| MaryMarya001 a întrebat:

Îmi puteți da va rog o morala a vietii lui Ioan Botezatorul?

6 răspunsuri:
| danay72 a răspuns:

Sper sa gasesti idei in acest articol, despre Ioan Botezatorul.
El a fost precursorul lui Mesia
UN BRÂU lat îi scotea în evidenţă pielea bronzată de soare. Îmbrăcat cu o haină de păr de cămilă, el arăta într-adevăr ca un profet. Mulţi au fost atraşi spre el la râul Iordan. Acolo, acest bărbat care stârnea curiozitatea a declarat în mod curajos că era gata să-i boteze pe păcătoşii care se căiau.
Oamenii erau uluiţi! Cine era acest bărbat? Ce scop avea el?
Isus Cristos a spus despre această persoană: „Ce aţi ieşit să vedeţi? Un proroc? Da, vă spun, şi mai mult decât un proroc;. . . dintre cei născuţi din femei, nu s-a ridicat nici unul mai mare decât Ioan Botezătorul" (Matei 11:9–11). De ce a fost Ioan un om de excepţie? Deoarece a fost precursorul lui Mesia.
Misiunea sa a fost prezisă
Cu mai bine de 700 de ani înainte de naşterea lui Ioan, Iehova a anunţat că acesta va striga în pustiu: „Pregătiţi în pustie calea DOMNULUI, neteziţi în locurile uscate un drum pentru Dumnezeul nostru!" (Isaia 40:3; Matei 3:3). Cu peste 400 de ani înainte de naşterea lui Ioan, Atotputernicul Dumnezeu a declarat: „Iată, vă voi trimite pe prorocul Ilie, înainte de a veni ziua DOMNULUI, ziua aceea mare şi înfricoşătoare" (Maleahi 4:5). Faptul că Ioan Botezătorul s-a născut cu aproximativ şase luni înainte de Isus nu a fost o simplă întâmplare, nici nu a urmat pur şi simplu cursul normal al lucrurilor. Asemenea naşterii promisului Isaac, naşterea lui Ioan a fost un miracol, deoarece ambii părinţi, Zaharia şi Elisabeta, trecuseră de vârsta normală de procreare. — Luca 1:18.
Chiar înainte de conceperea lui Ioan, îngerul Gabriel a dezvăluit care va fi însărcinarea sa, lucrarea şi modul său de viaţă. Cu puterea şi spiritul lui Ilie, Ioan avea să-i întoarcă pe cei neascultători de pe calea morţii şi avea să-i pregătească pentru a-l accepta pe Isus în calitate de Mesia. De la naştere, Ioan trebuia să fie un nazireu, dedicat complet lui Dumnezeu, şi nu trebuia să se atingă nici de vin, nici de băuturi tari. De fapt, hrana lui în deşert consta din „lăcuste şi miere sălbatică" (Marcu 1:6; Numeri 6:2, 3; Luca 1:13–17). La fel ca Samuel, Ioan a fost pus deoparte din copilărie pentru serviciul glorios al Dumnezeului Celui Preaînalt. — 1 Samuel 1:11, 24–28.
Până şi numele de Ioan a fost ales de Dumnezeu. Numele ebraic redat prin „Ioan" înseamnă „Iehova a arătat favoare; Iehova a fost îndurător".
Când copilul a fost circumcis în a opta zi, tatăl său, Zaharia, a fost inspirat de Dumnezeu să declare: „Şi tu, copile, vei fi chemat proroc al Celui-Prea-Înalt, căci vei merge înaintea feţei DOMNULUI, ca să-I pregăteşti căile şi să dai poporului Său cunoştinţa mântuirii, prin iertarea păcatelor lor, datorită marei îndurări a Dumnezeului nostru, în urma căreia ne-a cercetat Soarele care răsare din înălţime" (Luca 1:76–78). Ministerul public al lui Ioan avea să ocupe un loc primordial în viaţa sa. În comparaţie cu acesta, toate celelalte lucruri erau secundare. Prin urmare, Scripturile cuprind primii 30 de ani din viaţa lui Ioan într-un singur verset: „Iar copilul creştea şi se întărea în duh. Şi a stat în locuri pustii până în ziua arătării lui către Israel". — Luca 1:80.
Un glas în pustiu
