anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Ma aflu intr-o oarecare problema din cauza acestui virus. Sunt student si stau in chirie. Dupa cum stiti, facultatile sunt inchise de mai bine de o luna si tot de mai bine de o luna stau acasa la parintii mei. Proprietarul continua sa imi ceara plata integrala a chiriei, desi nu am stat acolo de o luna si nici nu voi mai sta probabil inca una. Am auzit din anumite surse ca in astfel de cazuri in care nu folosesc imobilul pe care l-am inchiriat, pot plati jumatate din pretul chiriei, dar nu am gasit nimic de genul acesta in legislatie. Asa ca apelez la voi, poate aveti niste cunostinte sigure cu privire la aceasta situatie, sau poate imi puteti propune alte solutii. Am platit deja o luna intreaga si am stat acasa la parinti, chiar nu as vrea sa platesc inca o luna intreaga. Mentionez ca nu am contract de inchiriere cu proprietarul, daca va ajuta aceasta informatie (proprietarul e o cunostinta a unui prieten de-al meu, care mi-a propus sa stau in chirie la acesta). Multumesc anticipat!

24 răspunsuri:
| Adry05 a răspuns:

Dacă n-ai contract poți să-ți iei la revedere de la orice fel de măsură de genu, doar la mila proprietarului maxim. dacă n-ai contract, nu stai legal, motiv pentru care autoritățile n-au ce să-ți facă. A știut ăla ce a știut când te-a pus să închiriezi așa happy

| TheFootballPlayerAndrey a răspuns (pentru Adry05):

Sunt constient ca autoritatile nu ma pot ajuta cu nimic, si nici nu aveam de gand sa apelez la ele. Voiam sa stiu doar daca este o lege in acest sens, prin care platesc o suma mai redusa (deoarece am auzit de la anumite persoane ca este posibil, doar ca nu am gasit o sursa sigura care sa confirme). Am avut o intelegere cu proprietarul ca respectam conditiile unui contract de inchiriere, doar ca nu vom face unul.

| Adry05 a răspuns (pentru TheFootballPlayerAndrey):

Păi și când vorbim de lege nu de autorități vorbim?! cine vrei să le aplice? mamaie mare? Cât timp n-ai contract n-ai dreptu să vorbești de nicio lege nici în fața proprietarului nici a nimănui punct.

| anonim_4396 explică (pentru Adry05):

Contractul e considerat incheiat prin acordul de vointa al partilor, el sta legal, ideea e ca trebuia incheiat in forma scrisa pentru a putea fi probat...

in schimb, problema e la proprietar care face evaziune fiscala

| Adry05 a răspuns (pentru anonim_4396):

Din moment nu au în scris nu putem vorbi de contract, adică de ceva legal.

| anonim_4396 explică (pentru Adry05):

Ba da.
si cand cumperi o apa de la magazin e un contract.
acordul de vointa al partilor e un contract, legea nu cere forma scrisa pentru contractul de locatiune(inchiriere), dar e greu de probat in lipsa unuia. (mai de mult, spre exemplu, legea cerea expres forma scrisa pentru inchirierea unui imobil)

| Adry05 a răspuns (pentru anonim_4396):

Păi ăia, greu de probat, deci tot nu are ce să facă fără ceva scris și încheiat legal.

| CristiDinBucuresti a răspuns:

De ce nu ai facut contract de închiriere cu proprietarul? Trebuie sa vorbesti cu un avocat el stie legea si a mai întîlnit in cariera lui situatii similare cu a ta, alta solutie nu ai decat avocat si sa te muti de acolo unde ai stat in chirie sa i dai cheile proprietarului inapoi si punct.Erai la garsonieră sau la apartament in chirie? In Bucuresti?

suntserios
| suntserios a răspuns:

Ce vrei tu mi se pare o aberatie.
Eu ca stau acum 24/24 ore acasa de 1 luna ar trebui sa platesc dublu?

| Adry05 a răspuns (pentru suntserios):

Să știi că nu e chiar aberație, mai știu proprietari care au redus sau scăzut la jumătate prețul chiriei pe perioada asta

| sierra1 a răspuns:

Incearcă arta negocierii sau spune-i "pa-pa"

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Dacă nu ao contract legal, te înțelegi cu el. Dacă nu te înțelegi, vei pierde calitatea de chiriaș la el. Legea nu te apără în nici un fel în acest caz.

| JicaContra a răspuns:

Daca nu ai contract legal, poti chiar sa te duci la politie si sa ii faci plangere penala pentru hartuire si cerere de bani fara acoperire

tipul stie ca nu are cum sa isi gaseasca, chirias, nu a facut contract (ca nici un proprietar nu face) si acum incearca sa ti-o traga tie pentru ca poate angry

chiar te sfatuiesc SERIOS sa ii spui in fata ca daca iti mai cere bani mergi la politie, asta o sa il potoleasca

si o fi o cunostiinta a unui prieten, dar branza e pe bani!

| Mogiojojo a răspuns (pentru JicaContra):

Bai fratilor, voi nu ati inteles ce vrea el de fapt. El vrea ca proprietarul sa ii tina locul 'cald' pana se intoarce la facultate dar el sa nu plateasca nimic si probabil are si toate lucrurile acolo plus ca nici nu vrea sa plece.

| TheFootballPlayerAndrey a răspuns (pentru Mogiojojo):

O sa mai incerc sa explic inca o data, pentru ca 80% din voi nu intelegeti ce vreau eu de fapt. Desi nu am nici un contract cu proprietarul, am convenit cu el sa respectam toate legile ca si cum am avea unul. Tot ce vreau eu sa stiu este daca se poate sau nu (din punct de vedere legal) sa ii platesc o suma mai mica, din moment ce nu folosesc imobilul timp de 2 luni. E normal ca nu imi convine sa platesc suma intreaga, nimanui nu i-ar conveni, eu doar incerc sa aflu daca se poate sa ii cer mai putin. Punct. In cazul in care nu e posibil, o sa platesc toata suma, nu am alta alegere. Cu totii ati inteles ca eu nu vreau sa platesc deloc, cand intrebarea mea era pur si simplu daca exista sau nu acea lege de care am auzit eu.

| Mogiojojo a răspuns (pentru TheFootballPlayerAndrey):

Poate exista, poate nu exista. E IRELEVANT pentru ca tu nu ai contract, e ca si cum sunteti in jungla si nu exista lege.

| JulyDreams a răspuns (pentru TheFootballPlayerAndrey):

Vrei sa spui daca s-ar fi putut incheia legal un contract de genul:
-daca locuiesc in imobil, platesc suma x
-daca nu locuiesc in imobil, platesc suma y, mai putin
?
Eu cred ca da. Continutul contractului legal de inchiriere se stabileste de comun acord intre cele doua parti. Poate fi orice acolo, atata timp cat cei doi sunt de acord si semneaza. Poti sa pui intrebarea si pe un forum de avocatura, sa-ti raspunda un avocat.
Insa ce rost are sa iti pui astfel de intrebari, daca acest contract oricum nu exista?

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

E normal sa platesti pretul intreg

| Mogiojojo a răspuns:

Nu ai nicio sansa in fata lui. Din moment ce ai acolo toate lucrurile si ii ocupi spatiul omului care poate voia sa bage in chirie pe cineva care avea nevoie sa locuiasca acolo, tu vrei sa nu platesti?

| Florin_Chiba_1988 a răspuns:

Păi dacă acel prieten, e cu adevărat unul, vorbeşti cu el şi nu plăteşti, dacă nu stai.

| NeverGonnaLetYouDown a răspuns:

Nu-i mai da nimic, pana la urma n-ai niciun contract facut si nici nu stai in imobilul respectiv acum. Blocheaza-i numarul si zii papa, jegosu' ala vrea sa faca un ban moca de pe spinarea ta.

| JulyDreams a răspuns:

Piata imobiliarelor o sa fie afectata de criza care vine. Peste cateva luni preturile chiriilor vor fi mai mici. Ar trebui sa negociezi cu proprietarul, ca sa scada din pretentii. Aici nu tu ar trebui sa fii afectat, ci el.
Daca faci cursuri online si nu mai ai prea mare treaba la facultate, poti apela si la caminele facultatii... pana trece pandemia si apoi vei gasi chirie la un pret mai mic.

| Adry05 a răspuns (pentru JulyDreams):

Nu se fac cazări în cămine așa oricând, sunt anumite perioade și cu 1 lună/2 înainte de închidierea anului sigur nu se fac.

| ramonfermecatoru a răspuns:

Daca nu ai contract inseamna ca nu ai lasat garantie si poti sa pleci cand ai chef