| SuNaM a întrebat:

Ce spune pe scurt dogma eretica a imaculatei conceptii a catolicilor?

36 răspunsuri:
| milan9 a răspuns:

Din Sfanta Treime, Dumnezeu Fiul, "deofiinţă" cu Tatăl, şi-a asumat supunerea faţă de Tatăl doar pentru că liber, ŞI-A ASUMAT ŞI ROLUL de "MIJLOCITOR", intermediar pentru oameni faţă de Tatăl.

Filipeni 2, 6 - "Care, DUMNEZEU FIIND ÎN CHIP, n-a socotit o ştirbire a fi El întocmai cu Dumnezeu,"
Filipeni 2, 6 - "Ci S-A DEŞERTAT PE SINE, chip de rob luand, făcându-Se ("rol" asumat de bună voie) asemenea oamenilor, şi la înfăţişare aflându-Se ca un om,"
Filipeni 2, 6 - "S-A SMERIT PE SINE, ascultător făcându-Se până la moarte, şi încă moarte pe cruce."

| AdiTorrent7 a răspuns (pentru milan9):

Din Sfanta Treime, Dumnezeu Fiul, "deofiinţă" cu Tatăl, şi-a asumat supunerea faţă de Tatăl doar pentru că liber, ŞI-A ASUMAT ŞI ROLUL de "MIJLOCITOR", intermediar pentru oameni faţă de Tatăl.

Filipeni 2, 6 - "Care, DUMNEZEU FIIND ÎN CHIP, n-a socotit o ştirbire a fi El întocmai cu Dumnezeu,"
Filipeni 2, 6 - "Ci S-A DEŞERTAT PE SINE, chip de rob luand, făcându-Se ("rol" asumat de bună voie) asemenea oamenilor, şi la înfăţişare aflându-Se ca un om,"
Filipeni 2, 6 - "S-A SMERIT PE SINE, ascultător făcându-Se până la moarte, şi încă moarte pe cruce."

| milan9 a răspuns:

Toate denominaţiunile sectante au cel puţin 70 % din cultul "reprezentarilor"! Fiecare cult creştin foloseşte excesiv funcţia de reprezentare, de "asemanare" pe care o are imaginea.

Dumnezeu NU INTERZICE ASEMĂNAREA (dovadă sunt statuile heruvimilor CERUTI DE DUMNEZEU). El interzice doar imaginea falselor zeităţi (CONCURENTE), prin care evreii părăseau amintirea lui Dumnezeu cel adevărat.

Astfel, „imagini" ale lui Hristos şi ale sfinţilor, apar în cărţi, reviste, biblii cu imagini, pliante, filme, postere, etc., iar aceste "imagini" sunt însoţite cel puţin de un "gând" de respect! Ei când le reprezintă peste tot, reprezintă idoli? Nu. Şi tot la fel, în Biserică, icoanele sunt însoţite doar de un "gând" de cinstire, respect, şi legătură cu persoana reală!

Icoana nu primeşte "personalitate proprie", ea are doar „funcţia" de a „reprezenta" o persoană reală (care există în realitate, în afara icoanei), are funcţia de a aminti persoana reprezentată, aşa cum cărţile, bibliile şi revistele şi filmele oricărui cult amintesc de persoanele biblice! Gândul de respect sau cinstire care însoţeşte privirea icoanei se îndreaptă spre personele respective, cu existenţă reală!

| milan9 a răspuns:

Atitudinea de cinstire a osemintelor este întâlnită CHIAR ȘI ÎN VECHIUL TESTAMENT:
"Apoi a murit Elisei şi l-au îngropat, iar în anul următor au intrat în ţară cete de moabiţi. Dar iată, odată când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei ce-l îngropau să vadă una din aceste cete şi speriindu-se au aruncat mortul în mormântul lui Elisei. Căzând acela S-A ATINS DE OASELE LUI ELISEI ȘI A ÎNVIAT şi s-a sculat pe picioarele sale" ( IV.Regi13,20-22

| milan9 a răspuns:

Toate, dar absolut toate problemele şi neînţelegerile legate de unitatea Sf. Treimi (trei ipostasuri care au aceeaşi FIRE sau NATURĂ divină) vin doar din neînţelegerea Jertfei şi a ASUMĂRII "ROLULUI" pe care Fiul lui Dumnezeu l-a avut în lume!

Acest "ROL" asumat de bună voie SCHIMBĂ toate raportările Fiului către Tatăl, este asumarea unei "inferiorităţi" (care ţinea de firea umană asumată temporar ŞI NU DE CEA DIVINĂ! )

Dumnezeu Fiul este de aceeasi NATURA cu Tatăl, nicidecum inferior Tatălui.
În "ROLUL" ASUMAT DE BUNĂVOIE prin întrupare (în acelaşi timp rămânând şi Dumnezeu), El S-a jertfit şi S-a smerit, în faţa tuturor, a oamenilor, dar şi în raport cu Tatăl, pentru a duce până la capăt "rolul" asumării întregii umanităţi asupra Lui.

| milan9 a răspuns:

Marcu 16,16 "Cine va crede şi se va boteaza se va mantui. Iar cine nu, va fi osandit".
La început, când lumea nu era creştină, era normal ca iniţierea în creştinism să vizeze convingerea oamenilor maturi, botezarea lor mai întâi. Cu ei a început totul, era normal. Când apostolii vizitau o comunitate pâgână, nu începeau pur şi simplu să le boteze pruncii şi apoi să le dea bună ziua. La început au fost vizaţi părinţii, şi mai apoi copiii.

În Marcu 16, 16, apostolul nu se referă la un tipar standard de botez ci la o situaţie conjuncturală neobişnuită: era perioada RĂSPÂNDIRII CREŞTINISMULUI, situaţie în care primii din familie cine erau vizaţi, copiii sau părinţii?

