| Lorelailora a întrebat:

Buna!

Sunt într-o situatie, iar personele de la care ar trebui sa primesc un raspuns, nu mi-l ofera...sau cel puțin nu mi se pare ca imi ofera unul pertinent.
Am abonament la orange...tot timpul platit la zi, desi are cost suplimentar supraproportionat din cauza parcarilor pe care le platesc cu telefonul. Personal nu am o problema, platesc mereu, imi este comod si imi permit.
Recent mi s-a schimbat data salariului, a fost impinsa cu 2 săptămâni. Deci, si plata abonamentului, care acum intra in scadenta cu o saptamana inainte sa primesc salariul. Am cerut schimbarea datii de facutare, cei de la call centre au spus ca aceasta se poate modifica, insa nu exista nici o schimbare pana acum...dovada nu am, deoarece a fost un apel telefonic la serviciul clienti.
Recent sunt contactata constant, iar prin constant ma refer si de 5 ori pe zi, de asa numitul operator de recuperare de creante CreditExpress. Sincera sa fiu, la un moment dat am ales nici sa nu le mai raspund, ei ignorand toti termenii legali pe care i-am invocat, inclusiv hartuirea.
In fine, factura a fost platita, plata integistrata, insa telefoanele inca vin. Intre timp s-a emis urmatoarea factura, care o sa fie platita probabil la fel, avand in vedere faptul ca Orange nu da semne ca ar vrea sa imi schimbe data de facturare.
Intrebarea mea...o sa fiu constant hartuita de acesti recuperatori, desi platile se efectuează? Cu intarziere, dar se efectuează.
Plata catre societatea care imi ofera serviciile de telefonie, plus plata penalităților, plus a suprataxelor este suficienta? In sensul care ar trebui sa le mai platesc si celor de la CreditExpress ceva? Avand in vedere ca "datoriile" pentru care ma cauta sunt platite catre Orange direct, deci ele practic nu mai exista? Trebuie sa le platesc si lor factura de telefonie mobila pentru ca ma apelează de atatea ori pe zi?
Exista posibilitatea ca, in timp, sa acumulez datorii la aceasta firma de recuperare, desi facturile sunt platite catre Orange?

Multumesc anticipat!

Răspuns Câştigător
| LacramioaraBO a răspuns:

O sa fac o paranteza aici, dar pe mine chiar ma amuza comentariile astea laughing))) Si sunt de acord Lorelai intr-un fel. Voi sunteti constienti ca, din 6 persoane care ati raspuns aici, 2-3 ati raspuns pe subiect? Restul comentaci aiurea despre situatia doamnei/domnisoarei, critici inutile pe o serie de lucruri care nu tin de intrebarea in cauza si se pare ca dansa e cea mai documentata din punct de vedere legal. Pacat de ea, ca a crezut ca unii de aici aveti habar si ca sunteti capabili sa oferiti raspunsuri folositoare. Nu mi se pare ca simplul raspuns la anumite acuzatii pe aici sunt ostile din partea ei. Unii aveti impresia ca puteti sa judecati si sa acuzati fara ca omul sa poata sa se apere, iar cand o face...mama, mama e ostil. Fulgi de nea.
Acum hai la oile noastre:
1. Se poate schimba data facturarii.
Factura ta se emite în fiecare lună în una dintre datele: 2, 7, 12, 16, 20, 23 sau 27.
Poți să soliciți schimbarea datei la care se emite factura:
* fie din secțiunea Contact
* fie prin apel gratuit la numărul 300 Serviciul Clienți
* sau la un Shop Orange, printr-o cerere a titularului sau a persoanei de contact (dacă abonamentul este deschis pe persoană juridică).
Scurt, pe doi, negru pe alb.
Ati spus ca ati solicitat schimbarea facturii, insa cei de la S.Clienti nu au operat-o. O fi fost o eroare pur umana. Eu zic sa mai solicitati inca o data schimbarea, in scris, cum zicea cineva mai sus. Poate chiar o sa va traga penalitatile din factura urmatoare daca realizeaza ca problema a fost la ei.
2. CreditExpress actioneaza pur camatareste. Nu avem cum sa schimbam lucrul acesta, insa da, aveti dreptate sunt hartuitori. De obicei devin asa cand factura a intrat in scadenta si s-a emis urmatoare, cum este cazul dumneavoastra, daca bine vad.
Nu adunati datorii la ei daca facturile sunt platite. Orange le plateste serviciul, chit ca "datoria" este platita prin ei, chiar ca este platita la Orange.
In contract se stipuleaza CLAR ca singurele penalitati de care se responsabilizeaza clientul sunt STRICT PENALITATILE DE INTARZIERE A PLATII, care de obicei sunt introduse in factura urmatoare.
Am fost cautata 3 luni de zile pentru 20 de lei care erau platiti deja de mult, iar doamna de la CreditExpress imi vorbea exact cum spuneti dumneavoastra, ca unui infractor, citez "De ce nu va platiti datoriile, doamna? Puteti sa fiti data in judecata!"
Inca astept sa fiu data in judecata pentru 20 de lei a caror chitanta o am si in ziua de azi pe e-mail.
Nu va panicati, atata timp cat sunteti la zi cu plata facturilor, nu va mai cauta nici naiba. Totusi eu as incerca sa rezolv situatia cu factura deoarece, din cate imi spuneti dumneavoastra, o sa pierdeti punctele ThankYou platind constant dupa scadenta, nu ca ar conta ele foarte mult, si riscati sa fiti introdusa in Preventel cand nu este cazul, deoarece dumneavoastra sunteti in general un platitor la zi +- o zi, doua haha.

