| TpuUser111888333 a întrebat:

Buna,
O intrebare despre rezolvari accidente/tamponari pentru RCA.
Astazi in timp ce eram parcat (parcare trasata), am fost lovit de un alt autoturism fiindca a incercat sa evite un caine.
Masina mea a fost avariata destul de serios (bara spate si fata rupta, imi atarna toba de esapament, volanul trage intr-o parte, plus alte chestii de care nici nu is sigur daca is in regula). P.S. Politia pe raport a specificat bara/aripa spate/fata avariate, nu a scris de toba si alte cele posibile...e o problema, sau asta constata agentul de asigurari?

In zona a fost un echipaj de politie, care ne-a condus la sectie si acolo s-a constat clar ca celalalt sofer este de vina. S-au dat declaratii, mi s-a dat si o copie de la raportul oficial al politiei + o autorizatie de reparatie. Treaba este ca celalat sofer nu avea asigurarea la el (e valabila, am verificat dupa numar). Politistul i-a dat termen pana maine sa o duca la sectie.
Eu, fiind destul de ''agitat'' nu am mai intrebat a final ce ar trebuie sa fac.

Cum trebuie sa procedez in aceasta situatie ca sa obtin reparatia de la asigurarea vinovatului? Masina soferului vinovat este asigurat la Allianz.

Trebuie sa trimit mail la Allianz cu un raport cu poze si documentele soferilor implicati?
Credeti ca o sa dureze mult pana o sa mi se rezolve reparatia?

Orice ajutor/informatie e bine venita. Mersi!

3 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Suni la Allianz si deschizi un dosar de dauna si ei te vor programa pentru o constatare. Acolo un agent va constata toate probleme masinii

| Lukasssz a răspuns:

În această situație, este important să urmați pașii corecți pentru a obține repararea vehiculului dumneavoastră. Iată câțiva pași pe care îi puteți urma:
Contactați asigurarea vinovatului: În acest caz, deoarece știți că șoferul vinovat are asigurare la Allianz, este recomandabil să contactați compania de asigurări a șoferului pentru a raporta accidentul. Puteți face acest lucru prin telefon sau prin trimiterea unei cereri scrise, inclusiv raportul poliției, fotografii ale daunelor și alte documente relevante.
Programați o evaluare a daunelor: Compania de asigurări va trimite un evaluat pentru a inspecta daunele la mașina dumneavoastră. Este posibil să fie necesar să furnizați fotografii ale daunelor pentru a ajuta la acest proces.
Așteptați evaluarea și aprobarea reparațiilor: După ce evaluarea este completă, compania de asigurări va determina costurile reparațiilor și va aproba lucrările necesare pentru a remedia daunele.
Reparațiile: După ce compania de asigurări a aprobat reparațiile, puteți programa mașina la un service auto pentru a fi reparată. Asigurați-vă că service-ul auto este de încredere și că va folosi piese de schimb de calitate.
Rambursarea costurilor: În cele din urmă, veți primi rambursarea costurilor reparațiilor de la compania de asigurări a șoferului vinovat. Asigurați-vă că păstrați toate documentele și facturile asociate cu reparațiile pentru a putea solicita rambursarea corectă.
În ceea ce privește întrebarea dvs. cu privire la faptul că polițistul nu a inclus toate daunele în raportul oficial, ar trebui să nu fie o problemă, deoarece puteți furniza documente suplimentare (precum raportul de evaluare a daunelor de la service-ul auto) pentru a susține daunele reale suferite de mașina dumneavoastră.
În ceea ce privește timpul de rezolvare a reparațiilor, acesta poate varia în funcție de complexitatea daunelor și de procesul de evaluare și aprobare a companiei de asigurări. Uneori, procesul poate dura câteva săptămâni, în funcție de circumstanțe. Este posibil să fiți în măsură să obțineți o estimare mai precisă a timpului de încheiere a reparațiilor de la compania de asigurări după ce raportați accidentul și începeți procesul de evaluare a daunelor.

| Lidia09 a răspuns:

În această situație, trebuie să contactați compania de asigurări a șoferului vinovat(în acest caz Allianz). Le puteți trimite o copie a raportului oficial al poliției, documentele de la accident și orice alte dovezi relevante, inclusiv fotografii ale daunelor la mașina dvs. De obicei, compania de asigurări va desfășura o anchetă proprie pentru a stabili responsabilitatea și va coordona repararea mașinii dvs. Durata procesului poate varia în funcție de complexitatea cazului și de timpul necesar pentru evaluarea și aprobarea reparațiilor. Păstrați toate documentele și corespondența cu compania de asigurări pentru referință viitoare și pentru a vă asigura că obțineți compensația corectă pentru daunele suferite. Dacă întâmpinați întrebări sau întârzieri, contactați compania de asigurări pentru clarificări și actualizări privind stadiul procesului de despăgubire.