La început când nu exista nici o comunitate creştină, apostolii nu îndrăzneau să se gândească la vremuri în care toate familiile să fie creştine. După acceptul părinţilor de a se boteza, urmau şi copiii (nu exista nici o interdicţie în acest sens).

Prioritatea era la început RĂSPÂNDIREA CREŞTINISMULUI. La acest fel de botez se referă evanghelistul, la cel care urma SĂ ASIGURE RĂSPÂNDIREA CREŞTINISMULUI (o situaţie de excepţie)!

Marcu 16, 16 se află în legătură cu MISIUNEA ÎNCREŞTINĂRII ("mergeţi în toată lumea şi propovăduiţi Evanghelia la toată făptura" - Marcu 16, 15) şi mai apoi cu aceea a botezului!

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Este un lucru esenţial faptul că in Biserica sfinţilor li se acordă doar "CINSTIRE" şi nu "inchinare" (nu divinizare, acordata numai lui Dumnezeu)!

Deşi cinstirea sfinţilor sau a obiectelor de cult mai este numită uneori "închinare", aceasta nu e decât
o confuzie cauzată de polisemia termenului, confuzie explicată prin faptul că acest termen provine din latinescul
lat."inclinare" – înclinare.

Ori ştim foarte bine că NE ÎNCLINĂM în sute de moduri diferite, spre a arăta în general politeţea sau respectul, dar nu în toate aceste sute de cazuri divinizăm pe cei din faţa noastră. Astfel, nu ne divinizăm nici părinţii, nici bunicii, nici profesorii, etc…

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

În tradiţia evreilor, termenul de "frate" era folosit în virtutea polisemiei şi cu sensul de văr sau rudă apropiată.

Sensul acesta general, de "înrudire", se foloseşte şi astăzi cu referire la o relaţie de rudenie, de apartenenţă la aceeaşi naţionalitate, grup, etc. În cadrul vieţii monahale, de mănăstire, termenii "frate" şi "soră" sunt folosiţi pentru numirea tuturor acelor vieţuitori din mănăstire, fără ca aceştia să fie cumva măcar rude!

Apostolii, spre exemplu, nu se referă la „fraţi" ca relaţie de rudenie, la fraţi după aceeaşi mamă! Frecvenţa folosirii în afara sensului de „bază" (de a avea aceiaşi părinţi) arată tocmai OBIŞNUINŢA apostolilor şi a evreilor de a folosi termenul „frate" doar cu scopul sublinierii apropierii sufleteşti:

-II Tesaloniceni 3, 6:,, Fraţilor, va poruncim în numele Domnului nostru Iisus Hristos, să vă feriţi de orice frate care umblă fără de rânduială şi nu după predania pe care aţi primit-o de la noi."

-I Corinteni 11, 2:,,Fraţilor vă laud că în toate va aduceţi aminte de mine şi ţineţi PREDANIILE (se referă la învăţături ce nu fac parte din Noul Testament) aşa cum vi le-am dat".

,, Adevărat zic vouă, întrucât aţi făcut unuia dintr-aceşti fraţi ai Mei, prea mici, Mie Mi-aţi făcut." - (Matei 25, 40)

"Fiecăruia din ei li s-a dat o haină albă şi li s-a spus să se mai odihnească puţină vreme, până când se va împlini numărul tovarăşilor lor de slujbă şi fraţilor lor care aveau să fie omorâţi ca şi ei" Apocalipsă 6, 9-11, etc...

Din contextul Noului Testament se deduce CLAR şi LOGIC faptul că mama acelor „fraţi"(veri) este alta decât Feioara Maria!

O singură dată S-a Întrupat Fiul lui Dumnezeu în lume, şi atunci se cuvenea ca atât naşterea Sa cât şi maica din care S-a născut cu trup, să aibă o "exclusivitate", prin natura deosebită a evenimentului, eveniment ce nu a fost însoţit sau "umbrit" vreo slăbiciune a firii umane.

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Mântuitorul Hristos a fost singurul fiu al Fecioarei Maria! De asemenea, în Evanghelie, nicăieri aşa-numiţii „fraţi" (veri ai lui Iisus) nu erau considerati copii ai Maicii Domnului.

Acolo unde biblia mai foloseşte termenul de "frate, fraţi", de fapt, în tradiţia evreilor, aceşti termeni se foloseau în egală măsură şi pentru noţiunea de "veri"!

La răstignirea pe cruce, Mântuitorul o încredinţează pe Fecioara Maria în purtarea de grijă a unui apostol, Ioan. Dacă Hristos ar mai fi avut fraţi (!), ar fi încredinţat-o acestora, sau n-ar mai fi zis nimic, ar fi fost de la sine înţeles cine se va ocupa de ea. Dar nu! Hristos NU a mai avut fraţi, iar pe Fecioara Maria o încredinţează purtării de grijă a Apostolului Ioan!

Din anumite contexte ale Sfintei Scripturi observăm fără nici un dubiu că Iacov, Iosif, Simon si Iuda, prin deducţie erau asociaţi „celeilalte Marii". Dacă Fecioara Maria era personajul central cu numele Maria, atunci, „cealaltă Marie" era cu totul altă persoană care îl însoţea pe Mântuitorul, făcând mai târziu parte din rândul femeilor mironosiţe!

| mentholinks a răspuns:

Sfanta Treime este poate cea mai mare erezie, atat la catolici cat si la ortodocsi.

| anonim_4396 a răspuns (pentru mentholinks):

O fi cum zici,no fi asa,Dumnezeu stie sigur,problema e ca sigur murim si conteaza cum traiesti,si cum intampini vesnicia,nu ce e adevarat si ce nu, fiindca lumina in trupul unui om e buna au rea, si asta o hotarasc, gandurile, vorbele si faptele draguta.De aia pe unii ii doare in motul de la basco iar pe altii nici acolo nu-i doare.

| milan9 a răspuns (pentru anonim_4396):

Toate problemele şi neînţelegerile legate de unitatea Sf. Treimi (trei ipostasuri care au aceeaşi FIRE sau NATURĂ divină) vin doar din neînţelegerea Jertfei şi a ASUMĂRII "ROLULUI" pe care Fiul lui Dumnezeu l-a avut în lume!

Acest "ROL" asumat de bună voie SCHIMBĂ toate raportările Fiului către Tatăl, este asumarea unei "inferiorităţi" (care ţinea de firea umană asumată temporar ŞI NU DE CEA DIVINĂ! )

Dumnezeu Fiul este de aceeasi NATURA cu Tatăl, nicidecum inferior Tatălui.
În "ROLUL" ASUMAT DE BUNĂVOIE prin întrupare (în acelaşi timp rămânând şi Dumnezeu), El S-a jertfit şi S-a smerit, în faţa tuturor, a oamenilor, dar şi în raport cu Tatăl, pentru a duce până la capăt "rolul" asumării întregii umanităţi asupra Lui.

| anonim_4396 a răspuns (pentru milan9):

Mai milane sant intru totul de acord cu tine,poati mai gresasc si eu,ori in pareri, ori in esprimare, da eu cu ateii astia nu pre ma inteleg da nisi nu vreau ma ca sant precum catarii ca sa nu zic, ca parca au opelari di cal. ci i-am spus eu lu basco a fost doar asa o brazda ion ogor, poate cade o samanta mititiiiiica si incolteste in el indoiala ca DACAAAAA.Si cand incolteste aia. trebuie sa creasca si mai faca cateva boabe,care se scutura si iar se mai nasc cateva fire,si incet incet,prin grija evolutiei si a lui Doamne-Doamne, se mai trezeste un cascat, catre vesnicie, fiindca e pacat, numa cuvantul VESNICIE imi face pielea de gaina.dar ma si incanta totodata.

| SuNaM explică (pentru milan9):

Eu nu inteleg ce este asa de greu pentru atei sau sectari sa intelaga Sf.Treime.Adica ce e asa de greu de inteles ca Sf.Treime este ca painea.Trei ingrediente care o formeaza.Adica oua, faina si drogdie dar nici un ingredient nu este mai important ca altul.Sau alt exemplu este cel dat de Sf. Spiridon la Primul Sinod Ecumenic.Eu va vad ca incercati sa ii convingeti, dar cu astia nici nu merita sa va chinuiti sa dati raspunsuri complexe pentru ca oricum nu vor intelege.Cel mai bine este sa vorbesti cu ei il pilde ca vad ca altfel nu inteleg laughing.

| TrăieşteClipa a răspuns (pentru SuNaM):

"Sf.Treime este ca painea.Trei ingrediente care o formeaza.Adica oua, faina si drogdie dar nici un ingredient nu este mai important ca altul"

Mai ales cand uiti sa adaugi apa, sare, ulei si putin zahar.
Oua se pun daca vrei cozonac.


| SuNaM explică (pentru TrăieşteClipa):

Mama cat de destept esti tu si ce argument contra ai dat.Nici macar nu pot sa comentez impotriva argumentului tau.

| TrăieşteClipa a răspuns (pentru SuNaM):

Destept esti tu care habar n-ai din ce este facuta painea.
Informeaza-te in loc sa dai exemple penibile.
Oricum te pricepi mai bine la facut paine decat la religie.

| iurii75 a răspuns (pentru SuNaM):

. Referindu-se la Dumnezeu ca fiind Tatăl său, Isus a spus: „Tatăl este mai mare decât mine" (Ioan 14:28). Isus a mai spus că existau unele lucruri pe care nici el, nici îngerii nu le ştiau, ci numai Dumnezeu (Marcu 13:32). Mai mult decât atât, Isus s-a rugat Tatălui său folosind aceste cuvinte: „Să se facă nu voinţa mea, ci a ta" (Luca 22:42). Cui se ruga el dacă nu unei Persoane superioare? În plus, Dumnezeu este cel care l-a înviat pe Isus; acesta nu s-a înviat singur. — Faptele 2:32.
, Biblia arată că Iehova este Dumnezeul Atotputernic, iar Isus, Fiul său. Ei nu au fost egali înainte ca Isus să vină pe pământ sau în timpul vieţii sale pământeşti şi nici după ce a fost înviat şi s-a înălţat la cer Isus nu a devenit egal cu Tatăl său -1 Corinteni 11:3 Dar vreau să ştiţi aceasta: capul oricărui bărbat este Cristos, capul femeii este bărbatul şi capul lui Cristos este Dumnezeu. 15: 28 Însă, când toate lucrurile îi vor fi supuse, atunci şi Fiul însuşi se va supune Celui ce i-a supus toate lucrurile, pentru ca Dumnezeu să fie totul pentru toţi.
în Ioan 6:38: „Am coborât din cer ca să fac nu voinţa mea, ci voinţa celui care m-a trimis". Aceste cuvinte ar fi greu de înţeles dacă Isus ar fi Dumnezeu.
: „O revelaţie a lui Isus Cristos, pe care i-a dat-o Dumnezeu ca să le arate sclavilor săi lucrurile care trebuie să se întâmple în curând" (Revelaţia 1:1a). Deci Isus Cristos cel înviat a primit acest mesaj important de la Dumnezeu. Isus este prezentat aici ca fiindu-i supus Tatălui său şi nicidecum ca făcând parte dintr-o trinitate mistică.
Mat. 12:31, 32, NTP: „Orice păcat şi blestem [blasfemie, NW] li se va ierta oamenilor, dar blestemul împotriva Spiritului nu va fi iertat. Dacă va spune cineva un cuvânt împotriva Fiului omului, i se va ierta; dar dacă vorbeşte cineva împotriva Spiritului Sfânt, nu i se va ierta, nici pe această lume, nici în cea viitoare". (Dacă Spiritul sfânt ar fi o persoană şi ar fi Dumnezeu, atunci acest pasaj ar contrazice categoric doctrina Trinităţii, deoarece din el reiese că Spiritul sfânt este într-un fel mai mare decât Fiul. Cuvintele lui Isus dovedesc mai degrabă că Tatăl, căruia îi aparţine „spiritul", este mai mare decât Isus, Fiul omului.)
1 Cor. 8:5, 6, BC: „Chiar dacă sunt aşa numiţi «dumnezei», fie în cer, fie pe pământ, ca şi cum ar fi mulţi «dumnezei» şi mulţi «domni», totuşi pentru noi este un singur Dumnezeu: Tatăl, de la care vin toate şi pentru care trăim şi noi, şi un singur Domn: Isus Hristos, prin care sunt toate şi prin El şi noi". (Aici, Tatăl este prezentat drept ‘singurul Dumnezeu’ al creştinilor, care este diferit de Isus Cristos.)
1 Pet. 1:3, BC: „Binecuvântat să fie Dumnezeul şi Tatăl Domnului nostru Isus Hristos". (În repetate rânduri, chiar şi după înălţarea lui Isus la cer, Scripturile se referă la Tatăl ca la „Dumnezeul" lui Isus Cristos. În Ioan 20:17, Isus însuşi, după ce a fost înviat, îl numeşte pe Tatăl „Dumnezeul meu".


