anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Daca sunt studenta la buget pot beneficia de somaaj sau de vreun alt ajutor financiar?

Răspuns Câştigător
suntserios
| suntserios a răspuns:

ART. 42 - Legea somajului nr. 76/2002 actualizata
(2) Nu beneficiaza de indemnizatie de somaj absolventii care, la data solicitarii dreptului, urmeaza o forma de invatamant.


Mai documenteaza te tu, ca legea te contrazice

8 răspunsuri:
| alessia5158 a răspuns:

Nu poti beneficia de somaj daca urmezi cursurile oricarei forme de invatamant( liceu, scoala postliceala sau facultate). In schimb, dupa absolvirea scolii, poti beneficia, in calitate de absolvent, de o indemnizatie de somaj cu conditia sa nu iti fi gasit un loc de munca.

In calitate de student poti beneficia de bursa --- vezi ce fel de burse exista :http://www.cetedoare.ro/faq_files/1.htm

bursuc001
Userul Lunii
| bursuc001 a răspuns:

Bună!

Dacă urmezi cursurile unei facultăţi sau Şcoli Postliceale NU ai dreptul de a solicita ajutorul de şomaj!

Vezi alte detalii la linkul :
http://www.dolj.anofm.ro/Informare_absolventi.pdf

Vei primii ajutor de şomaj la absolvirea facultăţii...


Toate cele bune.

| TheAce a răspuns:

Poti fi chiar bursiera, tot ai dreptul la ajutorul de somaj. Daca ai bursa de merit atunci nu poti opta si pentru o bursa sociala (in cazul in care te incadrezi ).

| TheAce a răspuns:

Cum sa nu? E primul an. E obligata sa se fi inscris la facultate pentru a primi somaj. AJOFM-ul te obliga sa faci asta sau sa faci un curs de calificare. Documenteaza-te happy.

| TheAce a răspuns (pentru suntserios):

Dar exact asta iti explic. Inca nu o urmeaza, asta e loophole-ul. Cata vreme te inscrii inainte de a incepe facultatea e perfect ok. Jumatate din colegii mei de facultate au facut treaba asta si o groaza de prieteni. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca daca urmezi psiho-pedagogia de exemplu ai dreptul la somaj.

| suntserios a răspuns (pentru TheAce):

Ca sa beneficiezi de somaj trebuie sa te inscrii in 60 zile de la absolvire (a liceului in cazul de fata). In cele 60 zile trebuie sa nu fii incadrat in munca sau sa te inscrii la o alta forma de invatamant.

Vezi tu... daca e a terminat liceul nu au avut cum sa treaca cele 60 zile de la absolvbire pana cand sa inscris la facultate, deci nu se califica pentru somaj.

| TheAce a răspuns (pentru suntserios):

Cum iti explici atunci toti studentii care culmea, studiaza si beneficiaza de somaj? De mita nu cred ca are rost sa vorbim, banii pe care ii primesti sunt oricum foarte putini.

| suntserios a răspuns (pentru TheAce):

ART. 42 - Legea somajului nr. 76/2002 actualizata
(2) Nu beneficiaza de indemnizatie de somaj absolventii care, la data solicitarii dreptului, urmeaza o forma de invatamant.


Mai documenteaza te tu, ca legea te contrazice

| TeeaCup a răspuns:

Poti beneficia de bursa sociala.
De somaj eu stiu ca nu se poate, doar dupa 60 de zile dupa ce ai terminat facultatea (in aceste 60 de zile nu ai gasit niciun job ).