anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Bună, aș vrea să vă cer un sfat în legătură cu o afacere de tip fast food, pe care mă gândesc să o încep într-un viitor apropiat împreună cu mama mea!
Credeți că merită să vand clătite, ceai și cafea în zona gării?
Mă gândeam pe lângă să vând și hotdog sau pleșcăvița!
M-am mai gândit să vand la farfurie, cartofi pai prăjiți cu șnițel de pui sau crenvurști prăjiți + salată de castraveți cu ceapă sau salată de roșii cu ceapă!
Omletă cu ceapă...etc!
Clătite cu fineti, gem sau brânză!
Cea mai mare problemă ar fi că nu știu dacă merită și cum să fac rețetaru (gestiunea), dacă rămân cu ceva profit pe lângă cheltuieli!
Cineva îmi spunea că mai rentabil îi cu shaorma!
Da eu cred că îi și mai multă treabă cu shaorma, deoarece țin să precizez că am lucrat în domeniul fast fondului!
Voi ce credeți?

8 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

O patiserie cum sant multe cu chestii din branza si gem aduce beneficiu, numai sa nu fie altele prin zona sa nu fie competenta mare intre voi

Bula
| Bula a răspuns:

Fast food = mancare rapida, usoara (de preparat si de consumat).
Daca un client comanda un snitel, atunci tu ai nevoie de 8-10 minute pentru preparare. In acelasi timp, poti servi 8-10 langosuri sau alte asemenea produse.
Pentru fiecare produs este nevoie de cel putin un preparator.
Pentru fiecare produs trebuie sa ai o parte din bucatarie. Daca ai multe produse, atunci spatiile (si preparatorii) se intersecteaza, se impiedica unul de celalalt.
etc.

Daca ai un vad comercial bun, atunci va fi nebunie la bucatarie, daca ai multe produse.
Daca vadul este slab, atunci preparatorii vor sta in asteptare, dar energia si salariile trebuie platite.

Cel mai indicat este sa vinzi 1-2 produse, relativ ieftine, care se prepara de o singura persoana. In functie de evolutia pietii, ai tarziu poti dezvolta afacerea, daca merita.

| Adry05 a răspuns:

E bună zona gării pentru că de multe ori dai de oameni care ori n-au apucat să mănânce, ori vin de pe drum morți de foame.
Aveți grijă să faceți localul să arate bine, curat, primitor, contează mult. eu de exemplu am ocolit un astfel de loc la gară pentru că arăta deplorabil, nici n-am mai încercat mâncarea deși mi-aș fi luat ceva, am preferat să iau sărățele de la profi...
părerea mea e că nu prea are ce să caute omleta...
mi se pare suficient să aveți : clătite, cafea, apă/suc, hot dog, salatele zise de tine, cartofi prăjiți cu tot felul de combinații : cripy, snitel etc. + sos. Deși să vă gândiți la posibilitatea de a pune lucrurile astea și la pachet că poate unii preferă să ia să mănânce pe tren.

| anonim_4396 explică (pentru Adry05):

Oricum nu mănâncă nimeni omletă la drum.
Eu unul n-aș mânca.

| Adry05 a răspuns (pentru anonim_4396):

Exact, nici eu. Nu aș mânca omleta în general de la un restaurant, prefer să mi-o fac eu. Dar na, există oameni care poate pleacă dimineața și vor neapărat să mănânce genul ăsta, dar consider că clătitele sunt o alternativă eficientă cu care și acoperi un public mai mare

| Wr3nch a răspuns:

Megi pe ceva simplu pentru inceput. Hotdog si clatite e destul ca sa vezi in 3 luni daca merita.

| siriusblack98 a răspuns:

Ce intrebi tu este cea mai mica problema in ce priveste o afacere.Mai ales una de tip fast food.In ce priveste produsele pe care le vinzi,sunt de acord cu Uirebit.Dar ca parte de autorizatii, aprobari, inchiriere spatiu, contabilitate, bani de start-up, ai totul pus pe hartie? Eu te sfatuiesc sa faci altceva ca sa fie mai ieftin si poate mai lejer pentru tine.Fa toate produsele acasa si livreaza mancarea la domiciliul clientului.La o scara mai mica, o poti face fara sa te stie statul.Bine,aici se gasesc oameni sa iti ceara bon fiscal si ajungi iar la un SRL+ casa de marcat.E greu sa o dai cu o afacere profitabila in ziua de azi.Si eu as vrea una ca m-am saturat sa muncesc pentru altii, dar nu stiu pe ce sa merg. Oricum, succes!

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Încearcă să nu te axezi pe 100 de produse.
Fă mai puține și vei putea să le faci cum trebuie.
Te-ai întrebat vreodată cum de există dughene care fac profit doar oferind mici și bere, în timp ce multe restaurante care dau faliment?
Axează-te pe 2-3 produse și o să-ți fie mai ușor și cu aprovizionarea, și cu ținerea gestiunii.
Succesul nu vine din a oferi clientului orice, ci din a oferi un anume produs atât de bun încât să fii tu singurul care îl poate oferi.
Uită-te la Coca Cola: a început cu un singur produs, nu?
Și e neschimbat de 100 de ani.
Așa se construiește un brand, nu prin „Vă oferim orice!".
Bafta!

Întrebări similare