anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

TPU! Vreau sa im spuneti cum vi se pare. Deci, cred ca le sunt antipatica profesorilor meu.Deci, primul profesor de pe lista este doamna de geografie. M-a ascultat de la inceputul anului mereu, am ridicat mana, am dat raspunsuri corecte, in fiecare ore, iar la finalul lectie imi spunea : " Te ascult si data viitoare", asta mi-a spus-o vreo patru ore la rand, pana in ultima saptamana de scoala, inaintea vacantei de iarna.M-a ascultat, mi-a pus o gramada de intrebari, unele nu aveau legatura cu lectiile predat, dar, le-am stiu pe toate, jur, tot am stiu.Mi-a spus : " Nu mi-a placut cum te-ai exprimat si ca ai vorbit incet, 8", deci mi-a venit sa plang cand am vazut cat de nedreapta este. Dupa, a ascultat alta fata, nu a stiut aproape nimic, nimic, n-a raspuns tot anul, iar doamna a spus: " Iti pun 8 de mila ".Am trecut peste asta, asta e! A fost nedreapta.La istorie, la fel.I-am dus doua referate, i-am raspuns corect la intrebari, mi-a pus 9, iar cei care nici nu au stiu sa raspunda si au citit de pe foaie, le-a pus 10. Okay, trecem si peste asta.La informatica m-a ascultat, m-a scos la tabla, a vazut ca mi-au iesit programele, mi-a pus 5, iar cei care au dormit, au copiat, n-au raspuns niciodata la ore, le-a pus 8-9.Bun, trecem si peste asta.Ne-a adus tezele la romana.Nu am copiat, am scris frumos, bine, mi-a pus 8.30 ca mi-a scazut 20 de sutimi la redactare, deci, eu nu inteleg ce naibii este asta.Credeti-ma, nu mint absolut deloc! Chiar asta am patit...deci, nu stiu ce sa mai fac. Oricat as sti, tot note mici primesc.Ce este asta? Nu inteleg ce au cu mine.

7 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Ori omiti sa ne zici ceva ori esti paranoica...

In fine daca e pe bune ce zici tu ar fi cazul sa te inveti. Asa e viata, nu mereu sunt rasplatiti cei care muncesc.

Pana una alta discuta cu dirigintele ca nu nu avem cu ce sa te ajutam

| Iwannabesmart a răspuns (pentru suntserios):

In fine, multumesc.

| OoBunnyoO a răspuns:

Exista doua posibilitati.

1. Esti subiectiva si evenimentele nu s-au intamplat chiar asa cum ti s-a parut. Uneori oamenii au tendinta sa creada ca merita lucruri mai bune decat altii si ca au facut mai bine decat altii, fara sa fie neaparat adevarat.

2. Profesoarele fie nu te plac, fie te plac foarte mult, au impresia ca ai potential si au asteptari foarte mari de la tine, comparativ cu restul clasei.

Insa, oricare ar fi motivul lor, daca intr-adevar sunt nedrepte cu tine, cand situatia se repeta, intreaba-le intr-o pauza. Mergi la ele si spune-le ca nu intelegi exact de ce ai primit nota respectiva. Ai grija sa nu o faci pe un ton acuzator in care sa insinuezi ca sunt nedrepte si ca le judeci modul de acordare a notelor. Un exemplu de dialog cu profesoara de geografie poate sa sune asa:

"Ma scuzati d-na profesoara, aveti 2 minute libere?"
Banuiesc ca va spune da. Apoi continui:
"As vrea sa va intreb ceva in legatura cu nota primita. Nu inteleg de ce anume am primit 8, m-ati ascultat la fiecare ora si eu cred ca am raspuns la toate intrebarile corect, dumneavoastra mi-ati spus ca am raspuns corect, iar pe colega mea ati intrebat-o jumatate de intrebari, a gresit la unele si a primit aceeasi nota ca si mine. Erau cumva unele intrebari care aveau punctaj mai mare? Sau erau unele subiecte mai importante? Inteleg ca mi-ati pus 8 acum, insa pe viitor as vrea sa stiu unde am gresit, pe ce anume sa ma axez si ce anume sa inbunatatesc ca sa pot sa imi maresc media si sa iau note mai bune".

Incearca sa dai impresia ca intrebi de ce ai primit nota respectiva nu ca sa o acuzi de nepotism, ci cu scopul de a iti imbunatati notele, iar pe langa asta sa faci doar o aluzie subtila la faptul ca te simti putin nedreptatita.

| Iwannabesmart a răspuns (pentru OoBunnyoO):

Pai, am vrut sa o intreb, dar imi era teama sa nu ma spuna doamnei diriginte sau sa imi puna urmatoarea data o nota mai mica chiar daca eu merit note mult mai mari ...asta a fost nesimtire adevarata! Multumesc pentru raspuns...

| ninimiminiminimi a răspuns (pentru Iwannabesmart):

Cum sa se supere pe o intrebare atat de buna! Am citit-o de 2 ori si mi-a placut la nebunie. O sa o folosesc si eu pentru a parea mai interesata de note

| OoBunnyoO a răspuns (pentru Iwannabesmart):

Daca nu pari ca te duci la ea cu scopul de a o acuza de ceva, nu are de ce sa se enerveze. Si daca te pune in fata doamnei diriginte, pur si simplu sustine ca o intrebi astfel de lucruri pentru a sti la ce sa lucrezi ca sa iti maresti notele pe viitor. Niciun profesor intreg la minte nu are de ce sa se enerveze daca un copil vine si intreaba cum sa isi mareasca notele pe viitor. Pana la urma arati ca esti interesata de ora ei si ca vrei sa depui efort pentru o performanta mai buna.

| OoBunnyoO a răspuns (pentru Iwannabesmart):

P.S. Daca vorbesti cu ea sa nu ii spui si nici sa nu insinuezi cu absolut nimic ca tu crezi ca meriti note mult mai mari. Doar spune-i ca esti curioasa de diferenta dintre notele colegilor si nota ta si daca subiectele la care au raspuns aveau un punctaj mai mare decat al tau sau ceva in genul asta.