| Zedechia a întrebat:

De ce majoritatea crestinilor se inchina la icoane? Nu este mai intelept sa te rogi si sa te prosterni doar inaintea lui Dumnezeu.In Apocalipsa capitolul 4 cu versetul 11 se spune: „Vrednic eşti Doamne şi Dumnezeul nostru, să primeşti slava, cinstea şi puterea, căci Tu ai făcut toate lucrurile şi prin voia Ta stau în fiinţă şi au fost făcute!"(traducerea Cornilescu)
PS:prin aceasta intrebare nu vreau sa mahnesc pe nimeni.din partea mea n-au decat sa se inchine la icoane dar in opinia mea acest lucru este total gresit!

33 răspunsuri:
| milan9 a răspuns:

Este un lucru esenţial faptul că ICONELOR li se acordă doar "CINSTIRE" şi "NU ÎNCHINARE" (nu divinaţie)! Au doar valoare simbolică şi harică, sunt doar obiecte de cult...

Evreii nu se "temeau" de sutele de feluri de obiecte de cult adoptate la cererea lui Dumnezeu...


Deşi cinstirea sfinţilor sau a obiectelor de cult mai este numită uneori "închinare", aceasta nu e decât o confuzie cauzată de polisemia termenului, foarte gravă sub aspect lingvistic, terminologic. Confuzie explicată probabil prin faptul că acest termen provine din latinescul lat."inclinare" – înclinare.

Ori ştim foarte bine că NE ÎNCLINĂM în sute de moduri diferite, spre a arăta în general politeţea sau respectul, dar nu în toate aceste sute de cazuri divinizăm pe cei din faţa noastră. Astfel, nu ne divinizăm nici părinţii, nici bunicii, nici profesorii, etc…

| milan9 a răspuns:

Porunca a doua nu se referă la imagini. Stim ca si evreii aveau statui cu heruvimi din aur. Porunca a doua a fost dată pentru un anumit context istoric, pentru acei evrei care L-au părăsit pe Dumnezeu si cinsteau Zeităţi păgâne!

Există o uriaşă diferenţă între un o "reprezentare a unei persoane" şi un "idol". O "reprezentare" (imagine precum cele din reviste, cărţi, Biblii) orientează gândul spre Dumnezeul, pe când "idolul", zeitatea păgână, ÎNLOCUIEŞTE PE DUMNEZEU!

Astfel, zeităţi antice precum Baal, Afrodita, Apollon, Iştar, sau contemporane: Ganesh, Kali, Buddha, sunt idoli doar pentru că reprezintă o CONCURENŢĂ la adresa DIVINITĂŢII REALE, şi a CREDINŢEI ADEVĂRATE.

Doar Zeităţile păgâne sunt "idoli" şi asta doar pentru faptul că Îl ÎNLOCUIESC TOTAL PE DUMNEZEU, nu din alte motive!


Pe de altă parte, obiectele care sugerau măreţia lui Dumnezeu, obiectele care făceau trimitere la El, nu au fost niciodată văzute ca idoli: de exemplu Chivotul Legământului, realizarea HERUVIMIILOR DIN AUR porunciţi de Dumnezeu, simbolul crucii, reprezentări murale de persoane sau scene biblice…

| milan9 a răspuns:

Toate cultele au cel puţin 70 % din cultul "reprezentărilor"! Fiecare cult creştin exploatează excesiv functia de REPREZENTAREA pe care o are IMAGINEA!

Astfel, „imagini" ale lui Hristos şi ale sfinţilor, apar în cărţi, reviste, biblii cu imagini, pliante, filme, postere, etc., iar aceste "imagini" sunt însoţite cel puţin de un "gând" de respect! Ei când le reprezintă peste tot, reprezintă idoli?

La fel, în Biserică, icoanele sunt însoţite doar de un "gând" de cinstire, respect, şi legătură cu persoana reală (dupa modelul altor obiecte de cult recomandate in Vechiul Testament)...

| milan9 a răspuns:

În Vechiul Testament Dumnezeu NU A FOST NUMIT PRINTR-UN SINGUR NUME!
După calculele specialiştilor, în Vechiul Testament existau aproape 5000 de nume sau adresări referitoare la Dumnezeu. Pentru a da unitate de sens diferitelor adresări către divinitate, Apostolii, sub inspiraţie divină, căci altfel nu văd cum, au folosit în tot Noul Testament numele de "Dumnezeu". Aceasta a fost alegerea apostolilor și nu putem să nu avem încredere în cei care ne-au lăsat textile sacre…

Biblia redă cu fidelitate TOATE cele aproximativ 5000 de nume şi exprimări metaforice atribuite lui Dumnezeu, în Vechiul şi în Noul Testament!

