anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Cum poti deveni o persoana mai oraganizata, ordonata, calculata?

3 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Pai trebuie sa inveti sa iti pui toate lucrurile in ordine adica sa iti organizezi cartile hainele tot (le poti aranja in asa fel in cat sa iti fie de folos). Trebuie sa iti organizezi timpul asa ca fa-ti un program de la care sa nu te abati! Si trebuie sa iti pui niste prioritati. Eu asa am reusit, succes!

| spiridus25 a răspuns:

18 Sfaturi care te pot ajuta sa invingi dezordinea

Foarte multe persoane doresc sa faca ordine in haosul dezordinii de la munca sau de acasa, dar nu stiu exact de unde sa inceapa. Atunci cand casa ta este plina de lucruri, a incerca sa ataci un munte de dezordine poate fi coplesitor. Asa ca, sfatul principal este sa incepi cu doar cinci minute de curatenie. Pasii marunti sunt importanti. In mod sigur cinci minute nu vor face o mare diferenta, dar este un inceput. Apoi acorda-ti alte cinci minute maine. Apoi alte cinci in ziua urmatoare. Inainte sa iti dai seama iti vei face curatenie in sifonier, de exemplu, sau in camera, apoi jumatate de casa si apoi cine stie? Poate in scurt timp casa ta va fi extrem de ordonata.

Pentru acele persoane care sunt coplesite de dezordine, iata cateva sfaturi care te pot ajuta sa incepi, sesiuni de cate cinci minute in fiecare zi:

