anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut, sunt student, anul 2 și imi este silă deja de facultate, cum trece ziua mă simt tot mai prost că-mi pierd ani din viață aiurea. Părinții mei știu că nu suport facultatea, am 2 restanțe din primul an, am terminat cu media 7, 80. Dar nu mai suport și nu e din cauza că acum e sesiune.E vorba că eu pierd ani din viață ( am 19 ani ) aiurea. Am 2 prieteni care au terminat această facultate full pasionați de cartografie și după 5 ani de facultate (incluzâng masterul) lucrează pe 15 milioane. Eu am lucrat pe salar mai mare și fără facultate. Problema este acum, am prins loc de muncă în Germania. cu salar acceptabil 1400 euro, dar problema este că nu știu cum să le spun părinților că plec, plecarea ar fi săpt viitoare și mergem 4 prieteni. Nu e vorba de facultate, că oricum e un drag să-mi retrag dosarul, dar e vorbă că ar fi un șoc pentru ei că plec. Pe o perioadă de 3/4 luni. Știu că ^vai copil de 19 ani du-te și învață ce lucru ^ Nu nu vă faceți părere de genul ăsta, lucrez de la 15 ani știu cu ce se mănâncă... și lucram 16 ore pe zi cu câteva zile libere de fapt eu imi făceam programul și lucram pe bani serioși nu 15 milioane. Nu știu fraților, simt că mă pot descurca fără facultate, simt că mă duce capul. simt că e mare porcărie să continui la facultate. și simt că aș fi prea prost să nu incerc partea cu Germania. Îmi pare rău că am făcut 1 an jumate de facultate, mai bine stăteam acasă și lucram eram de 10 ori mai realizat, părinții mei știu asta m-au văzut că sunt in stare, când le-am spus că-mi iau motocicletă din bani mei nu m-au crezut 2 luni am strâns banii chiar dacă imi luam abia o bere pe săptămână dar eu is genul să trag tare pentru ce îmi doresc. Ok astea fiind toate spuse, repet am 19 ani, la vârsta asta de adolescență totul e fucked up la propriu, probabil să greșesc. Prin faptul că simt unele chestii, poate să fie și de la vârsta asta în care corpul simte foarte multe. De asta vă adresez și vouă să primesc și părerile voastre o parte importantă este faptul că incă nu le-am spus la părinți și imi e foarte greu, pentru că ei mă iubesc si is obișnuiti să fiu des acasă, oare o să inteleagă acest proiect financiar?

8 răspunsuri:
| Adry05 a răspuns:

Eu sunt de acord cu tine. Mi se pare exagerat azi sa fii obligat sa faci facultate daca nu-ti doresti si esti ca tine, adica te poti descurca si fara. Tu esti genul de om descurcaret si atunci nu mi se pare c-ai avea nevoie neaparata de studii superioare. Facultatea ar trebui sa fie pentru cei pasionati de un anumit domeniu in care nu poti ajunge decat prin studii superioare. Altfel, scoate o droaie de angajati care nici nu-si gasesc de lucru, sau care daca o fac dupa lucreaza 50 de ani in scarba si superficialitate.
Parerea mea e sa vorbesti cu ei, sa le explici toate detaliile pentru ca sincer, e ceva ce mi se pare ca merita, mai ales ca nu esti interesat de ce inveti. Sunt aproape sigura ca si daca ai termina facultatea asta, n-ai ajunge sa lucrezi in domeniu, tot pe ceva de genul ai merge deci cum zici tu, e pierdere de timp.

| Violleta2022 a răspuns:

Si 15 milioane sti s epar bani putini?
Fantastic, sa fii milionar in zilele de azi si sa te plangi!
Iar eu credeam ca-n Romania salariile sunt de 1.500-2.000 lei, iar tu spui de 15.000.000 wow, chiar ma suprinde ca te plangi de asa pachet salarial!

| sofisis a răspuns (pentru Violleta2022):

....Iti arde de caterinca?

| Violleta2022 a răspuns (pentru sofisis):

Tocmai, ca nu-mi arde de caterinca!
Dar nu inteleg cum este posibil sa ai venituri de 15 milioane si sa te mai plangi pe deasupra.

| sofisis a răspuns:

Baiatule, spune-le adevarul si pleaca daca crezi ca e mai bine. Dar iti dau un sfat. Ingheata-ti anul. Nu retrage dosarul ca sa devina nul tot ce ai facut pana acum. E pacat. Poate totusi tragi de ea si o termini. Nu are ce sa iti strice.

| AliGab a răspuns:

Te cred ca te duce capul sa te descurci si te duce si corpul sa muncesti fizic acum, in floarea varstei, dar gandeste-te ca mai incolo s-ar putea sa nu mai gandesti asa. Partea cu facultatea: personal si din proprie experienta eu te sfatuiesc sa faci o facultate, partea proasta este ca ai ales un doemniu care te indispune totalmente.
O gaina mai batrana iti spune asa, daca vrei si poti asculta ar fi mare lucru: ce ar fi sa faci facultatea asta cu chiu cu vai, asa cum te descurci, ca sa nu mai pierzi vremea incepand o alta facultate in viitor, amani acest proiectul financiar cu Germania pentru mai tarzior (dupa facultate) si, cu o diploma in mana si chef de viata si munca precum vrei, te poti duce in Germania sau orice alta tara si poti lucra in domeniu pe 4000-5000 de euro, munca de birou si poate de teren, dar nu faci hei-rup pentru straini pe 1400 euro, din care 600 va fi cazarea. Germanii pentru banii astia te muncesc, nu gluma, si nu cred ca merita.
In felul acesta nici parintilor nu le va fi greu sa accepte ca tu nu iti continui studiile, iar mai incolo vor intelege ca va trebui sa iti iei "zborul". Asa vei avea timp sa aduci posibilitatea plecarii in discutie cu parintii si ii vei pregati si pe ei pentru ce vrei tu sa urmeze.
Succes in alegerile cele bune

| Gabipn2017 a răspuns:

Trebuie sa faci ce iti place in viața... spune le ca poate, in viitor, daca vei avea nevoie neaparat vei relua facultate începând cu anul 2.Si ca nu iti place pur si simplu.La inceput nu vor intelege, dar timpul le rezolva pe toate

| Unicornlover7 a răspuns:

Pai, Adi, daca stii cum este sa lucrezi si simti ca poti, eu zic sa o faci Ai dreptae, viata e prea scurta sa nu incerci. Insa, cand te vei intoarce, si ai vrea sa te angajezi undeva serios, sa stii ca sefii se uita mai degraba la studentii care au facultate, decat cei fara. Eu zuc sa mergi in Germania, si cand te intorci, cauta o facultate care sa iti placa, sa te duci cu drag... poate cea actuala nu era pentru tine. De parinti, explica-le ca e o oportunitate mai buna, ca nu stai mult ca nu is numa 3-4 luni si ca vorbiti oricum, reaminteste-le faza cu motocicleta, ei sigur stiu ca poti. In final, tu decizi, ca nu lucreaza ei in locul tau.