Unul dintre aceste nume, Iahve, (greşit pronunţat "Iehova", apare sub forma "Yhwh" de mai multe ori, dar DOAR ÎN VECHIUL TESTAMENT, alături de alte aproape 5000 de FELURI de adresare faţă de Dumnezeu:
- ELOHIM (apare de peste 2.570 de ori), EL ELION, EL ROI, EL SHADAI (cel puţin de 49 de ori), ADON, ADONAI (apare de 400 de ori), EL-ELOHE, EL (apare de 217 ori), ELOAH (apare de 57 de ori), EHIEH, ELION (cel puţin 30 de ori), ETC…!

În general un nume dat lui Dumnezeu este un mare COMPROMIS, întrucât nu este suficient, şi este imposibil ca 2-3 litere ale unui nume să cuprindă infinitul, absolutul "majestăţii" divine!
Este o AROGANŢĂ UMANĂ şi o sfidare a divinităţii în acelaşi timp, a considera că Dumnezeu se rezumă la 2-3 consoane (şi acelea folosite în fel de fel de combinaţii pentru a defini realităţi care mai de care mai superficiale)...

"Iehova" (pronunţia greşită pentru Iahve, YHVH) nu este decât o COMPOZIŢIE UMANĂ de dată relativ recentă - prin coroborarea, amestecul superficial în ebraică al consoanelor Y, H, V, H cu vocalele unui alt NUME DIFERIT: "Adonai")

| milan9 a răspuns:

Numele folosit de "martori" NU este o pronunţie SCRIPTURISTICĂ (deoarece EVREII N-AU PRONUNŢAT NICIODATĂ "Iehova".

Este important a nu se confunda iniţialele YHWH întâlnite în Vechiul Testament (pe lângă alte 5000 de expresii referitoare la Dumnezeu) cu pronunţia greşită "Iehova".
Această pronunţie ("Iehova") este o variantă falsă de pronunţie în limba engleză (de vocalizare), inventată la voia întâmplării prin îmbinarea abuzivă dintre consoanele unui nume (Y-H-W-H, a căror pronunţie autentică a fost definitiv pierdutăhappy şi vocalele altui nume (Adonai). O compoziţie deci, cel puţin ciudata... thinking

| Zedechia explică (pentru milan9):

Ceea, ce ai spus tu cu referire la Traducerea lumii noi.Nu sunt de acord cu tine, deoarece m-am uitat si am citit un verset din ambele traduceri si nu am gasit nici o deosebire.Sa-ti dau un exemplu.In Geneza capitolul 13 cu versetul 14 este scris:14 Domnul a zis lui Avram, după ce s-a despărţit Lot de el: „Ridică-ţi ochii şi, din locul în care eşti, priveşte spre miazănoapte şi spre miazăzi, spre răsărit şi spre apus;(Traducerea Cornilescu).Si acelasi verset in Traducera lumii noi:14 Şi Iehova i-a zis lui Avram după ce Lot s-a despărţit de el: „Ridică-ţi ochii, te rog, şi, din locul în care eşti, priveşte spre nord, spre sud, spre est şi spre vest

| Zedechia explică (pentru Zedechia):

Singura deosebire intre cele doua traduceri este aceea ca in Traducera lumii noi numele lui Dumnezeu este facut cunoscut tuturor oamenilor care au o inima umila si care vor sa ii infaptuiasca vointa.Acest nume, Iehova, este asezat la locul potrivit atat in acest verset cat si in celelate versete din Sfintele Scripturi.In rest nu exsista nici o deosebire intre Traducerea Cornilescu si Traducerea lumii noi.In Traducerea lumii noi nu este nimi pus in plus sau in minus. happy

| Zedechia explică (pentru Zedechia):

Numele divin,Iehova,provine dintr-un verb ebraic care exprima o actiune si care poate fi tradus prin,, a deveni".De aici reiese faptul ca, numele,, Iehova'' inseamna,, El face sa devina".

| milan9 a răspuns (pentru Zedechia):

Una din cele mai mari modificări ale Bibliei a fost făcută prin introducerea de 237 ori, în mod forţat şi total nejustificat a numelui Iehova în Noul Testament. Inserarea acestui nume nu are nici un suport în originalul grecesc.

| Zedechia explică (pentru milan9):

Aici trebuie sa te corectez.Numele lui Dumnezeu nu a fost pus intr-un mod fortat ci a fost pus la locul potrivit.

| sublime89 a răspuns:

Asa sunt oamenii. Au nevoie de un simbol la care sa se inchine. Un simbol care sa reprezinte zeitatea mult adorata.

| oprescudorin11 a răspuns:

Cel putin, in Biserica Ortodoxa, s-a pus problema icoanelor. Unii au contestat, citand ca tine sau alte versete, chiar prima porunca din decalog.
Dupa multe sinoade (consfatuiri intre mai marii si cunoscatori ai teologiei ), in care au fost chiar conflicte, ruperi de Biserica mama Ortodoxa, s-a decis ca este necesar, (ceva in sensul practic), ca icoanele sa existe, ele reprezentand un anume sfant.(sfant =un om care este exemplu intru credinta). Enoriasul, cand se inchina la icoana reprezentand pe acel sfant, cu vredniciile lui cu tot, nu se inchina nici la icoane, nici la sfant, doar la virtutile pe care Dumnezeu le-a cladit in acestia.Deci se inchina la Dumnezeu! Icoana este prin reprezentarea acelui sfant o mijlocire cu Sfantul Duh, de asemenea parte a lui Dumnezeu.
Diferenta pe care nu vor dusmanii practicii sa o vada intre inchinarea crestina la o icoana si inchinarea, ca in india la o vaca. Acolo te inchini la vaca pentru ca este considerata ea insasi (vaca) ca parte a dumnezeirii.Intrinseca, nu ca in situatia icoanelor, ca o 'inspiratie ' spre Dumnezeu. E chestie de nuanta.
Sper ca ai inteles ceva din ce ti-am zis. Daca nu imi cer scuze ca nu pot fi mai explicit!

| Zedechia explică (pentru oprescudorin11):

Apreciez raspunsul tau dar, nu cred ca ai inteles ce am vrut sa spun.Mai bine te rogi direct la Dumnezeu decat sa te rogi la sfinti. Daca tu vrei sa ai o relatie de prietenie cu Dumnezeu, tu nu ai nevoie de nici un sfant happy

| oprescudorin11 a răspuns (pentru Zedechia):

Am inteles, doar am uitat sa spun mai clar ca un om, la inceput, nespiritualizat, are nevoie de ceva 'palpabil' ca act de rugaciune. Oamenii simpli se roaga la soare caci il vad, la luna ca o vad, la primarul psd ca-i da cornu' si laptele sau uleiul si zaharul.
Asa ca preotii au cazut de acord ca enoriasii sa se roage la ceva concret, caci de abstractii nu toti se pricep!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Eiii esti tu superfisial si nu faci diferentia dintre inchinare si cinstire.da nu-i bai. daca as fi surd mi-ar place sa vad in imagini tot ce tine de biblie si daca as fi orb,macar aud, daca nu pot merge la biserica, pe o caseta acasa si tot e ceva.iar daca le avem pe toate, nu Domnul a pus; toate sant bune, dar nu toate zidesc? deci?

| HDeNiSaR a răspuns:

Bravo!
ai dreptate. nu avem nevoie de icoane ca sa ne inchinam cum de asemenea nici de "sfinti" nu avem nevoie.

| Zedechia explică (pentru HDeNiSaR):

Iti multumesc frumos. big grin

| eternitate15 a răspuns:

Asa este...in Biblie nicaieri nu scrie ca noi trebuie sa ne inchinam la icoane, ci doar lui Dumnezeu.In 1Timotei 3:5 scrie:"Caci este un singur Dumnezeu si un singur mijlocitor intre Dumnezeu si oameni". Acest verset pune in lumina faltul ca in noi si Dumnezeu trebuie sa existe numai ISUS, nu vreo icoana.