În al cincisprezecelea an al domniei lui Tiberius Caesar, pe când Pontius Pilat era guvernator în Iudeea, Ioan Botezătorul şi-a făcut apariţia în deşert cu acest mesaj surprinzător: „Pocăiţi-vă, căci împărăţia cerurilor s-a apropiat" (Matei 3:2; Marcu 1:4; Luca 3:1, 2). Populaţia întregii regiuni fusese trezită. Această declaraţie îndrăzneaţă a atins inimile oamenilor care tânjeau după o speranţă sigură. Anunţul lui Ioan a testat totodată umilinţa unei persoane, întrucât era nevoie de o căinţă sinceră. Sinceritatea şi convingerea lui au făcut ca mulţimi de oameni sinceri şi cinstiţi să îl considere un trimis al lui Dumnezeu.
Faima lui Ioan s-a răspândit ca zorii unei noi zile. În calitate de profet al lui Iehova, el era uşor de recunoscut datorită îmbrăcămintei şi devoţiunii lui (Marcu 1:6). Chiar şi unii preoţi şi leviţi veneau de la Ierusalim pentru a descoperi ce anume stârnea atâta interes. Căinţă? De ce şi pentru ce? Cine era acest bărbat? Ei doreau să ştie. Ioan le-a explicat: „«Eu nu sunt Hristosul». Şi ei l-au întrebat: «Dar cine eşti? Eşti Ilie?» Şi el a zis: «Nu sunt». «Eşti prorocul?» Şi el a răspuns: «Nu». Atunci i-au zis: «Cine eşti tu? Ca să dăm răspuns celor care ne-au trimis. Ce zici tu despre tine însuţi?» «Eu», a zis el, «sunt glasul celui care strigă în pustie: „Neteziţi calea DOMNULUI", cum a zis prorocul Isaia». Trimişii erau din partea fariseilor. Ei l-au întrebat şi i-au zis: «Atunci de ce botezi, dacă nu eşti Hristosul, nici Ilie, nici prorocul?»" — Ioan 1:20–25.
Căinţa şi botezul erau paşi necesari pentru cei care urmau să intre în Regat. De aceea, Ioan a răspuns: ‘Eu îi botez cu apă pe păcătoşii care se căiesc, dar după mine vine cineva mai puternic care vă va boteza cu duh sfânt şi cu foc. De fapt, eu nu sunt vrednic nici măcar să-i dezleg cureaua sandalelor. Şi fiţi atenţi! El are în mână o lopată de vânturător şi va strânge grâul în grânar, iar pleava o va arde şi o va distruge’ (Luca 3:15–17; Faptele 1:5). Da, spiritul sfânt avea să fie revărsat peste continuatorii lui Mesia, însă duşmanii lui urmau să aibă parte de focul distrugerii.
„Oameni de orice fel" sunt avertizaţi
Mulţi iudei sinceri au fost profund mişcaţi de cuvintele lui Ioan şi şi-au mărturisit în mod deschis păcatele de infidelitate faţă de legământul Legii. Ei şi-au demonstrat în public căinţa permiţându-i lui Ioan să îi boteze în râul Iordan (Matei 3:5, 6). Ca urmare, inimile lor erau într-o stare corespunzătoare pentru a-l primi pe Mesia. Potolindu-le setea de cunoaştere cu privire la cerinţele drepte ale lui Dumnezeu, Ioan şi-a instruit cu bucurie discipolii, învăţându-i chiar şi cum să se roage. — Luca 11:1.
Despre acest precursor al lui Mesia, apostolul Ioan a scris: „El a venit ca martor, ca să mărturisească despre Lumină, pentru ca toţi [oameni de orice fel, NW] să creadă prin el" (Ioan 1:7). În felul acesta, oameni de orice fel au ajuns să-l audă pe Ioan Botezătorul în timp ce vestea în public „botezul pocăinţei la tot poporul lui Israel" (Faptele 13:24). El i-a prevenit pe încasatorii de taxe să nu recurgă la extorcare; i-a avertizat pe soldaţi să nu chinuiască pe cineva sau să aducă acuzaţii false. Ipocriţilor farisei şi saduchei pioşi le-a spus: „Pui de vipere, cine v-a înştiinţat să fugiţi de mânia care vine? Faceţi deci roadă vrednică de pocăinţă. Şi să nu gândiţi că puteţi zice în voi înşivă: «Avem ca tată pe Avraam!» Căci vă spun că Dumnezeu din pietrele acestea poate să ridice fii lui Avraam". — Matei 3:7–9; Luca 3:7–14.
