| andrei213 a întrebat:

Cum schimb un calificativ la Okazii? dau funda si vot

Răspuns Câştigător
| C8PILUcool a răspuns:

Cum se acordă un calificativ?
La încheierea unei vânzări prin licitaţie sau a unei vânzări la preţ fix, atât vânzătorul cât şi cumpărătorul vor primi prin e-mail şi în mesageria internă coordonatele partenerului de tranzacţie, urmând ca aceştia să ia legătura unul cu celălalt în trei zile lucrătoare de la sfârşitul vânzării pe site, pentru a stabili condiţiile de efectuare a livrării şi a plăţii.
După încheierea unei tranzacţii, te sfătuim să acorzi un calificativ partenerului tău de tranzacţie. Calificativele, atât ale vânzătorului cât şi ale cumpărătorului, vor influenţa calificativul general al fiecărei părţi. Calificativul este extrem de important pentru ceilalţi participanţi la tranzacţie.
Calificativele tale pot fi editate de către Serviciul de Asistenţă a Clienţilor, în situaţii extrem de rare, de aceea te rugăm să fii precis şi politicos.
Modalitatea de calcul
Exceptie calcul calificativ general: Calificative multiple primite/acordate intre 2 utilizatori intr-o saptamana calendaristica.
Calificativul general va fi calculat în funcţie de intervalul de timp în care s-au încheiat, cu succes, tranzacţiile.
O tranzactie este considerata incheiata in momentul in care:
un utilizator cumpara un produs la pret fix;
un utilizator cumpara un produs la pret "blitz" (daca este vorba despre o vanzare prin licitatie);
cand timpul unei vanzari prin licitatie a expirat si cumparatorul este declarat castigator.
Calificativul general, pentru calificativele multiple acordate intre 2 utilizatori, va fi calculat pe intervalul de timp al unei saptamani calendaristice.
Vom calcula dupa saptamana calendaristica – de luni ora 0 pana duminica ora 23.59 (ora Romaniei)
Reguli:
1. Daca tranzactiile se incheie in saptamani calendaristice diferite, intre aceiasi doi parteneri, fiecare calificativ creste/scade valoarea calificativului general cu cate 1 punct.
2. Daca tranzactiile se incheie in aceiasi saptamana calendaristica, intre aceiasi doi parteneri, toate calificativele cresc/scad valoarea calificativului general cu 1 punct, astfel:
- Daca utilizatorul primeste mai multe calificative negative decat pozitive de la alt utilizator pentru tranzactiile incheiate intr-o saptamana calendaristica, valoarea calificativului general scade cu 1 punct
- Daca utilizatorul primeste mai multe calificative pozitive decat negative de la alt utilizator pentru tranzactiile incheiate intr-o saptamana calendaristica – valoarea calificativului general creste cu 1 punct
- Daca utilizatorul primeste un numar egal de calificative pozitive si negative de la alt utilizator pentru tranzactiile incheiate intr-o saptamana calendaristica – valoarea calificativului general ramane neschimbata (se considera calificativ neutru)
Procentul de calificative pozitive este calculat in functie de calificativele negative si pozitive unice primite pe ultimele 12 luni. Calificativele neutre nu sunt luate in considerare pentru calculul procentajului de pozitive. Acest procent va fi afisat cu o zecimala.
Din acest calcul se vor exclude calificativele primite in aceiasi saptamana de la acelasi utilizator
Politica de editare și anulare a calificativelor
Un calificativ poate fi şters/editat de către Serviciul Asistenţă Clienţi al Okazii.ro doar în condiţii excepţionale. Toţi utilizatorii sunt răspunzători pentru afirmaţiile făcute şi pentru modul în care acordă calificative, acestea reprezentând o părere personală.
Deoarece Okazii.ro nu are atribuţii în cadrul tranzacţiilor offline, este imposibil să verificăm veridicitatea celor afirmate de utilizatori fără o dovadă concretă.
Calificativele pot fi editate sau anulate, ele intrând în categoria calificativelor acordate incorect. Calificativele care nu se încadrează în niciuna din condiţiile următoare nu vor fi editate/anulate de către Okazii.ro:
- comentariile din calificative care conţin cuvinte vulgare, obscene, rasiste.
- comentariile din calificativele care conţin date de identificare ale unui utilizator, incluzând numele real, adresa, număr de telefon sau adresa de e-mail.
- comentariile din calificativele care fac referire directă la site-ul Okazii.ro şi care pot dăuna imaginii acestuia
- comentariile din calificative care conţin link-uri.
- calificativele acordate de pe conturi secundare. Deţinerea mai multor conturi este interzisă iar aceste calificative vor fi şterse după o verificare făcută de Serviciul Asistenţă Clienţi.
- calificativele acordate din răzbunare de către un cumpărător pentru un calificativ primit, în cazul în care vânzătorul ne poate trimite dovezi că respectivul nu a ridicat coletul (chitanţe de retur colet poştă/curierat).