| SuNaM explică (pentru iurii75):

Iisus era smerit in toata firea lui si este.

| AdiTorrent7 a răspuns (pentru milan9):

Intr-adevar, este corect:
Toate problemele şi neînţelegerile legate de unitatea Sf. Treimi (trei ipostasuri care au aceeaşi FIRE sau NATURĂ divină) vin doar din neînţelegerea Jertfei şi a ASUMĂRII "ROLULUI" pe care Fiul lui Dumnezeu l-a avut în lume!

Acest "ROL" asumat de bună voie SCHIMBĂ toate raportările Fiului către Tatăl, este asumarea unei "inferiorităţi" (care ţinea de firea umană asumată temporar ŞI NU DE CEA DIVINĂ! )

Dumnezeu Fiul este de aceeasi NATURA cu Tatăl, nicidecum inferior Tatălui.
În "ROLUL" ASUMAT DE BUNĂVOIE prin întrupare (în acelaşi timp rămânând şi Dumnezeu), El S-a jertfit şi S-a smerit, în faţa tuturor, a oamenilor, dar şi în raport cu Tatăl, pentru a duce până la capăt "rolul" asumării întregii umanităţi asupra Lui.

| iurii75 a răspuns:

1ioan 5:. 7 Căci sunt trei care depun mărturie: 8 spiritul, apa şi sângele, iar aceştia trei sunt în armonie. ( restul sunt adăugiri pentru a sprijini trinitatea care nu apar în original. Cu privire la acest pasaj trinitarian, criticul F. H. A. Scrivener a scris: „Nu trebuie să ezităm să ne declarăm convingerea că aceste cuvinte controversate nu au fost scrise de Sf. Ioan, ci au fost introduse iniţial în copiile latineşti din Africa, în cadrul unei note marginale, unde au fost inserate ca o pioasă şi ortodoxă adnotare la v. 8, că ele s-au strecurat din latină în două sau trei codice greceşti târzii şi de aici în textul grecesc tipărit, unde nu aveau un loc legitim". — A Plain Introduction to the Criticism of the New Testament (Cambridge, 1883, ed. a III-a), p. 654
aceste cuvinte nu se găsesc în niciunul dintre vechile manuscrise greceşti, ceea ce, în mod evident, înseamnă că au fost adăugate pentru a susţine doctrina Trinităţii. Majoritatea traducerilor moderne, catolice sau protestante, nu includ aceste cuvinte în textul propriu-zis. )
Următoarele versete explică ce înseamnă că Isus și Tatăl sunt una.
(Ioan 10:38) Dar, dacă le fac, chiar dacă nu mă credeţi pe mine, credeţi lucrările, ca să ştiţi şi să cunoaşteţi că Tatăl este în unitate cu mine şi eu sunt în unitate cu Tatăl".
(Ioan 17:11) Eu nu mai sunt în lume, dar ei sunt în lume, iar eu vin la tine. Tată sfânt, veghează asupra lor datorită numelui tău pe care mi l-ai dat, pentru ca ei să fie una, aşa cum şi noi suntem una.
(Ioan 17:21) pentru ca toţi să fie una, aşa cum tu, Tată, eşti în unitate cu mine şi eu sunt în unitate cu tine, ca şi ei să fie în unitate cu noi, pentru ca lumea să creadă că tu m-ai trimis.
Discipolii despre care se ruga Isus să fie una nu urmau să devie un fel de trinitate, o persoană, ci să fie în unitate, uniți în acelaș scop la fel ca Isus și Tată-l său.
Ioan 1:1 foarte multe traduceri redau " și cuvîntul era divin". Și dacă ții seama de toată Biblia nu e greu să-ți dai seama că Tatăl este Dumnezeul Atotputernic iar Isus este Fiul lui.

| iurii75 a răspuns:

" fiindca se inchina la un fals hristos, care a avut mai multi frati trupesti."
De fapt Biblia este cea care spune că Isus a avut frați și surori de corp, fii și fiice ale mamei lui.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Sectantii sunt idolatri, fiindca se inchina la un fals hristos, care a avut mai multi frati trupesti.

