| MariusMarius54 a întrebat:

Cum merge cu școala pentru voi?

Eu sunt clasa a8-a și am început anul prost rău de tot...
Primele 2 teste la mate și română le-am făcut praf și de acolo tot așa. Treaba este că eu îmi dădeam silința și învățam dar nu înțelegeam nimic.Prin asta mă refer că știam teoremele și definițiile dar nu mă descurcam să le aplic chiar dacă eram mereu atent la tablă.

Știam că problema era că nu fac meditații și fără ele nu puteam să fiu la nivelul celorlalți colegi care cu toții (nu exagerez) fac meditații de ceva timp(unii de 1 an alții de 2).

Eu văzusem cu mult înainte
(2 ani) efectul meditațiilor asupra colegilor care din 5 și 6 la mate și română au trecut la 9, 10 în câteva luni...
Efectiv se vorbea în toată clasa despre cât de mult ajută meditațiile așa că mi-am rugat părinții să îmi găsească un profesor de meditații dar ei au fost contra mereu... ( Îmi ziceau că nu pun destul burta pe carte și că sunt puturos)
În felul acesta am ajuns de la un elev cu note bune la un codaș al clasei deoarece nu am mai putut ține pasul cu materia și fără meditații ce era sa fac...


Abia anul acesta s-au interesat și mi-au găsit un profesor foarte bun de matematică și acum înțeleg excelent (am înțeles în două luni ce nu am înțeles în 2 ani). Tot ce trebuie să fac este să îmi salt media.

Întrebarea mea este:
Considerați că problema este la sistemul de învățământ sau la elevi?
Acuma nu le fac numai cei care vor execelență sau să ajungă la un liceu pe profil de mate-info, le fac aproape toți elevii care vor mai mult de profesională.

3 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Problema este DOAR la elevi, care sunt prea puturosi si nu vor sa invete!
Ce treaba are sistemul de invatamant cu lenea si puturosenia elevului, care nu vrae sa invete?


Nu am inteles la ce te referi cand spui "Acuma nu le fac numai cei care vor execelență" despre ce FACUT este vorba?

| dullcat a răspuns (pentru Violleta2022):

E vorba de facut meditatii. Se intelege ca nu le fac acum doar elevii care vor excelenta, care participa la olimpiade etc, ci toti elevii care vor note bune pentru a nu ajunge la liceu profesional. Daca ai terminat scoala acum multe decenii, de ce participi la discutie cand contributia proprie este irelevanta? In prezent sistemul este foarte schimbat, nu e vina elevilor puturosi care nu vor sa invete asa cum judeci tu. Profesorii militeaza masiv pentru meditatii si dau asta de inteles la fiecare clasa, mai mult sau mai subtil.

| dullcat a răspuns:

Buna, problema meditatiilor care ni se baga pe gat a existat de ani de zile.Cand eram eu in a 6-a, la fel am aflat de multi care faceau meditatie la matematica si si-au imbunatatit considerabil notele, fata de clasa a 5-a.

Dar profesoara era extrem de avida dupa bani, am inteles de la colegi ca ii inghesuia la ea acasa prin si prin baie si pe hol, sa faca cu cat mai multi elevi deodata.
Sper sa poti trece cu bine peste aceasta perioada, eu mereu am urat acest concept si am facut meditatie la matematica in clasa a 6-a si a 7-a, cu alti profesori, nu profesoara mea sau altii din scoala mea.
Cand a aflat, nu a fost deloc fericita, si as putea sa jur ca uneori ma taxa la note, tocmai fiindca eu si parintii am refuzat sa apelam la ea. O data chiar mi-a gresit si media, mi-a pus 7 in loc de 8. Mai facea si remarci asupra aspectului meu, complet inacceptabile din pozitia ei de profesor.

Asa mi s-ar parea si corect sa se procedeze, deoarece se pot face abuzuri daca faci pregatire cu profesoara de la clasa.De exemplu, aceasta le oferea elevilor variante de teste, ca mai apoi sa aflu ca din acele variante ne dadea test la clasa.Aceeasi treaba cu tezele de mai incolo. Evident, elevii cu care a facut pregatire stiau variantele deja, destul de bine si luau note bune si foarte bune.Sau chiar daca facea meditatii cu elevii si de unii nu se prindea nimic, la tabla cand nu stiau prea bine, ea tot le dadea note marisoare doar pentru ca faceau pregatire cu ea, nu pentru ca intr-adevar meritau.

Lucrurile vad ca stau tot mai prost, deoarece am citit stiri ca pentru admiterile la liceu vor exista subiecte proprii in functie de fiecare institutie.
Este evident ca examenele proprii organizate de fiecare colegiu/liceu, cu subiecte proprii, si lucrari corectate de propriii profesori, nu vor face decat sa alimenteze aceasta industrie a meditatiilor, ceea ce e extrem de nedrept atat pentru elevi cat si pentru parinti si portofelul acestora.