Ca clasă, conducătorii religioşi din zilele lui Ioan nu i-au dat crezare şi l-au acuzat pe nedrept că este demonizat. Ei au respins calea dreptăţii care conduce la viaţă eternă. Pe de altă parte, păcătoşii încasatori de taxe şi prostituatele, care au crezut în mărturia lui Ioan, s-au căit şi au fost botezaţi. La timpul potrivit, ei l-au acceptat pe Isus Cristos ca Mesia. — Matei 21:25–32; Luca 7:31–33.
Prezentarea lui Mesia
Timp de şase luni — din primăvara până în toamna anului 29 e.n. — fidelul martor al lui Dumnezeu, Ioan, a îndreptat atenţia evreilor spre venirea lui Mesia. Era timpul să apară Regele Mesianic. Însă, când a apărut, el a venit la aceleaşi ape ale Iordanului şi a cerut să fie botezat. La început, Ioan a protestat, dar apoi s-a conformat. Imaginaţi-vă bucuria pe care a simţit-o atunci când spiritul sfânt a coborât asupra lui Isus şi vocea lui Iehova a fost auzită exprimând aprobare la adresa Fiului Său. — Matei 3:13–17; Marcu 1:9–11.
Ioan a fost primul care l-a recunoscut pe Isus ca Mesia şi el i i-a prezentat pe discipolii săi acestui Uns. „Iată — a spus Ioan — Mielul lui Dumnezeu, care ridică păcatul lumii!" El a mai declarat: „El este Acela despre care ziceam: «După mine vine un Om care ia locul înaintea mea, căci era înainte de mine. Eu nu-L cunoşteam, dar tocmai pentru aceasta am venit eu, botezând cu apă: ca El să fie arătat lui Israel»". — Ioan 1:29–37.
Lucrarea lui Ioan a continuat în paralel cu ministerul lui Isus aproape şase luni. Fiecare dintre ei înţelegea lucrarea pe care o făcea celălalt. Ioan se considera prietenul Mirelui şi se bucura să-l vadă pe Cristos crescând pe măsură ce el şi lucrarea sa descreşteau. — Ioan 3:22–30.
Isus l-a identificat pe Ioan drept precursorul său, reprezentat de Ilie (Matei 11:12–15; 17:12). Cu o anumită ocazie, Isus a spus: „Legea şi prorocii au ţinut până la Ioan; de atunci încoace se vesteşte Evanghelia împărăţiei lui Dumnezeu şi fiecare pătrunde în ea, dând năvală". — Luca 16:16.
Fidel până la capăt
Ioan a fost arestat şi aruncat în închisoare pentru că a declarat în mod curajos adevărul. El nu s-a eschivat de la responsabilitatea de a demasca până şi păcatul regelui Irod. Violând legea lui Dumnezeu, acest rege trăia în adulter cu Irodiada, soţia propriului său frate. Ioan a vorbit cu îndrăzneală, astfel încât acest om să se poată căi şi să obţină îndurarea lui Dumnezeu.
Ce exemplu de credinţă şi iubire ne-a dat Ioan! Cu preţul propriei libertăţi, el şi-a dovedit fidelitatea faţă de Iehova Dumnezeu şi iubirea faţă de semeni. După un an de închisoare, Ioan a fost decapitat ca urmare a unui plan inspirat de Diavol şi pus la cale de răutăcioasa Irodiada, care „era împotriva lui Ioan" (Marcu 6:16–19; Matei 14:3–12). Însă precursorul lui Mesia şi-a menţinut integritatea faţă de Iehova, aşa că nu peste mult timp va fi înviat dintre morţi ca să se bucure de viaţă în lumea nouă şi dreaptă a lui Dumnezeu. — Ioan 5:28, 29; 2 Petru 3:13.

Răspuns utilizator avertizat
| T0T a răspuns:

Morala ar fi sa te botezi cand ai putere de discernamant daca te mai botezi.

| anonimg a răspuns:

"Trebuie ca El sa creasca, iar eu sa ma micsorez." (Ioan.3:30)

| PorumbRodica1965 a răspuns:

Da, -,, Asculta de Dumnezeu, si ve-i traii > Chiar daca ajungi in locuinta mortilor, Dumnezeu ne promite, si el nu minte, ca cei morti vor invia!(Ioan 5 : 28, 29) Ioan 3:16 >.

| drutzix a răspuns:

Sa nu te pui rau cu regina.

Întrebări similare