Retragerea calificativelor prin procedura "Înțelegerea reciproca"
Utilizatorii pot retrage calificativele negative acordate altor utilizatori ai Okazii.ro, dacă şi-au rezolvat problemele iniţiale legate de finalizarea tranzacţiei şi consideră că respectivele calificative nu mai sunt cele corecte. Acest procedeu se numeşte "Înţelegerea reciprocă".
Calificativele anulate prin "Înţelegerea reciprocă" nu vor mai contribui la calculul calificativului general. Atât valoarea calificativului cât şi comentariul vor fi şterse, ele fiind înlocuite de o notă administrativă a Okazii.ro.
Cum funcţionează "Înţelegerea reciprocă"
Poţi apela la metoda "Înţelegere reciprocă" doar o singură dată pentru un calificativ, prin urmare nu iniţia procedura până când nu sunteţi amândoi de acord cu aceasta. Timpul de finalizare al acestei proceduri este de maxim 90 de zile de la data încheierii tranzactiei.
După finalizarea procedurii de către ambii parteneri de tranzacţie, calificativul general va fi actualizat în acelaşi timp în ambele conturi. În funcţie de calificativul retras, calificativul general poate creşte, scădea sau rămâne neschimbat. Okazii.ro va înlocui comentariile calificativelor retrase cu o notă administrativă.
Notă: Dacă nu ai acordat un calificativ partenerului de tranzacţie pentru o licitaţie încheiată şi foloseşti "Înţelegerea reciprocă", nu vei mai putea acorda respectivul calificativ.
Ce poți face în cazul în care ai primit un calificativ nejustificat?
Sistemul de calificative este unul "utilizator-utilizator", implicaţia Okazii.ro în cadrul acestuia fiind minimă. Calificativele pot fi editate doar în anumite circumstanţe definite în Politica de editare/anulare calificative.
Dacă intervenim în disputele legate de calificative, acestea vor deveni opinia Okazii.ro, nu opinia utilizatorilor implicaţi în tranzacţii şi se vor îndepărta în felul acesta de menira lor iniţială.
Cum postez un răspuns la un calificativ primit?
De cele mai multe ori, viitorii parteneri de tranzacţii vor consulta lista ta de calificative primite. Calificativele primite pe nedrept sau din răzbunare sunt uşor de identificat în funcţie de răspunsul pe care l-ai dat, mai ales dacă majoritatea calificativelor tale primite sunt pozitive.
Adăugând un răspuns politicos şi onest poţi influenţa viitorii parteneri de tranzacţii să judece situaţia în favoarea ta. Postează un răspuns la calificativul primit.
Sugerează partenerului de tranzacţie să folosiţi metoda "Înţelegerea reciprocă"
Este posibil ca utilizatorul să fi acordat calificativul respectiv într-un moment de enervare/iritare, însă ulterior să îşi fi schimbat părerea. Dacă amândoi sunteţi de acord, puteţi anula calificativele acordate folosind "Înţelegerea reciprocă"
Important: Calificativele anulate prin "Înţelegerea reciprocă" nu vor mai contribui la calificativul general, atât valoarea calificativului cât şi comentariul urmând a fi şterse, fiind înlocuite de o notă administrativă Okazii.ro.
După finalizarea procedurii de către ambii parteneri de tranzacţie, calificativul general va fi actualizat în acelaşi timp în ambele conturi. În funcţie de calificativul retras, calificativul general poate creşte, scădea sau rămâne neschimbat. Okazii.ro va înlocui comentariile calificativelor retrase cu o notă administrativă.
Notă: Dacă nu ai acordat un calificativ partenerului de tranzacţie pentru o tranzacţie încheiată şi foloseşti metoda "Înţelegerea reciprocă", nu vei mai putea acorda respectivul calificativ.
Sancţiuni
Dacă un utilizator primeşte 3 calificative negative într-un interval de 30 de zile, din poziţia de cumpărător, de la 3 vânzători diferiţi, contul acestuia va fi suspendat definitiv iar calificativele acordate de acesta vor fi anulate.
Dacă un utilizator acumulează un calificativ general de -3 contul acestuia va fi suspendat definitiv iar calificativele acordate de el vor fi anulate.
Comentariile din calificativele editate vor fi înlocuite cu o notă Okazii.ro, ele nu îşi vor pierde valoarea şi vor fi luate în calcul la calificativul general. Calificativele anulate nu vor mai fi luate în calcul la calificativul general.
Okazii.ro va edita/anula calificativele doar dacă acest lucru este cerut prin intermediul formularului de Ajutor.
Notă: Timpul pentru iniţierea acestei procedurii de editare/anulare calificative este de maxim 90 de zile de la data finalizării tranzactiei.

| andrei213 explică (pentru C8PILUcool):

Meriti o funda imensa chiar daca am aflat singur de dinainte ai funda si vot bravo daca ar fi toti ca tine da pe ei ii intereseaza unde sa baga penius cum faci cu el ce faci cu el vreau sa o sarut sa ii dau sa ii fac sa ii dreg vai de eilaughing

2 răspunsuri: