| nigelb a întrebat:

Daca vreau sa lucrez ca curier pentru Glovo, de ce cere sa am propria mea firma? Ce dracu se intampla?

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu ești obligat să ai propria firma (PFA). Dacă vrei să lucrezi glovo poți și fără a deține propria firma, insa va trebui sa închei contract cu alte firme partenere glovo. Aceste firme aparțin tot curierilor glovo, însă diferența dintre a deține propria firma și a lucra prin firma altuia este :

-Dacă ai propriul PFA îți poți gestiona singur toate sumele obținute și în fiecare an va trebui să declari la anaf cât ai câștigat. Poți declara ca ai câștigat mai mult sau mai puțin. De asemenea, vei putea aduce alți curieri glovo să lucreze pentru glovo prin firma ta și vei câștiga din comisionul contractual pe care tu alegi cât % procent dorești.

-Dacă nu ai propriul PFA va trebui să închei un contract de muncă cuprins între 2 ore sau 12 ore. După cum am spus mai sus, pentru contractele Glovo încheiate prin parteneri, ei îți vor percepe și un comision în funcție de orele pe care le alegi în contract. Comisionul pentru un contract de 2h va fi mai mic, când comisionul pentru un contract de 12h va fi mai mare. Asta pe lângă alte taxe "de administrare" pentru că este un efort imens să îți vireze contribuțiile către stat. Însă poți lucra și 12 ore cu contract de 2h. În primele trei săptămâni îți vor retine din câștig o cota parte, garanție pentru ghiozdan. Acesta suma o vor înapoia când alegi să pleci de la ei, cu condiția ca ghiozdanul să fie intact.

Cu PFA va trebui sa știi sa adminstrezi o firmă, sa îți declari, dacă aduci alți curieri va trebui sa le gestionezi și lor câștigurile.

Fără PFA va trebui să muncești mai mult pentru altul. Nu câștigi atât câte comisioane pretind ei. Crede-mă, mai bine îți iei job cu carte de muncă. E mai easy asa și nu mai achiți comisioane pentru contract.

| nigelb explică (pentru anonim_4396):

Totusi merita cu masina pentru cateva luni fara PFA?