Desemneaza un loc pentru documente. Deseori documentele si alte hartii sunt responsabile pentru o buna parte din dezordinea noastra. Acest lucru se datoreaza faptului ca le punem mereu in locuri diferite, pe blatul de bucatarie, pe masa, pe birou, intr-un sertar, im masina. Si nici nu este de mirare ca nu mai gasim nimic dupa aceea. Creeaza o curtie destinata tuturor hartiilor care intra in casa, de la facuri la cataloage publicitare. Aceasta modificare minora iti poate transforma spatiul.
Incepe sa cureti o suprafata anume. Ceea ce trebuie sa faci in primul rand este sa cureti o arie. Aceasta va fi zona ta lipsita de dezordine. Poate fi un sertar sau biroul tau. Indiferent de unde incepi trebuie sa ai o regula de aur si anume ca nimic nu poate fi pus in acel loc, daca nu are nici o intrebuintare. Odata ce ai o zona lipsita de dezordine, mentine-o in acest fel. Si in fiecare zi extinde zona ta de curatenie pana cand cuprinde intreaga casa.
Curata o tejghea. Vrei ca in casa ta toate suprafetele plane sa fie libere de dezordine. Poate ca ai un prajitor de paine pe ele sau poate o lumanare decorativa, dar nu alte lucruri care sa fie in dezordine. Asa ca incepe cu o tejghea. Curata tot de pe ea cu exceptia unui lucru sau doua care sunt esentiale.
Alege un raft. Acum ca ai facut curat pe tejghea incerca sa faci acelasi lucru cu un raft. Curata toate lucrurile care nu au ce cauta pe acel raft si lasa-l cat mai curat si bine aranjat.
Programeaza o saptamana de curatenie. Poate ca nu ai chef sa faci curatenie generala chiar acum. Dar daca iti programezi din timp o saptamana in care sa faci curatenie, atunci te vei pregati din timp si vei putea sa iti implici si familia. Cu cat sunt mai multe maini active cu atat mai bine. Pregateste-ti cutii si saci de gunoi si planifica un drum la o asociatie de binefacere unde poti dona anumite lucruri.
Alege cinci lucruri si gaseste locuri specifice pentru ele. Alege cinci lucruri pe care le folosesti in mod frecvent, dar pe care le arunci mereu oriunde gasesti un loc liber, fara a avea un loc specific pentru acestea. Aloca un loc specific pentru aceste lucruri, un loc care iti este la indemana si pune-le intotdeauna in acel loc. Incetul cu incetul fa acest lucru pentru toate lucrurile din casa ta.
Petrece cateva minute vizualizand camera. Atunci cand te pregatesti sa faci curatenie intr-o camera, acorda-ti cateva minute si imagineaza-ti cum ai vrea sa arate camera respectiva. Uita-te in jurul tau si fa un inventar vizual al dezordinii. Dupa ce vezi ce anume ti-ar place sa pastrezi, ce este esential pentru decorul acelei camere, elimina restul.
Creeaza o cutie de „poate". Cateodata cand faci curatenie intr-un morman de lucruri stii exact ce sa pastrezi si ce sa arunci sau sa donezi. Dar exista si lucruri pe care nu le folosesti, dar de care este posibil sa ai nevoie in viitor. Asa ca, tot ceea ce trebuie sa faci este sa creezi o cutie in care sa le pui. Si pune acea cutie intr-un loc mai ferit unde sa nu te lovesti mereu de ea. Daca dupa sase luni nu te-ai atins de acea cutie, atunci probabil ca nu vei avea niciodata nevoie de acele lucruri si este mai bine sa le arunci.
Pune lucrurile de donat in masina. Daca ai facut curat in casa probabil ca ai cateva lucruri care stau intr-un colt pregatite pentru a le dona. In cinci minute le poti pune intr-o cutie si apoi in masina pentru a le duce acolo unde trebuie. Nu astepta pana cand acele lucruri devin o noua dezordine.
Creeaza o lista de 30 de zile. Problema cu eliminarea dezordinei este ca in scurt timp revine, deoarece cumparam mult prea multe lucruri de care nu avem efectiv nevoie. Asa ca singura solutie este sa nu mai cumperi inutile. Daca te cuprinde nevoia de cumparaturi, mai intai scrie ceea ce vrei sa cumperi pe o lista si dateaza intrarile respective. Daca dupa 30 de zile inca mai vrei sa cumperi acele articole, atunci cumpara-le. Dar de cele mai multe ori dupa 30 de zile nu mai esti interesat de acele articole.
Invata-ti copii sa puna lucrurile la locul lor. Daca ai copii o lectie foarte importanta este aceea ce ai invata sa puna mereu lucrurile la locul lor. Acest lucru te va ajuta foarte mult pe tine si va crea un obicei sanatos care ii va insoti si in viata adulta.
Infiinteaza niste dosare simple. Cateodata esti inconjurat de hartii, deoarece nu ai un loc bun in care sa le pui. Creeaza niste dosare simple pe care le etichetezi si in care pui facturile sau listele de cumparaturi. Pune-le pe toate intr-un singur loc si vei avea totul organizat si mai usor de gasit.
Invata sa indosariezi rapid. Odata ce ti-ai creat sistemul tau simplu de indosariere trebuie sa inveti sa il folosesti in mod regulat. Ia toate hartiile care se afla in cutia pe care ai creat-o special si incepe sa le sortezi. Ia decizii rapide: arunca, indosariaza sau noteaza ce trebuie rezolvat urgent si pune-le in dosarele specifice.
Scoate hainele pe care nu le porti. Cand te pregatesti sa te duci la serviciu, de exemplu si cauti in sifonier ceva sa te imbraci, acorda-ti cinci minute si scoate din sifonier hainele pe care nu le-ai mai purtat de mult timp. Daca este vorba despre haine de sezon pune-le intr-o cutie. Elimina restul hainelor pe care nu le mai folosesti. Poti sa le donezi sau sa le arunci. Decizia este a ta.
Curata-ti dulapul de medicamente. Daca nu ai un spatiu specific pentru medicamente atunci creeaza unul. Treci in revista tot ce ai in acest dulap si elimina ceea ce nu mai folosesti, medicamentele care au expirat sau bandajele care s-au murdarit si nu ma pot fi folosite. Simplifica totul la lucruri esentiale.
Scoate totul dintr-un sertar. Doar scoate un sertar care este mai aglomerat si pune totul pe masa. Apoi pune toate lucrurile in trei gramajoare: 1) lucruri care ar trebui sa fie in acel sertar, 2) lucruri care isi au locul in alta parte, 3) lucruri care trebuie aruncate. Curata bine sertarul si pune doar lucrurile din prima gramajoara, aranjate cat mai bine. Apoi rezolva imediat situatia celorlalte gramajoare.
Invata sa iubesti aspectul ordonat. Odata ce ai facut ordine intr-o anumita arie fa un pas inapoi si bucura-te de acea priveliste. Are un aspect minunat. Fa din acest aspect standardul tau de baza. Invata sa urasti dezordinea.

| justsmileTBH a răspuns:

Ordonată - îți ordonezi lucrurile în așa fel să știi unde să cauți când ai nevoie de ceva.
Organizată - îți faci un program în care să-ți împarți timpul pentru a avea timp de toate, îți faci liste/scrii într-un carnețel
Calculată - te pregătești din timp pentru ceva

Întrebări similare