| anonim_4396 a întrebat:

Daca in Biblie scrie ca Dumnezeu a creat pamantul si tot ce este pe el in 7 zile, de ce nu scrie nimic despre existenta dinozaurilor. Daca oamenii au descoperit fosile ale dinozaurilor de ce nu au fost gasiti si Adam si Eva?

| nemo_6725 a răspuns:

@ SoftCristi

Mai arunca o privire peste Geneza, sa vezi pe cine a facut Dumnezeu la inceput: omul sau animalele.

@ cosmin

Vechiul Testament nu este nomologic, nu expliciteaza varstele geologice si nu are cronologie istorica reala. Iar Geneza este doar o parabola, un mit cosmogonic, si nu trebuie interpretata ad literam. Conform Bibliei, Facerea lumii ar fi avut loc cu cca 5000 de ani inainte de Hristos (in istoriografia romaneasca, cronologia din epoca medievala nu are ca punct de plecare anul nasterii lui Hristos, ci Facerea lumii. Pe pisania manastirii Voronet, ridicata in 1488, scrie "6996 de la Facerea lumii"). Noi stim astazi ca Pamantul si omul antedateaza anul 5000. Ierihonul, cel mai vechi oras din lume, precede cu 3000-4000 de ani anul 5000 i. d. Hr.
Nu sunt ateu. Dar sunt constient de simbolistica Genezei si stiu ca nu are credibilitate, daca este interpretata mot-a-mot.

| psiholoaga a răspuns:

Cristi, de data aceasta te inseli. In biblie nu scrie ca a facut intai omul, ci invers. Dupa ce a facut plante si animale, a "turnat" si omul. happy

| danut a răspuns:

Geneza 6, 4-5
4. Uriasii erau pe pãmânt în vremurile acelea...
5. Domnul a vãzut cã rãutatea omului era mare pe pãmânt, si cã toate întocmirile gândurilor din inima lui erau îndreptate în fiecare zi numai spre rãu.
Nu voi relua greseala cronologica facuta privind creatia caci a fost comentata si corectata; mai intai s-au facut animalele si apoi omul.
Problema este cea a dinozaurilor, Nu avem relatari privind creatia dinozaurilor de catre Dumnezeu dar din versetele de mai sus putem ajunge la o oarecare concluzie: 1- oamenii erau uriasi (din scheletele descoperite rezulta o inaltime de cca 3, 20m) adica aveau un creer de cca 6kg, mersul normal era de cca 40km/h., etc. Avand in vedere ca Dumnezeu l-a facut pe Adam perfect este normal ca si capacitatea lui intelectuala sa fi fost imensa la un creer de 6kg si pe care il folosea la capacitate de 100%, nu cu 5 -6% cat este folosit actualmente. 2- oamenii traiau cca 1000 de ani nu cat traim noi, asadar cu acea capacitate imensa de gandire si cu timpul formidabil de lung de experienta datele acumulate de un om nu ar avea vreun echivalent la ora actuala ca experienta, intelepciune sau baza de date. 3- Este mentionat ca omul a facut ce este rau, daca luam in calcul si faptul ca Dumnezeu a dat indicatii directe apoi poporului evreu ca nu cumva sa amestece specii de animale sau plante, putem ajunge la concluzia ca omul din acea perioada s-a jucat cu GENETICA, DAND NASTERE UNOR MONSTRII precum dinozaurii si toate animalele inrudite lor. De ce au disparut? Evident au fost distruse de Dumnezeu la potop caci n-au fost produsul Sau ci al oamenilor. Si sa nu uit, pentru cei curiosi, Biblia este o relatare istorica despre poporului lui Dumnezeu de la creatie si pana la revenirea Sa, nu este o carte de istorie generala, geografie sau beletristica, ea este Cartea Cartilor. l

SoftCristi
| SoftCristi a răspuns:

In Biblie scrie ca Dumnezeu a creat in 6 zile lumea si tot ce e in ea (in a 7a s-a odihnit). A facut omul (prima data), iar mai apoi plantele si animelele... Asta e daca tii cu religia, daca tii varianta darwinista, nu o implica pe Eva in socoteli ca nu are ce cauta.

| xibalba a răspuns:

Pentru ca Adam si Eva au fost si sunt un mit. Nu au existat, cum sa crezi ca am fost creati din nisip sau tarana sau ce scrie in Biblie. Teoria evolutiei mi se pare mult mai credibila.

| antonius74 a răspuns:

In Biblia nu scrie ca Dumnezeu a facut pamantul in 7 zile, ci in 7 perioade de timp. pe ebraica, ziua si perioada de timp sunt acelasi cuvant...deci e doar o greseala de traducere. iar cu adam si eva de unde stii ca nu i-au descoperit? din cate fosile au gasit, poate erau si ei pe acolo big grin

| Linda a răspuns:

Eu am vazut imagini in care datorita unei eruptii vulcanice pe o roca se vedeau langa urme imense de dinozauri, urmele de pasi ale unor oameni. Deci ar rezulta contemporaneitate.
De ce nu au fost gasiti Adam si Eva? De ce nu au fost gasiti oameni care au murit acum 500 de ani? Mi se pare logic ca unele schelete sa ramana si foarte multe sa se piarda.
In asta nu sunt documentata prea riguros, dar un cunoscut mi-a spus ca a citit intr-o revista ca dintr-o cercetare realizata pe placente, la femei din mai multe colturi ale lumii, ar fi reiesit ca toti oamenii isi au originea dintr-un singur cuplu. Dar nu am citit direct, nu stiu arugmentele, asa ca e cu titlul de idee auzita.

| bozo a răspuns:

Eu as pune altfel intrebarea: de ce nu se gasesc oase de oameni din aceeasi epoca cu dinozaurii?
Ca, ma gandesc eu, ca Adam si Eva nu au fost inmormantati de copii lor care se omorau si faceau sex unii cu altii cu buletinul in mana...

| monyk a răspuns:

Buna, imi da si mie de gandit, e un semn de intrebare... dar nu cred ca putem gasi un raspuns...ma gandesc ca de la adam si eva a trecut atata timp incat oasele au disparut total...

| laurentiu_9029 a răspuns:

Fiindca biblia e o facatura, de asta.

| laurentiu_9029 a răspuns:

Furni...Asa e. Ei sunt paraleli.

| laurentiu_9029 a răspuns:

Stejara... Dar unde ar fi incaput dinozaurii pe arca lui Noe?laughing)

| nemo_6725 a răspuns:

Oase s-au gasit destule ale unor oameni primitivi sau de demult, dar... chiar oasele lui Adam si Eva! Un dinozautr este un dinozaur, pe cand un om trebuie nominalizat dintre cei multi, cum faci asta? poate daca am fi avut o mostra de ADN a acelui om ( Adam sau Eva) imposibil in acele vremuri! Sper ca te-am lamurit.

| shishilik a răspuns:

In Biblie nu scrie de existenta multor animale, deci nu e nimic deosebit ca dinozaurii nu sunt precizati. Fii sigur ca nu s-au gasit toate fosilele de dinozauri, la cat e de mare Pamantul, daramite Adam si Eva. Dupa parerea mea, oamenii se inmulteau mai repede decat dinozaurii, sau cel putin erau mai rezistenti, de aceea exista si acum...cam cate ramasite de om ar trebui descoperite...

| anonim_4396 explică:

Le cam amesteci: religia si Darwin nu prea sunt compatibili.

| anonim_4396 explică:

Biblia este pentru oamenii care nu vor sa afle mai multe..nu vor sa cerceteze..se multumesc cu facutul de coasta din tarana happy
always trying to understand all things as a part of nature!

| anonim_4396 explică:

Pentru ca ei sunt undeva unde nu putem patrunde cu mintea, numai bunul Dumnezeu stie si consider ca este mai bine asa iti dai seama ca oamenii de stiinta ar face cu ei acelasi lucri ca si cu mumiile faraonilor? mie una nu mi-ar placea asta... dar tie? Si in problema dinozaurilor... ai vazut tu cumva in biblie sa fie pomenite pe nume toate animalele care au fost si mai sunt? Nu.Si nu se spune:Tarana esti, tarane te vei face?

| anonim_4396 explică:

Biblia este beletristica. dumnezeu nu exista, iar religia a fost inventata pentru a manipula ''masele''.

| anonim_4396 explică:

Cosmine! daca pentru Dumnezeu o mie de ani sunt ca ziua de ieri care a trecut, cum intelegi tu sase zile in care a creat lumea si a saptea s-a odihnit? si cum a creat el lumea? prin cuvant. a zis; sa fie lumina.si a fost lumina fara safie luminatori.fiindca Dumnezeu insusi e lumina.cine e cuvantul? logosul care s-a nascut mai inainte de toti vecii? IIsus Hristos prin care toate s-au facut.deci el este marele maestru al creatiei impreuna cu duhul sfant si cu tatal. vezi ca biblia este filozofia noastra a crestinilor nu o simpla carte de povesti.citesteo si vei fi intelept si vei intelege totul la un nivel mult mai ridicat si mult mult mai profund.

