anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Buna seara, am fost la doctor si am insuficienta valva mitrală, aortica si pulmonara toate grad 1, este ceva de care sa Imi fac griji? Adică Imi afectează viața de zi cu zi cu ceva? Pot trăii liniștit toată viața?

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
1 răspuns:
| KanameKuran a răspuns:

Aceste intrebari trebuia sa le adresezi doctorului.
Uite aici un mic rezumat a ceea ce inseamna toti acesti termeni si cum te afecteaza. Tine minte, eu nu sunt medic.

Inima este ca o pompa ce misca sangele in tot corpul 24h/24h. In inima sunt 4 camere (2 atri, 2 ventricoli). Ca sangele sa ajunga la inima si inapoi in tot restul corpului, el trece prin niste tuburi numite artere si vene. Intre vene/artere si inima sunt niste portite(valve) cu diferite denumiri.

Valva mitrala = poarta dintre palmani si inima, prin ea trece sangele oxigenat.
Insuficienta mitrala = poarta nu se inchide perfect, iar o parte din sangele ce ajunge la inima, este impins inapoi spre plamani.
Ce patesti de la aceasta afectiune: tuse, apa la plamani, presiune crescuta in arterele de la plamani, unele vene din plamani se pot sparge si vei tusi sange (nu mult, dar va fi vizibil).

artera aorta = artera(tubul) principal ce duce sangele oxigenat de la inima la restul corpului
insuficienta aortica = poarta dintre inima si artera aorta nu se inchide bine, prin urmare o parte din sange este impins inapoi in inima. Asta creaza presiune crescuta in interiorul inimii. In unele cazuri presiunea crescuta poate face ca venele din interiorul inimii sa se blocheze sa faca cheaguri de sange si sa explodeze, ceea ce poate duce la stop cardiac ( se opreste inima).