| PedoBarbie a întrebat:

De ce Pământul și alte planete sunt rotunde și nu sunt pătrate sau în altă formă?

| RAY a răspuns:

Gravitatia roteste lucrurile de asta sunt rotunde

| T0T a răspuns:

Nucleul este rotund. De aceea. Forma sferică este cea mai simplă, și moleculele, și atomii care formează materia, au formă sferică. Forța gravitațională atrage din toate părțile materia cu aceeași intensitate spre deosebire a ceva în caz în care s-ar forma cu colțuri. Și aici normal că intrăm iar într-un de ce. E cum ai întreba de ce soarele nu este cu 2 tone mai ușor. Oricum este o chestie mult mai complicată. Forma parțial rotundă a planetei dă posibilitatea să te duci peste tot pe suprafața ei. O planetă având colțuri era imposibil să aibă și viață și oricum nu putea să se formeze doar în cazul în care avea puncte de gravitație cu intensitate variabilă. O planetă cu colțuri ar avea puncte care au o diferență extrem de mare de gravitație. Oricum dacă ar fi așa acea planetă cu puncte de forță gravitațională care să difere în asemenea mod, cel mai probabil s-ar dezmembra. Ar fi fost foarte, foarte multe nereguli. După modul în care s-au format planetele este complet normal să fie rotunde. Sunt și anumite legi de fizică, și poți acum întreba de ce legile fizicii sunt acestea și nu altele? Mie mi se par întrebări în zadar. Noi trebuie să ne străduim să înțelegem fenomenele nu să întrebăm de ce e așa și de ce nu altfel, și pe baza a ceea ce înțelegem vom observa cum a fost posibilă desfășurarea unor anumite fenomene și cum au făcut ca lucrurile care s-au format să aibă anumite proprietăți. Desigur niciodată nu o să ajungem să înțelegem totul și să știm totul.

| sublime89 a răspuns:

Poti citi mai multe detalii aici: http://www.descopera.ro/......le-rotunde

| kyliejenner a răspuns:

Planetele sunt "rotunde" datorita gravitatiei. Cand sistemul nostru solar s-a format, gravitatia a dunat miliarde de particule de praf si gaze in "smocuri" care au crescut din ce in ce mai mari pana au devenit planete. Forta coliziunii acestor particule a facut ca planetele sa devina foarte incinse. Gravitatia a atras acest material topic catre interior, centrul planetei, in forma unei sfere. Cand planetele s-au racit, au ramas asa sferice. Nu sunt perfect sferice fiindca se mai si rotesc.

| товарищ a răspuns:

Well, Pamantul nu este o sfera perfecta. Acesta e deformat datorita formelor de relief, lunii etc. Sa stii ca intrebarea aceasta este una destul de buna, avand in vedere ca oamenii de stiinta au neglijat acest aspect.
Eu cred ca toate aceste planete au un nucleu rotund care atrage partile componente ale planetei pe baza gravitatiei, dandu-i acestei planete aceasta forma.
Aceasta este parerea mea si poate fi departe de adevar, insa omul nu a evoluat atat de mult incat sa descopere alte planete cu alte forme in alte galaxii indepartate...

| BlackAndWhite1 a răspuns:

Din cauza gravitatiei au forma sferica. Nu sunt perfect rotunde.

| AH5 a răspuns:

Cand o sa ajungi in rai... Daca o sa jungi.Sa nu cumva, nu cumva sa te puna pacatu' sa nu-l intrebi pe D-zeu.

| CoquiNessa a răspuns:

Ca sa nu se ascunda extraterestii pe la colturi

| Glooring a răspuns:

Pentru ca fiecare planeta are cate un centru gravitational. Gandeste-te ca planeta noastra s-a format de la o mica particula care a inceput sa atraga alte particule, cu cat s-au strans mai multe s-a facut din ce in ce mai mare pana s-a ajuns sa atraga din ce in ce mai mult, pana la meteoriti. Din cauza centrului gravitational acestia s-au comprimat pana cand planeta a luat forma aproape sferica (turtita la centru si bombata la ecuator).

| Illvix a răspuns:

In primul rand, pamantul (si alte planete) nu este perfect rotund, el este apropiat de forma unei pere (adica oval).
Acum matematic vorbind, sfera este cea mai eficienta forma din punct de vedere energetic, asta inseamna ca o sfera are cel mai scazut consum energetic pentru mentinerea formei, din motivul acesta vezi toti atomii, protonii, neutronii (aici avem un argument impotriva stringurilor 2D, care nu sunt chiar 2D din pricina "vibrarii" lor ce necesita o a treia dimensiune, dar aici e o alta discutie) luand o forma sferica in mod consistent. Daca vrei sa afli mai multe detalii, apuca-te de matematica si contempleaza implicatiile ei ontologice daca ai timp.

| StefaniaNeagu a răspuns:

Castraveti! laughing)

| Stancu_Gabriela_1995 a răspuns:

Ca să întrebi tu!