anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Nasterea prin cezariana sau naturala? Voi ce parere aveti? Care sunt avantajele si dezavantajele?

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
Răspuns Câştigător
regis
| regis a răspuns:

Foarte greu de ales. Ma pronunt doar asupra unor avantaje si dezavantaje.
La nasterea naturala exista riscul de a aparea complicatii din cauza dilatarii insuficiente, pozitiei copilului, a cordonului ombilical, adesea sunt necesare taieturi care se vindeca aproape la fel de greu ca si o cezariana, ca sa nu mai vorbesc de anumite rupturi. La noi multe probleme apar si din cauza personalului, multe nasteri pe cale naturala nu sunt asistate de un medic, ci doar de moase si asistente. Cu anestezie epidurala este foarte riscant (medicul trebuie sa fie foarte experimentat), iar fara se stie ce dureri sunt. In schimb recuperarea este foarte rapida pentru mama.
Cezariana este mai putin traumatizanta pentru copil si mai putin riscanta. Un alt avantaj este ca nasterea se programeaza, nu te vei trezi noaptea disperata si panicata, nemaistiind ce sa faci. Medicul nu poate sa lipseasca, deci se poate interveni mai rapid, iar complicatii apar uneori din cauza anesteziei, care trebuie dozata foarte exact. O doza mai mica va face ca mama sa simta cate ceva, o doza mare poate ajunge la copil. Durerile care apar dupa operatie sunt mai mici, insa recuperarea dureaza mai mult. De obicei mama are nevoie de ajutor dupa cezariana, cateva luni neavand voie sa faca efort (de exemplu la baitza).
Decizia e greu de luat, cel mai simplu e cand nu ai de ales...

15 răspunsuri:
daniela
| daniela a răspuns:

Pe cale naturala sufera si mama si copilul dar sigur este mai sanatos si mai putin dureros dupa, prin anestezie eforul copilului este 0 dar efectual anesteziei... Nu mai spun de durerile mamaei dupa operatie si imposibilitatea de a face pentru o anumita perioada de timp mai multe lucruri.

auran
| auran a răspuns:

Daca si mama si copilul sunt bine sanatosi, atunci nasterea pe cale naturala este cea mai buna, altfel merge si cezariana (dupa 2 ani daca nu exista complicatii, poti face si pe urmatorul)...

kratos
| kratos a răspuns:

Eu zic ca cezariana este indicat sa fie facuta doar in cazul in care doar medicul decide. Eu sunt pro nasterilor naturale deorece nu mai suporti si durerile de la urmele bisturiului dupa nasterehee hee!

regis
| regis a răspuns:

@ALY - nu mai fa afirmatii nefondate. Eu am doi copii nascuti prin cezariana de aceeasi mama si a fost doar optiunea noastra sa nu il mai facem si pe al treilea.

| MM a răspuns:

Naturala. Cezariana e o optiune doar atunci cand nasterea naturala nu este posibila din motive medicale.

| albastrel a răspuns:

Naturala!

| Amelia87 a răspuns:

Recent am deschis un topic pe tema asta. Daca te intereseaza, anexez linkul. Sper sa-ti fie de folos. :)

http://www.tpu.ro/sanatate/nasterea-prin-cezariana-pro-sau-contra/

| ALY_2447 a răspuns:

Draga mea eu iti garantez ca o nastere normala nu te va face sa iti para rau
in schimb dupa ce vei face o nasasere cezariana nu vei mai putea avea copii niciodata si e pacat copiii sunt cel mai frumos lucru de pe fata pamantului deci edecizia este a ta
oricum daca esti insarcinata iti spun felicitari si iti urez multa sanatate tie si celui mic

| unu a răspuns:

Naşterea deloc e cea mai bună.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Aly, multumesc. Dar din cate stiu nu este adevarat ca nu mai pot face copii niciodata daca nasc o singura daca prin cezariana! Stiu ca poti aveam maxim 3 copii. Multumesc frumos pentru raspuns atat tie cat si celorlalte persoane!

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Da ...de ce ti-e frica? lasa abureala.naste normal si sa ai copii sanatosi.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Clar natural pentru. ca asa e dat de la Dumnezeuhappy

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Am nascut de 2 ori natural si daca as mai naste inca odata tot natural as naste! Nu ca asa e dat de la Dumnezeu, ci pentru ca te recuperezi mult mai repede si o spun toti medicii ca practic te reinnoiesti pe dinauntru...

| ValiTCM a răspuns:

Este o intrebare la care numai tu poti sa raspunzi. Restul doar pot sa te indrume.
Este mai simplu prin cezariana, mai " modern" daca pot spune, dar poate nu la fel de " sanatos".
Poate te ajuta articolul asta:
http://www.jurnaluluneimame.ro/......cezariana/

| arutzu28 a răspuns:

Daca sarcina nu prevede complicatii e foarte bine sa nasti natural.In cazul nasterii prin cezariana al doilea copil trebuie obligatoriu nascut tot prin cezariana dupa care se interzice a treia sarcina.