| LovelyGirl4ever2 a întrebat:

Am 12 ani si mi-as dori foarte mult sa devin psiholog.La ce profil ar trebui sa merg dupa terminarea scolii gimnaziale? Am auzit ca ar trebui sa merg la stiinte sociale.

Si cam ce viitor va avea aceasta meserie in Romania? Eu imi doresc sa am propriul meu cabinet si sa consiliez clientii.E visul meu! Si as vrea sa stiu daca prin aceasta meserie imi pot intretine familia.Desigur,ca pe langa meseria de psiholog psihoterapeut(daca nu imi va ajunge salariul pentru necesitatile mele si ale familiei pe care o voi avea) voi mai lucra si ca meditatoare sau voi face teste psihologice pentru diverse reviste.

Care sunt studiile de care voi avea nevoie pentru a fi pregatita pentru aceasta meserie? Liceu(ce profil?) apoi facultate (de psihologie) si probabil cateva cursuri de pregatire si formare.

Cum este mai bine sa lucrez ca psiholog? Adica,este mai bine la stat(ce salariu voi avea?) sau intr-un cabinet propriu(si da, sunt constienta ca va trebui sa investesc bani si timp)?

Dau funda la raspunsul care imi va fi cel mai de folos.



P.S.:Imi cer scuze pentru eventalele greseli gramaticale, m-am grabit.

2 răspunsuri:
| Wolfsz a răspuns:

Nu contează neapărat profilul liceului pe care ți-l dorești. Ca să nu te chinui degeaba pe un profil real, dacă ești sigură că asta e ceea ce vrei să faci, ar fi recomandat să alegi un profil uman. E riscant, pentru că românii evită să meargă la psiholog, din teamă, de rușine, din cauza prejudecăților. Un cabinet privat necesită o investiție inițială consistentă, deci trebuie să fii sigură că vei putea acoperi mai apoi cheltuielile, așa încât să nu ieși în pierdere.