Papistasii mint si ei, sustinand ca Sfantul Duh purcede si de la Fiul, contrar la ce spune Iisus Hristos: "Duhul Adevarului, care de la Tatal purcede" Ioan 15, 26

Hristos este marturisit in Har si Adevar doar in Ortodoxie.
Hristos este chipul, adica icoana lui Dumnezeu nevazut, dar revelat si facut cunoscut prin Fiul.
Adam a fost creat ca icoana (chip) al Celui ce avea sa vina, adica a lui Hristos.

| SuNaM explică (pentru anonim_4396):

Frumos raspuns!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Hristos este Dumnezeu. Daca nu ar fi asa, nu ar putea fi Mantuitor, fiindca numai Dumnezeu este Mantuitor. La om, mantuirea este cu neputinta, dar la Dumnezeu, nimic nu este cu neputinta.

Evanghelia dupa Ioan, in primul capitol, spune foarte clar inca din primul verset ca "Dumnezeu era Cuvantul".
Apoi, in Ioan 1, 14: "Si Cuvantul S-a facut trup si S-a salasluit intre noi si am vazut slava Lui, slava ca a Unuia-Nascut din Tatal, plin de har si de adevar".

Cuvantul Divin este si Creator: Ioan 1, 3 "Toate prin El s-au facut si fara El nimic nu s-a facut din ce s-a facut".

Secta iehovista neaga Dumnezeirea lui Hristos, desi Sfantul Apostol Pavel spune in Epistola catre Romani 9:5
"Hristos, Cel ce este peste toate DUMNEZEU, binecuvantat in veci. Amin!"

http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=70&cap=9

Sfantul Apostol Pavel spune si in 1 Timotei 3, 16:
"Si cu adevarat, mare este taina dreptei credinte: Dumnezeu S-a aratat in trup, S-a indreptat in Duhul, a fost vazut de ingeri, S-a propovaduit intre neamuri, a fost crezut in lume, S-a inaltat intru slava."

Cum se bazeaza sectantii iehovisti pe Biblie, cand ei refuza Adevarul marturisit de aceasta?!

Hristos a fost si om, nu numai Dumnezeu, si ca om, era fire patimitoare, dovada ca a patimit pe Sfanta Cruce. In acest sens, da, Fiul, prin firea lui umana, era mai mic decat Dumnezeu-Tatal.
Dar Hristos nu e numai om, ci si Dumnezeu.

Ce duh neaga ca Iisus Hristos este Fiul lui Dumnezeu?

1Ioan 4,3 "Si orice duh, care nu marturiseste pe Iisus Hristos, nu este de la Dumnezeu, ci este duhul lui antihrist, despre care ati auzit ca vine si acum este chiar in lume".

Secta iehovista are duhul antihristului.

| iurii75 a răspuns (pentru anonim_4396):

Ioan 1:14 - arată că Fiul a fost creat de Dumnezeu,
Ioan 1:3 - toate celelalte lucruri au fost create prin intermediul lui Isus, ( Isus este sigurul creat direct de Dumnezeu, motiv din care este numit Fiul unic născut)
Romani 9:5 5 care îi au pe strămoşi şi din care a provenit după carne Cristosul: Binecuvântat să fie pentru totdeauna Dumnezeu, care este deasupra tuturor! Amin!
1 Timotei 3:16 - Sinaiticus era unul dintre cele mai vechi manuscrise în limba originală, acesta nu numai că a demonstrat că Scripturile greceşti rămăseseră în esenţă neschimbate, dar i-a şi ajutat pe erudiţi să descopere greşelile care se strecuraseră în manuscrisele realizate ulterior. De exemplu, textul din 1 Timotei 3:16, unde se face referire la Isus, este redat astfel în Sinaiticus: „El a fost făcut cunoscut în carne". În loc de „el", în majoritatea manuscriselor cunoscute până la data aceea apărea o abreviere a cuvântului „Dumnezeu", realizată printr-o mică modificare a cuvântului grecesc pentru „el". Cu toate acestea, Sinaiticus a fost realizat cu mulţi ani înainte ca în vreun manuscris grecesc să apară cuvântul „Dumnezeu". Astfel, acest codex demonstrează că textul a fost modificat mai târziu, evident pentru a sprijini doctrina Trinităţii.
Nu neg niciodată că Isus este Fiul lui Dumnezeu cum spune Biblia, nu Dumnezeu-Fiul ce nu întîlnești în scripturi.
Iehova să judece.

| milan9 a răspuns (pentru anonim_4396):

Fiul nu este o "creaţie"! Nimeni nu Îl poate confunda pe Dumnezeu Fiul cu creatura, PE CARE El a CREAT-O!

Iată pe Dumnezeu Fiul prezentat ca şi CREATOR:

Coloseni 1, 16. Pentru că ÎNTRU El (Dumnezeu Fiul - Hristos) AU FOST FĂCUTE TOATE, cele din ceruri şi cele de pe pământ, cele văzute, şi cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie începătorii, fie stăpânii. Toate s-au făcut prin El şi pentru El.
Coloseni 1, 17. EL (Hristos) ESTE MAI ÎNAINTE DECÂT TOATE ŞI TOATE PRIN EL SUNT AŞEZATE.

,, Eu si Tatăl meu una suntem" a spus-o chiar Fiul lui Dumnezeu.
Si din context se pare ca toti au inteles ca s-a recunoscut a fi una cu Dumnezeu!

Ioan 1, 3: „Toate prin El (Dumnezeu Fiul - Hristos) s-au făcut; şi FĂRĂ
EL NIMIC NU S-A FĂCUT DIN CE S-A FĂCUT."
Ioan 1, 4: „Întru El era viaţă şi viaţa era lumina oamenilor."

