studiile la acea facultate --- nu semnezi contractul de studii pentru anul urmator! Dar, din intreg continutul dosarului, poti retrage doar ceea ce iti apartine, respectiv diploma de bac si anexa ei, foaia matricola.

p.s. In cazul in care vei fi admis la concursul de admitere la o noua facultate, la inscriere, vei avea nevoie( de la fac. de constructii) de o adeverinta care sa ateste regimul studiilor anterioare (cu taxa, sau fara taxa).