| anonim_4396 explică:

Antonius are si el dreptate. In Geneza o zi nu inseamna 24 de h ci inseamna 1000 de ani. Ziua de 24 de h a fost inventata de Darwi 1850-1900 si folosita ca argument subtil impotriva credibilitatii bibliei.

| anonim_4396 explică:

De fapt a creat lumea in 6 zile, in a saptea zi s-a odihnit. dinozaurii au fost de mult si nu se stie de ce.

| anonim_4396 explică:

La intrebarea ta chiar nu am raspuns dar sa stii ca oamenii de atunci nu stiau de dinozauri si la adam si eva a ce te referi prin faptul ca nu au fost gasiti?

| anonim_4396 explică:

Biblia are mai multe "variante" pentru ca unii oameni probabil nemultumititi de continut au rescris-o...Eh, se spune ca tot ce vedem a fost creat in urma unei explozii (ACEA EXPLOZIE SA PRODUS LA VITEZE FANTASTICE) daca forta care a ajutat la aceasta explozie este Dumnezeu atunci teoria religioasa si cea darwinista se impaca.Ati auzit de C.E.R.N.,din elvetia? Ei au avut un proiect care prsupune creare materiei din nimic... Fantastic! Au reusit sa produca antimateria...aceasta este opusul materie si un gram de antimaterie este echivalentul a 50 de bombe de la Hiroshima... din pacate aceasta este instabila explodand chiar si la contactul cu aerul... din fericire antimateria are randamentul de eliberare a energiei de 100% (uraniul produce 1. 5%) si nu emana radiatii, nu polueaza si un strop ar putea alimenta New York-ul timp de o zi...am cam deraiat de la subiect... cei de la C.E.R.N. au creat ceva din nimic cu ajutorul unei forte... daca vreti sa aflati mai multe chestii ineresante sau pur si simplu va place sa cititi o carte buna, uitati ce va recomand: "Ingeri si demoni", scrisa de Dan Brown.SIGUR O SA VA PLACA. toti colegii mei au citit-o cel putin de 2 ori...

| anonim_4396 explică:

Pentru ca adam si eva au fost luati de dumnezeu in cer

| anonim_4396 explică:

Nu inteleg de ce are atata importanta ca Adam si Eva sa fie gasiti. Numa cand sunt gasiti oasele abia atunci veti crede ca Biblia e adevarata? Nu cred ca Dinozaurii au fost asa de importanti incat sa fie scrisi in Biblie. Toate au avut vremea lor si toate isi au vremea lor. Daca scria in Biblie ca dinozaurii au existat cu ce va ajuta?

| anonim_4396 explică:

Adam si Eva, nu au fosile pentru ca nu sunt animale ca dinozauri

| anonim_4396 explică:

Este o tembelitate sa crezi ca dinozaurii nu au fost importanti.Ei erau stapanii pamantului si macar pentru. dimensiunile pe care le aveau tot trebuia sa se vorbeasca despre ei.Multi comentatori prefra sa nu gandeasca si sa-ti dea niste raspunsuri comode.Nu scrie in biblie nimic de dinozauri pentru ca cei care au scris-o nu stiau nimic despre ei.Adam si Eva...nu au existat asa ca nu-ti bate capul.Din biblie se intelege ca actul creatiei a durat si s-a incheiat in 7 zile.Intrebarea mea este: De ce ,astazi,se nasc stele/planete?din moment ce actul creatiei s-a incheiat.

| anonim_4396 explică:

Este o tembelitate sa crezi ca dinozaurii nu au fost importanti. Ei erau stapanii pamantului si macar pentru. dimensiunile pe care le aveau tot trebuia sa se vorbeasca despre ei.Multi comentatori prefra sa nu gandeasca si sa-ti dea niste raspunsuri comode.Nu scrie in biblie nimic de dinozauri pentru ca cei care au scris-o nu stiau nimic despre ei.Adam si Eva...nu au existat asa ca nu-ti bate capul. Din biblie se intelege ca actul creatiei a durat si s-a incheiat in 7 zile.Intrebarea mea este: De ce, astazi, se nasc stele/planete? din moment ce actul creatiei s-a incheiat.

Da! da!