Inca o data...Doamne feri cata minte si timp liber au unii big grinDDD Nu le doresc niciodata sa fie in situatia in care au nevoie de ajutor si sa fie luati la bani marunti asa cum fac ei cu altii. Toti suntem critici, dar niciunul avizat sau documentat.
Las aici o epigrama, sa mai radem, sa mai glumim, sa ne mai dam cu reveneala:

Că-s certuri lungi, parlamentare,
Străinii-şi spun uimiţi şi cu temei:
Românii nu au de mâncare,
De-aceea se mănâncă între ei!

epigramă de Vasile Larco

Multa sanatate va doresc!

12 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Astia de la recuperari nu te suna doar dupa o factura neplatita la timp.
Mai intai ti se taie semnalul pana la plata facturii/facturilor. Indiferent de reteaua in care esti.
Mai ai tu si alte codițe.

| Lorelailora explică (pentru darrio2007):

Sa va spun sincer, chiar nu am alte codite? nu cred ca este cazul sa va arat dumneavoastră soldul meu curent din contul MyOrange, pentru ca nu am nimic sa va demonstrez. Insa chiar nu este cazul...si nu sunt singura persoana in aceasta situatie. Accesul la retea se suspenda dupa depasirea perioadei scadente, ceea ce am mentionat ca este si cazul, iar tot atunci incep sa te caute firmele in cauza care se comporta ca si cum ai fi ultimul infractor.
M-as bucura sa va mai informati inainte sa fiti rautacios.
O zi frumoasa! ^_^

| Catrice a răspuns (pentru Lorelailora):

"te caute firmele in cauza care se comporta ca si cum ai fi ultimul infractor"
uh tu dacă ai avea de luat bani de la cineva (sa zicem ca nu rar da salariul sau amicul căruia i-ai împrumutat nu-ți da banii când a zis), nu ai începe să-l cauți pe respectivul să-i recuperezi?

| Lorelailora explică (pentru Catrice):

Nu o sa intru in polemica, pentru ca nu este cazul. Insa, daca am vorbit si stabilit ceva cu tine si am stabilit o data anume, eu nu cred ca m-ai mai suna de 5 ori pe zi pentru acelasi lucru. Ma refeream doar la un comportament abuziv, care nu este legal. Potrivit Codului Penal, nu este legal. Nu inteleg de ce va ofensati atat?

| darrio2007 a răspuns (pentru Lorelailora):

Se pare ca nu numai raspunsul meu nu-ti convine, din cate observ. Sunt la Orange de 15 ani si am mai intarziat cu plata facturii dar nu am patit ceea ce povestesti tu aici. O zi bună!

| Lorelailora explică (pentru darrio2007):

Si eu sunt in retea de peste 10 ani si acum este prima data cand se intampla. Nu este vorba ca nu imi plac raspunsurile, insa eu caut un raspuns pentru intrebarea mea, nu comentarii inutile si neinformate pentru o fundita, doua.

| Violleta2022 a răspuns:

Schimbarea datii de facturare nu se poate face pentru tine si pentru nimeni, fiindca este aceeasi pentru toti abonatii din tara.
Incearca sa economisesti bani si sa ai bani in cont ca la data retragerii sa nu te mai prinda descoperit.

Asa inveti ca pe lumea asta sunt lucuri pe care nu ai cums a le schimbi tu, dupa bunul tau plac, pentru ca astea sunt contacte generale de multe miliarde care nu se pot schimba dupa preferinta unui singur user.

| Lorelailora explică (pentru Violleta2022):

Am schimbat in trecut data de facturare, se poate.

| Lorelailora explică (pentru Violleta2022):

Orange are o serie de date prestabilite pentru emiterea facturilor, in funcție de data in care ai deschis contractul. Facturile nu se emit in aceeasi data pentru toata lumea.

| Lioana a răspuns:

Din cate spui tu inteleg ca cei de la Call Center au spus ca se poate schimba data de facturare dar nu au operat cererea ta.
Trimite-le solicitare in scris ca sa schimbe data de facturare. Asa o vor opera cu siguranță.

| dinaprilie a răspuns:

In esenta nu! Firma de colectare ar trebui sa/si ia banii de la Orange SAU desi nu este cazul acum de la tine DACA Orange le/ar fi vandut creanta ta DAR nu este cazul. Trimite/le ondivada a platii si firmei de rec creante. Eu as mai face o adresa catre Orange in care sa le expun problema ta si sa zica ei ce si cum se poate opri. Aditional si o plangere la astia cu ..care se ocupa de problema cetatenilor - am lipsus acum..sti tu. happy

| Gabryel85 a răspuns:

Dacă ai achitat toate facturile și ești oarecum la zi, atunci nu au ce să-ți facă, zic eu. Oricum, multă bătaie de cap cu Orange. Mă bucur că am reușit să renunț la ei (a fost foarte greu, să știi). laughing