Evrei 1, 1. După ce Dumnezeu odinioară, în multe rânduri şi în multe chipuri, a vorbit părinţilor noştri prin prooroci,
Evrei 1, 2. În zilele acestea mai de pe urmă ne-a grăit nouă prin Fiul, pe Care L-a pus moştenitor a toate şi PRIN CARE A FĂCUT ŞI VEACURILE;

Miheia (Mica) 5, 1: „Şi tu, Betleeme Efrata, deşi eşti mic între miile lui Iuda, din tine va ieşi Stăpânitor peste Israel, iar OBÂRŞIA LUI ESTE DINTRU ÎNCEPUT, DIN ZILELE VEŞNICIEI."

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Din Ioan 1, 3-4 reiese că prin El au fost CREATE "toate lucrurile", nu "date la lopată", nu "cărate dintr-o parte în alta", nu "cântărite", ci este vorba de ceva infinit mai măreţ: AU FOST CREATE!

- - Lucrurile nu au fost doar "netezite" sau "finisate", ci CREATE, "aduse la existenţă"!
- A crea înseamnă "a aduce la existenţă". Un tată spre exemplu "ADUCE LA EXISTENŢĂ" pe fiii săi dar pe lângă asta, el mai poate şi "face" sau "meşteri" diferite obiecte sau lucrări. CREAREA sau "ADUCEREA LA EXISTENŢĂ" (făcută doar prin CREATOR) nu se compară cu o simpla "intermediere"...
- O mistrie are un început, dar Fiul lui Dumnezeu nu a a vut un inceput: „Şi tu, Betleeme Efrata, deşi eşti mic între miile lui Iuda, din tine va ieşi Stăpânitor peste Israel, iar OBÂRŞIA LUI ESTE DINTRU ÎNCEPUT, DIN ZILELE VEŞNICIEI." - Miheia (Mica) 5, 1

| anonim_4396 a răspuns (pentru iurii75):

Vezi ca ai uitat sa rastalmacesti si versetul Ioan 1:1 "Dumnezeu era Cuvantul".
Sunt sigur ca nu ar fi o problema pentru tine sa rastalmacesti si versetele: "Iar Eu si Tatal Meu una suntem." Ioan 10, 30;
"Caci trei sunt care marturisesc in cer: Tatal, Cuvantul si Sfantul Duh, si Acesti trei Una sunt." 1Ioan 5, 7

Aceste versete dovedesc ca: 1) Hristos este Dumnezeu, 2) Hristos e deofiinta cu Tatal si cu Sfantul Duh.

Bineinteles, iehovistii au explicatii mincinoase pentru orice, dar nu ma intereseaza. Daca ai avea curiozitatea, domnu' iehovist la costum, sa consulti Biblia interliniara, accesibila pe net, ai constata ca traducerea pentru versetul Romani 9:5 este pentru toti aceasta: "Hristos, Cel ce este peste toate Dumnezeu binecuvantat in veci. Amin!"

| BogdantheDreamer a răspuns:

Imi este straina aceasta invatatura. Eu am citit un articol aici http://eresulcatolic.50webs.com/conceptia.html

| SuNaM explică (pentru BogdantheDreamer):

Asta este erezia, ca Preasfanta Nascatoare nu a avut pacat stramosesc.Multumesc!

| Daniel7799 a răspuns:

Exista erezii si la catolici si la ortodocsi. Cele doua religii se completeaza, dar numai eliminand toate ereziile, cum ar fi: Cultul moastelor, icoanelor, botezul... La catolici singura chestie care mi se pare o mare erezie este purgatoriul. Nu am gasit nicaieri in Biblie vreun pasaj care se refera la asta.

| SuNaM explică (pentru Daniel7799):

Cica cultul moastelor e erezie? Serios esti tu sigur? Vezi ca in Sf.Scriptura scrie despre moaste si puterea lor...si ce ai frate cu icoanele, ce ti-au facut? Te rog sa nu ma iei cu porunca care spune sa nu iti faci cioplit pentru ca icoanele nu sunt chipuri cioplite deoarece chipurile cioplite sunt intruchipate de mintea umana si sunt idoli produsi de mintea umana.Dar icoana, aratand o scena din Evanghelii sau pe Mantuitorul sau pe a Sa Maica de ce ar fi chipuri cioplite? Inca ceva in icoanele ortodoxe se cuprinde tot ce este descris in Evanghelie intr-o poza(asta pentru sarbatori sau pasaje din Sf.Scriptura).Este mai usor asa pentru un om de rand sa inteleaga scriptura printr-o poza decat printr-un cuvant.De exemplu Mantuitorul putea vorbi in intelepciunea Sa cu evreii carora le predica cu niste cuvinte de sa fim sinceri, se uitau aia la El de parca era de aur.Dar nu, el vorbea in pilde, pentru a putea intelege si arhiereul dar si omul de rand.In cazul in care icoana reprezinta pe Mantuitorul, pe Sf.Treime sau pe Preasfanta Nascatoare sau orice Sfant, aceasta are rolul de a ne ajuta sa intram mai repede in legatura cu persoana la care vrem sa vorbim.Este mai usor pentru un om sa se gandeasca la un om daca ii are imaginea in minte.Adica cred ca ti s-a intamplat si tie ca sa te gandesti de exemplu la o camera pe care eu ti-o prezint dar cand o vezi cu ochi tai sa fie cu totul altfel.Astfel daca de exemplu ne uitam cu smerenie la chipul Mantuiroului si ne formam iconomia Sa cea sfanta in minte si o retinem acolo atunci cand ne rugam, este mai usor sa ne tinem mintea acolo.Iar moastele, aici este mai putin de scris...in Sf.Scriptura scrie despre moaste in Psalmul 33:,, Domnul va pazi pe drepti Sai si nici un os din ei nu se va zdrobi'' sau dai o cautare in Vechiul Testament la intamplarea cand oasele profetului Elisei au inviat un mort atunci cand a fost pus in acelasi mormant cu ale Sale.Plus ca, sa fim seriosi sunt milioane de oameni care s-au vindecat rugandu-se cu smerenie la Sf.Moaste.

