anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Nasterea prin cezariana sau naturala? Voi ce parere aveti? Care sunt avantajele si dezavantajele?

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
Răspuns Câştigător
regis
| regis a răspuns:

Foarte greu de ales. Ma pronunt doar asupra unor avantaje si dezavantaje.
La nasterea naturala exista riscul de a aparea complicatii din cauza dilatarii insuficiente, pozitiei copilului, a cordonului ombilical, adesea sunt necesare taieturi care se vindeca aproape la fel de greu ca si o cezariana, ca sa nu mai vorbesc de anumite rupturi. La noi multe probleme apar si din cauza personalului, multe nasteri pe cale naturala nu sunt asistate de un medic, ci doar de moase si asistente. Cu anestezie epidurala este foarte riscant (medicul trebuie sa fie foarte experimentat), iar fara se stie ce dureri sunt. In schimb recuperarea este foarte rapida pentru mama.
Cezariana este mai putin traumatizanta pentru copil si mai putin riscanta. Un alt avantaj este ca nasterea se programeaza, nu te vei trezi noaptea disperata si panicata, nemaistiind ce sa faci. Medicul nu poate sa lipseasca, deci se poate interveni mai rapid, iar complicatii apar uneori din cauza anesteziei, care trebuie dozata foarte exact. O doza mai mica va face ca mama sa simta cate ceva, o doza mare poate ajunge la copil. Durerile care apar dupa operatie sunt mai mici, insa recuperarea dureaza mai mult. De obicei mama are nevoie de ajutor dupa cezariana, cateva luni neavand voie sa faca efort (de exemplu la baitza).
Decizia e greu de luat, cel mai simplu e cand nu ai de ales...

15 răspunsuri:
daniela
| daniela a răspuns: