anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Buna as vrea sa ma lamuriti si pe mine cu o chestie.eu si sotul meu ne_ am casatorit fiecare cu numele noastre de familie, eu am ramas cu numele meu, el a ramas cu numele lui eu nevrand sa trec pe numele sotului din diferite motive unul din ele ca nu mi place numele lui de familie.nici el nu m-a obligat sau a insistat sa mi schimb numele... oricum acum cam l am convins sa si schimbe numele de familie preluandu l pe al meu...dar oare ma intreb se mai poate nu este prea multa bataie de cap si daca stiti ce proceduri trebuiesc urmate si ce acte v as fi recunoscatoare multumesc happy

3 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Numele de familie poate fi schimbat pe cale administrativa si pentru motive intemeiate, conform motivelor si procedurii prevazute de OG 41/2003, cu md. si compl. ulterioare. Este un motiv intemeiat si trecerea la numele de familie al sotului. Problema este ca o sa trebuiasca sa-si schimbe si alte acte - cartea de identitate, permisul de conducere, etc si asta costa bani si timp.

bursuc001
Userul Lunii
| bursuc001 a răspuns:

Bună!

DA, se poate solicita schimbarea numelui în baza Art. 4 ( Cap. II ) alin. (2) lit. h) din Ordonanţa nr. 41/2003 privind dobândirea şi schimbarea pe cale administrativă a numelor persoanelor fizice ( Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 68 din 02.02. 2003 )!


" CAPITOLUL II
Schimbarea numelui pe cale administrativă

Art. 4
(1)Cetăţenii români pot obţine, pentru motive temeinice, schimbarea pe cale administrativă a numelui de familie şi a prenumelui sau numai a unuia dintre acestea, în condiţiile prezentei ordonanţe.

(2)Sunt considerate ca întemeiate cererile de schimbare a numelui în următoarele cazuri:
...
h)când persoana în cauză solicită să poarte un nume de familie comun cu al celorlalţi membri ai familiei, nume care a fost dobândit ca urmare a adopţiei, a menţinerii numelui la căsătorie, a stabilirii filiaţiei ori a unor schimbări de nume aprobate anterior pe cale administrativă;
...

Art. 6. - (1) Persoana care solicită schimbarea numelui pe cale administrativă va depune o cerere la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, denumit în continuare serviciu public, aflat în subordinea consiliului local al comunei, oraşului, municipiului sau al sectorului municipiului Bucureşti, în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul.

(2) Cererea de schimbare a numelui trebuie să fie motivată prin unul dintre cazurile prevăzute la art. 4 alin. (2) şi (3) şi să fie însoţită de următoarele acte:

a) copii legalizate de pe certificatele de stare civilă ale persoanei care solicită schimbarea numelui;

b) un exemplar al Monitorului Oficial al României, Partea a III-a, în care a fost publicat, potrivit art. 10, extrasul din cererea de schimbare a numelui, exemplar de la publicarea căruia să nu fi trecut mai mult de un an;

c) consimţământul, dat în formă autentică, al celuilalt soţ, în cazul schimbării numelui de familie comun purtat în timpul căsătoriei;

d) copie de pe decizia de aprobare a autorităţii tutelare, în cazurile prevăzute de art. 7;

e) orice alte acte pe care solicitantul le consideră necesare pentru motivarea cererii sale." - SURSA :
http://lege5.ro/......lor-fizice


"Procedura:
Cererea de schimbare a numelui, trebuie să fie întemeiată (cu unul din motivele descrise mai sus) şi se depune la Serviciul de Stare Civilă în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul solicitantul.
Pentru cetăţeanul român cu domiciliul în străinătate (C.R.D.S.) cererea se depune la primăria ultimului domiciliu avut în ţară, iar dacă nu a avut niciodată domiciliul în România - la Primăria Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti.

Cererea de schimbare a numelui trebuie însoţită de următoarele acte:

Copii legalizate de pe certificatele de stare civilă;
Un exemplar al Monitorului Oficial al României, partea a III-a, în care a fost publicat extrasul din cererea de schimbare a numelui, exemplar de la publicarea căruia să nu fi trecut mai mult de un an*
Consimţământul dat în formă autentică, al celuilalt soţ, în cazul numelui de familie comun, purtat în timpul căsătoriei sau al celuilalt părinte în cazul schimbării numelui şi/sau a prenumelui pentru copilul minor;
Cazierul judiciar al solicitantului;
Cazierul fiscal al solicitantului - de la Administraţia financiară, iar pentru persoanele cu statut de cetăţean român cu domiciliul în străinătate (C.R.D.S.) se va solicita o declaraţie dată în formă autentică pe propria răspundere, din care să rezulte dacă au sau nu datorii faţă de statul român.
Copii acte de identitate ale solicitantului respectiv persoanelor care-şi dau consimţământul.

*Cererea de schimbare a numelui se publică în M.O. al României, Partea a III-a prin grija şi pe cheltuiala petiţionarului.

Cererea tip, necesară publicării în Monitorul Oficial, se obţine de la Serviciul de Stare Civilă şi va fi vizată de ofiţerul stării civile.
(cererea vizată şi însoţită de copii ale certificatelor de stare civilă şi cărţii de identitate se trimite, fie direct - prin poştă, fie prin intermediar la R.A. Monitorul Oficial)

În termen de 30 de zile de la publicarea extrasului în M.O. orice persoană interesată poate face opoziţie la aceste cereri, mai puţin în situaţia în care solicitantul cere schimbarea numelui pentru expresii indecente, ridicole ori transformat prin traducere sau în alt mod.

Termenul de soluţionare
- aprox. 60 de zile

Dacă cererea de schimbare a numelui a fost admisă solicitantul va fi înştiinţat, urmând ca în termen de 90 de zile să se prezinte pentru achitarea unei taxe extrajudiciare de timbru de 11 lei şi pentru depunerea certificatelor de stare civilă (naştere, căsătorie şi naştere ale copiilor minori) în original, completează cereri individuale pentru obţinerea fiecărui certificat de stare civilă cu numele/prenumele nou potrivit dispoziţiei.
După obţinerea noilor certificate de stare civilă petentul este îndrumat să se adreseze Serviciului de Evidenţă a Persoanelor în vederea obţinerii unei noi cărţi de identitate potrivit noilor certificate şi a dipoziţiei de schimbare de nume.

Dacă cererea de schimbare a numelui a fost respinsă, dispoziţia de respingere se comunică în termen de 10 zile de la emitere, direct solicitantului, care poate fi contestată în termen de 30 de zile de la data comunicării, în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004." - SURSA :
http://www.spcepcv.ro/......melui-1C9A


Toate cele bune.

| SKillerQSama a răspuns:

Imi pare rau dar nu prea am la cunostinta asemenea lucruri dar cred ca odata schimbat nu se mai poate ca o hartie odata rupta chiar daca o lipesti nu va fi la fel