| Daniel7799 a răspuns:


"Duceti-va in toata lumea si propavaduiti evanghelia la orice faptura.Cine va crede si se va boteza va fi mantuit, cine nu va crede va fi osandit".(Marcu 16:16)

Scuze, dar nu cred ca un copil de doua luni poate avea o credinta. El habar n-are cum il cheama...de unde sa stie cine e Isus?
Fapte 2:38, 41,42 -S-au pocait, au crezut si abia dupa au fost botezati si toti staruiau in Invatatura apostolilor.
Fapte 8:12 -Au crezut si abia dupa au fost botezati.
Fapte 8:37-38 -Famenul a crezut in Fiulul lui Dumnezeu si abia dupa a fost botezat.
Fapte 9:18 -Apostolul Pavel a crezut si abia dupa a fost botezat.
Fapte 10:43-48 -Corneliu si cei din casa lui au crezut si abia dupa au fost botezati.
Fapte 16:14-15 -Dumnezeu i-a deschis inima Lidiei, a crezut si abia dupa a fost botezata.
Fapte 16:31-33 -Temnicerul si toata casa lui au crezut in Domnul Hristos si abia dupa au fost botezati.
Fapte18:8 -Crips impreuna cu multi corinteni au crezut in Domnul si abia dupa au fost botezati.
Fapte 19:4-5 -Ucenicii au crezut in Hristos si abia dupa au fost botezati.

Sunt multi care intreaba care este botezul corect, al adultilor sau al copiilor? Ei bine conform Cuvantului lui Dumnezeu raspunsul este ca cei care au crezut si s-au pocait si au inteles mesajul Evangheliei au voie sa fie botezati. Deci cei care cred, iar ca unii sa creada trebuie sa ajunga la o varsta rezonabila sa inteleaga Evanghelia, s-o creada si sa se pocaiasca, iar numai apoi sa urmeze botezul.
Cei care boteaza copiii mici, ortodocsii sau tudoristii, acestia nu au inteles si nu vor sa accepte Cuvantul lui Dumnezeu asa cum este dat cu privire la botez. Nicaieri nu gasim in Biblie ca vreun prunc a fost botezat, ci ceea ce gasim in Biblie este ca numai cei care cred in Hristos si se pocaiesc de viata lor sunt botezati. Deci numai cei care inteleg mesajul Evangheliei si-l accepta pot fi botezati. Cum ar putea un prunc sa inteleaga sau sa creada mesajul proclamat de Hristos? Aici acestia trebuie sa se pocaiasca cu adevarat sau daca cineva a fost bagat in apa la ortodocsi sau tudoristi, sa nu creada ca au si fost botezati conform Bibliei, ci acestia vor trebui sa creada cu adevarat in HRISTOS, sa se pocaiasca si apoi sa se boteze.

Icoana aceasta închipuitoare vă mântuieşte acum pe voi, şi anume botezul, care nu este o curăţare de întinăciunile trupeşti, ci mărturia unui cuget curat înaintea lui Dumnezeu, prin învierea lui Isus Hristos, care stă la dreapta lui Dumnezeu, după ce S-a înălţat la cer şi Şi-a supus îngerii, stăpânirile şi puterile. (1 Petru 3:21-22)

Deci, botezul nu ne curăţă de întinăciunile trupeşti, ci este mărturia pe care o depunem noi în faţa oamenilor şi înaintea lui Dumnezeu prin care adeverim că cugetul nostru a fost curăţit prin sângele Domnului Iisus în care am crezut.

Pe când îşi urmau ei drumul, au dat peste o apă. Şi famenul a zis: „Uite apă; ce mă împiedică să fiu botezat?" Filip a zis: „Dacă crezi din toată inima, se poate." Famenul a răspuns: „Cred că Isus Hristos este Fiul lui Dumnezeu." (Faptele apostolilor 8:36-37)

Nu se poate boteza cineva care nu crede din toată inima în Isus Hristos.

In concluzie, invatatura cum ca oamenii trebuiesc botezati de mici, este una falsa.

De ce este cultul icoaneloe erezie? Pentru ca in primul rand, ortodocsii dau mai multa importanta icoanelor decat lui Christos.
Ceea ce ai incercat tu sa spui e o tampenie. S-a dovedit ca imaginea pe care o folosim noi pentru Christos este falsa, si apartine altcuiva! Din moment ce Biblia SPUNE CA ESTE IMPOTRIVA FIRII SA PORTI PAR LUNG, cum poti sa-l desenezi pe Isus asa? Iar ceilalti sfinti de ce au nevoie de imagini? Ei au fost doar niste oameni de care Dumnezeu s-a folosit. De cate ori faceau vreo minune, iar cineva incerca sa li se inchine, ei le spunea ca Dumnezei trebuie slavit! Deoarece Dumnezeu a facut minunea prin ei! Dar ortodocsii li se roaga. EREZIE!
„Să nu-ţi faci chip cioplit sau imaginea vreunui lucru CARE ESTE SUS IN CERURI sau jos pe pământ sau în apele de sub pământ. Să nu te pleci înaintea lor şi să nu te laşi convins să le slujeşti, fiindcă eu, Iehova, Dumnezeul tău, sunt un Dumnezeu care pretinde devoţiune exclusivă" (Exodul 20:4, 5). Întrucât Dumnezeu pretinde „devoţiune exclusivă", lui îi displace dacă noi venerăm imagini, idoli, icoane, statui sau simboluri ori ne închinăm la ele.
„Gloria mea n-o voi da... chipurilor cioplite." (Isaia 42:8)


„NU TREBUIE SA CREDEM CA FIINTA DIVINA ESTE ASEMENEA AURULUI, A ARGINTULUI SAU A PIETREI, ASEMENEA VREUNUI LUCRU SCULPTAT PRIN ARTA SI IMAGINATIA OMULUI." (Faptele Appstolilor 17. )
Cred ca acest verset a fost destul de clar!