| xBlackUndergroundx a răspuns:

Pai ca sa le fie mintea la God cand se roaga, nu la altceva.

| Zedechia explică:

Sa nu uitam un lucru.In Exodul capitolul 20 cu versetul 5 se spune: Sa nu te inchini inaintea lor si sa nu le slujesti; caci Eu, Domnul Dumnezeul tau, sunt un Dumnezeu gelos..."De aici reiese faptul ca Dumnezeu doreste ca fiecare om sa i se inchine doar Lui! Daca tu vrei sa ai o relatie frumoasa de prietenie cu Dumnezeu, cu, Creatorul Universului nemarginit in timp si spatiu, tu trebuie sa te rogi Lui!

| Zedechia explică:

La asta vrau sa ajung noi nu avem nevoie de icoane cand ne inchinam la Dumnezeu!

| Zedechia explică:

Scrie in biblie sa ne inchinam la sfinti sau sa-i cinstim?

| Zedechia explică:

Milan 9 sa nu uitam ca,, doar marele preot cu cei din semintia levitilor foloseau aceste ustensile in serviciul sacru adus adevaratului Dumnezeu. Restul poporului evreu nu avea voie sa detina sau sa foloseasca aceste ustensile ( lighianul, lampadarul, etc ). Doar fii lui Levi.Ei nu aveau voie sa intre in Tabernacol sau in cortul intalnirii, ci doar in curte.Slava lui Dumnezeu era peste cort si peste tot ce era in el. Un verset din Biblie care intareste aceste cuvinte este Isaia 42 : 8,, Eu sunt Iehova. Acesta este numele meu si gloria mea n-o voi da altuia, nici lauda mea n-o voi da altuia, nici lauda mea chipurilor cioplite. " Va rog cititi si dumneavoastra acest verset. Multumesc.big grin

| milan9 a răspuns (pentru Zedechia):

Faptul ca semintia levitilor sau altcineva folosea acele obiecte nu arata decat CONFIRMAREA OBIECTELOR DE CULT in Vechiul Testament.

| milan9 a răspuns (pentru Zedechia):

In al doilea rand, o observaţie pentru o exprimare de mai sus.
Numele folosit de "martori" NU este o pronunţie SCRIPTURISTICĂ (deoarece EVREII N-AU PRONUNŢAT NICIODATĂ "Iehova".

Este important a nu se confunda iniţialele YHWH întâlnite în Vechiul Testament (pe lângă alte 5000 de expresii referitoare la Dumnezeu) cu pronunţia greşită "Iehova".
Această pronunţie ("Iehova") este o variantă falsă de pronunţie în limba engleză (de vocalizare), inventată la voia întâmplării prin îmbinarea abuzivă dintre consoanele unui nume (Y-H-W-H, a căror pronunţie autentică a fost definitiv pierdutăhappy şi vocalele altui nume (Adonai). O compoziţie deci, cel puţin ciudata... thinking

| Zedechia explică:

Milan9 daca te intereseaza cu adevarat citeste nota de subsol din Geneza capitolul 22 cu versetul 14 (traducerea Cornilescu):,, Aavram a pus locului aceluia numele:,, Domnul v-a purta de grija *De aceea se zice si azi :,, La muntele unde Domnul v-a purta de grija *" *=evreieste:Iehova lirè

| Zedechia explică:

Cea mai mare insulta pe care traducatorii moderni I-au adus-o autorului divin al Sfintelor Scripturi este inlaturarea sau ascunderea numelui Sau personal.De fapt, numle lui Dumnezeu apare de 6828 de ori in textul ebraic sub forma YHWH sau JHVH numit deseori Tetragrama (literalmente,, patru litere ") In biblile tiparite de Gutenberg este consemnat numele lui Dumnezeu, Iehova. Daca stam sa ne gandim, chiar si lui Eminescu nu I-a fost strain numele divin.Sti la ce poezie ma refer? Da, ai dreptate, este vorba de poezia:,, Eu nu cred nici in Iehova"

| milan9 a răspuns (pentru Zedechia):

Adevarul este cu totul altul!
Unele învăţături ale sectei "martorilor" nu au putut fi deduse din Biblie oricât de mult au fost răstălmăcite versiunile King James şi American Standard (traduceri ale Bibliei). Aceasta i-a determinat pe lideri, prin anii 1950, să recurgă la modificarea a sute de versete din Biblie. Aşa a apărut "Noua Traducere Mondială a Sfintelor Scripturi" (New World Translation - NWT), versiune modificată periodic (!), pentru a face faţă noilor învăţături (!) ale organizaţiei.

