Întrebare recomandată | Liviuuuuuuuuuuuuuuu a întrebat:

Salut,am un produs electronic cu care as vrea sa ies pe piata. Stie cineva daca e nevoie de o aprobare sau verificare de catre vreo institutie? Stiu de certificarile ISO dar din cunostintele mele nu sunt obligatorii. Componentele produsului au certificare RoHS.

Răspuns Câştigător
Bula
| Bula a răspuns:

Depinde de destinatia echipamentelor.
In general, este nevoie de avizare din punct de vedere a protectiei muncii, PCI, respectiv pe ramurile de destinatie.
De exemplu, daca faci echipamente pentru presiune, greutati, etc. atunci trebuie aviz de la ISCIR.

14 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

PRODUS inseamna implicit FABRICARE IN SERIE mica sau mare.
Daca ai productie de mica serie, care se vinde individual sau la tarabe, magazine mici etc., unde nu se foloseste cod de bara.

Fabricarea si vanzarea in serie mare presupune deja si codificarea cu cod de bara (produs), ceea ce implica si obligativitatea inregistrarii produsului (cu marca, model, nr. serie etc.), precum si certificare de calitate ISO, pentru fiecare produs in parte.

| Liviuuuuuuuuuuuuuuu explică (pentru Bula):

De exemplu, daca faceam shaworma, eram obligat sa iau aviz de la DSV. Daca produc echipamente electronice imi trebuie aviz de la vreo institutie?

| mihai69 a răspuns (pentru Liviuuuuuuuuuuuuuuu):

Pentru echipamente electronice îți trebuie fix ce ți-am zis eu mai sus, dar nu ai apreciat: declarație de conformitate. Pe care o scrii tu cu mânuța ta.

| Bula a răspuns (pentru Liviuuuuuuuuuuuuuuu):

Depinde de destinatia echipamentelor.
In general, este nevoie de avizare din punct de vedere a protectiei muncii, PCI, respectiv pe ramurile de destinatie.
De exemplu, daca faci echipamente pentru presiune, greutati, etc. atunci trebuie aviz de la ISCIR.

| sierra1 a răspuns:

"am un produs electronic cu care as vrea sa ies pe piata"

intrebare vagă. Detaliază dacă vrei răspunuri corecte nu păreri personale

| Liviuuuuuuuuuuuuuuu explică (pentru sierra1):

Este un echipament audio. Ma intereseaza daca sunt obligat de vreo lege sa le certifice vreo institutie din Romania

| sierra1 a răspuns (pentru Liviuuuuuuuuuuuuuuu):

Dacă echipamentrul (una bucată!) ăla il vinzi pe olx (de exemplu) nu-ți trebuie nimic. Dacă vrei s-o faci legal, iți trebuie acte: factură, chitanțier, acte de proveniennță bla-bla sau poți vinde in calitate de producător (artizanal) dar să ai asta in codul CAEN

| mihai69 a răspuns:

Certificările ISO se referă la asigurarea calității și la protecția mediului. Poți produce și vinde și fără ele, doar că în caz că vreunul dintre cumpărătorii tăi e certificat ISO, va trebui să facă în așa fel încât să poată dovedi și că produsul oferit de tine corespunde acelor norme (în caz că-l folosește pentru a-și desfășura activitatea). Deci... probabil va căuta mai degrabă alt producător, certificat și va evita să se complice cu oferta ta.
Pe de altă parte, va trebui să ai o declarație de conformitate și să pui pe produs marcajul CE (dacă NU dăunează sănătății sau mediului).
http://en.wikipedia.org/wiki/CE_marking

| Liviuuuuuuuuuuuuuuu explică (pentru mihai69):

Multumesc frumos de raspuns

| QElenaBoghiu a răspuns:

Atunci de ce ai comentat?
rolling on the floor)

| CarcotasulVesel a răspuns:

Ca sa iesi pe piata iti trebuie firma
ca sa faci firma in primul rand iti trebuie contabil
cand gasesti contabil, ala stie ce si cum!

| Liviuuuuuuuuuuuuuuu explică (pentru CarcotasulVesel):

Asta credeam ca se subintelege happy. Multumesc de raspuns

| CarcotasulVesel a răspuns (pentru Liviuuuuuuuuuuuuuuu):

Cu placere
dar, ce anume credeai ca se subantelege?
ca contabilul, de care ai nevoie, stie deja raspunsul la intrebarile tale?

| Liviuuuuuuuuuuuuuuu explică (pentru CarcotasulVesel):

Ca trebuie sa am firma. Pai contabilul se ocupa de contabilitate, de cifre, el se pricepe la reglementarile din regimul fiscal.

| CarcotasulVesel a răspuns (pentru Liviuuuuuuuuuuuuuuu):

Nu ai inteles, se pare ca e vina mea ca nu am explicat exact
un contabil de asemenea stie toate chichitele sistemului, adica birocratia, acte, si locatia diverselor institutii necesare, din oras-ul lui, cel putin

asa ca ar fi cel mai bine sa incepi cu contabilul, el le stie

si crede-ma ca am vazut pe cineva care s-a mutat in strainezia copil, a stat acolo 20 de ani, apoi s-a intors in RO sa isi faca firma, NU STIA NICI O BOABA despre ce ii trebuie, dar si-a gasit contabila si aia i-a spus tot, tot!