Deuteronom 4:15-19 „Fiindca n’ati vazut nici un chip in ziua cind v’a vorbit Domnul din mijlocul focului, la Horeb, vegheati cu luare aminte asupra sufletelor voastre, ca nu cumva sa va stricati, si sa va faceti un chip cioplit, sau o infatisare a vreunui idol, sau chipul VREUNUI OM sau chipul VREUNEI FEMEI, sau chipul vreunui dobitoc de pe pamint, sau chipul vreunei pasari care zboara in ceruri, sau chipul vreunui dobitoc care se taraste pe pamint, sau chipul vreunui peste care traieste in apele dedesubtul pamantului. Vegheaza asupra sufletului tau, ca nu cumva, ridicandu-ti ochii spre cer, si vazind soarele, luna si stelele, toata ostirea cerurilor, sa fii tarit sa te inchini inaintea lor si sa le slujesti: caci acestea sint lucruri pe cari Domnul, Dumnezeul tau, le-a facut si le-a impartit ca sa slujeasca tuturor popoarelor, subt cerul intreg".

| Daniel7799 a răspuns:

REPET:

„NU TREBUIE SA CREDEM CA FIINTA DIVINA ESTE ASEMENEA AURULUI, A ARGINTULUI SAU A PIETREI, ASEMENEA VREUNUI LUCRU SCULPTAT PRIN ARTA SI IMAGINATIA OMULUI." (Faptele Appstolilor 17.)

| Daniel7799 a răspuns:

Scuze, vad ca aici nu reda diacriticile.




Una dintre cele mai mari erezii este ca se inchina la fecioara Maria, aducand tot felul de argumente, lucruri care nu sunt sustinute de Biblie. De obicei imi place sa intreb: Credeti ca Dumnezeu TATAL, FIUL SI DUHUL SFANT este Atotputernic, Atotprezent, Atotstiutor, Sfant, Drept, Dragoste? Unii zic ca ei cred asta si imediat ii intreb, atunci de ce va inchinati fecioarei Maria si ii atribuiti ei acest statut ca al lui Dumnezeu? Conform Bibliei, Dumnezeu este singura persoana care detine aceste atribute, iar inchinarea trebuie adusa numai si numai Lui, dar multi din religia ortodoxa, se inchina fecioarei Maria, ca si cum ea este la fel de infailibila ca Dumnezeu insusi si multi prin faptul ca se inchina ei, o ridica pe ea la acelasi statut cu al lui Dumnezeu Creatorul. Unii zic ca Maria este mijlocitorul dintre noi si Dumnezeu, ceea ce este fals, pentru ca Biblia spune clar in 2 Timotei 2:5 "Căci este un singur Dumnezeu şi este un singur mijlocitor între Dumnezeu şi oameni: Omul Isus Hristos." Asa ca prin faptul ca te inchini unui om, prin faptul ca te inchini fecioarei Maria (care intr-adevar trebuie respectata, dar nu venerata) este erezie.

Cat desprs traditii (stim cu totii ca biserica Ortodoxa are la baza Traditiile si Biblia. Asta o spun toti marii preoti, in timp ce evanghelicii declara ca singura norma de viata e Biblia):

Marcu 7:1-13

Fariseii şi câţiva cărturari, veniţi din Ierusalim, s-au adunat la Isus. Ei au văzut pe unii din ucenicii Lui prânzind cu mâinile necurate, adică nespălate. – Fariseii însă şi toţi iudeii nu mănâncă fără să-şi spele cu mare băgare de seamă mâinile, după datina bătrânilor. Şi când se întorc din piaţă, nu mănâncă decât după ce s-au scăldat. Sunt multe alte obiceiuri pe care au apucat ei să le ţină, precum: spălarea paharelor, a ulcioarelor, a căldărilor şi a paturilor. – Şi fariseii şi cărturarii L-au întrebat: „Pentru ce nu se ţin ucenicii Tăi de datina bătrânilor, ci prânzesc cu mâinile nespălate?" Isus le-a răspuns: „Făţarnicilor, bine a prorocit Isaia despre voi, după cum este scris: „Norodul acesta Mă cinsteşte cu buzele, dar inima lui este departe de Mine. Degeaba Mă cinstesc ei, dând învăţături care nu sunt decât nişte porunci omeneşti." Voi lăsaţi porunca lui Dumnezeu şi ţineţi datina aşezată de oameni, precum: spălarea ulcioarelor şi a paharelor, şi faceţi multe alte lucruri de acestea." El le-a mai zis: „Aţi desfiinţat frumos porunca lui Dumnezeu, ca să ţineţi datina voastră...

Coloseni 2:8-10.
Luaţi seama ca nimeni să nu vă fure cu filozofia şi cu o amăgire deşartă, după datina oamenilor, după învăţăturile începătoare ale lumii, şi nu după Hristos. Căci în El locuieşte trupeşte toată plinătatea Dumnezeirii. Voi aveţi totul deplin în El, care este Capul oricărei domnii şi stăpâniri. (Coloseni 2:8-10).
Asadar, nu trebuie sa acceptam nicio invatatuta, datina, traditie, ci doar cuvantul lui Dumnezeu.