Una din cele mai mari modificări ale Bibliei a fost făcută prin introducerea de 237 ori, în mod forţat şi total nejustificat a numelui Iehova în Noul Testament. Inserarea acestui nume nu are nici un suport în originalul grecesc.

| MartaCretu123 a răspuns:

Era sa cad de pe scaun cand ti-am citit intrebarea.
Crestinii nu se inchina la icoane, se inchina la persoana reprezentata in acea icoana!
De ce te inchini la sfinti din icoane, si nu la Dumnezeu? Cand " te inchini la sfinti " nu inseamna ca nu te dedici lui Dumnezeu! Daca ai citit vreodata o carte de rugaciuni, ai mai vazut astfel de paragrafe : " Du rugaciunea acesta Domnului Dumnezeului nostru Atotputernic si roaga-L pe El sa ne mantuiasca... ". Sfintii, reprezinta apropiatii lui Dumnezeu si sprijinul oamenilor catre mantuire. Inchinandu-te la ei, le ceri ajutor pentru ca Dumnezeu sa te asculte, ca sa iti duca rugaciunea la el, ca bine-primita va fi!
Vorbeste si tu cu un preot, sa vezi ca el NU te va sfatui sa NU te inchini la sfinti sau la icoane.

| Zedechia explică (pentru MartaCretu123):

Referitor la ceea ce ai spus tu MartaCretu, am gasit un verset din Ioan, capitolul 14 cu versetul 6 in care este scris: Isus i-a zis: „Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine."(Traducerea Cornilescu) De aici reiese faptul ca DOAR Domnul nostru Isus Cristos poate indeplini rolul de mijlocitor intre oameni si Dumnezeu!

| ElenaRomann a răspuns (pentru MartaCretu123):

De ce mai avem nevoie de fotografii, de mii de fotografii daca mai avem prsoanele? Asta nu vor sa inteleaga cultele Far folosesc si ele insistent imaginea;

| Zedechia explică (pentru ElenaRomann):

Trebuie sa-ti atrag atentia ca nu toate cultele folosesc imagini in inchinare!

| milan9 a răspuns (pentru Zedechia):

Foarte rau ca nu au.
Iata evreii cum stiau sa aiba sute de obiecte de cult:
Spre exemplu, LA CEREREA LUI DUMNEZEU sau sub îndrumarea profetilor, evreii Vechiului Testament aveau (sau după caz, chiar au) nenumărate obiecte de cult:

sfeşnice, lumânările, Chivotul legii, HERUVIMII DIN AUR(!), veşmintele specifice, cărţile de cult, jertfele specifice, diferite obiecte şi materii indispensabile cultului, rugăciuni fixe, Scrierile sfinte, Yarmulke, Kippa (acoperamantul capului), mezuzot (cutiuţe care se puneau simbolic pe tocurile usilor), Mezuzah (tocul usii cu valoare simbolică), Tzitzit (franjuri rituale atasate unui vesmant purtat de un barbat), obiectele şi materiile folosite în ritualul circumciziei, alte obiecte: Bimah, Aron Kodesh, Mizrah – zidul plangerii, Petikha (draperia care acoperea Sfânta Sfintelor), Aliya, Hagba si Glila, Karen Kayemet LeYisrael (cutia ce culoare albastru cu alb necesara strangerii fondurilor), tefillin (cutiute negre la care sunt atasate curele de piele neagra), arba kanfot (cu câte 613 franjuri), etc...

Alături de obiectele de cult insultate de către eretici se află şi gesturile CU VALOARE SIMBOLICĂ nerecunoscute în general de către aceştia. La evrei spre exemplu, acestea erau întâlnite cu mare ABUNDENŢĂ: ruperea hainelor -Kriyah- (pentru a exprima durerea), Nichum Avelim, Kaddishul, ceremonialul Bar-Mitzvah, ceremonialul Tahara, misiunea celei numite Chevra Kaddisha, ceremonialul numit Brit Milah, etc, etc...