| High07 a întrebat:

Sunt elev in clasa a 10-a, am 17 ani si m-am saturat sa stau pe banii parintilor. As vrea sa plec undeva sa muncesc pe timpul verii, sa vad cat de greu se castiga banul. M-am gandit la spalator auto, eu zic ca ar merge 3 luni,cat tine vacanta, macar sa fie ca o experienta.Am vazut, cand mergeam cu tatal meu la spalatorie, ca angajatii de acolo nu o duc rau, 3 lei bacsis pe 1 masina, sa zicem ca spala 20 masini pe zi, dar vara sigur spala mai multe, iti iese cel putin 50 lei/zi, CEL PUTIN, + salariul care sa spunem ca este 500 lei. Eu zic ca s-ar merita, pentru mine, cel putin...Decat sa stau sa lenevesc toata vara in casa, mai bine ma duc sa castig un ban, si cu 1000 lei daca raman la sfarsitul vacantei eu sunt multumit. Acum, voi ce ziceti? Ce parere aveti? Aveti alte idei? Va multumesc. big grin

Răspuns Câştigător
| DeKoniec a răspuns:

Sunt uimit din partea mea ai TOT RESPECTUL mai exista si tanar care nu ii sta gandul doar la jocuri, fete, tigari, etc. Depinde in ce orasi stai, daca stai in unul mare, te poti duce ca ospatar, sau postasi (cel cu ziare) dar cea mai buna cred ca ramane cea de spalator privind faptul ca stii si pretul ai fost si pe acolo' si ai vazut cam cum si ce. SI DA eu zic ca se merita pentru un baiat de 17 ani fara obligati sa castige atat de mult. Succes! si tot ce e mai bun pentru tine.

4 răspunsuri:
| MMihai a răspuns:

Decat sa stau sa lenevesc toata vara in casa, mai bine ma duc sa castig un ban, si cu 1000 lei daca raman la sfarsitul vacantei eu sunt multumit. Acum, voi ce ziceti? Ce parere aveti? Aveti alte idei? Va multumesc. ==

Îmi explica un profesor de fizică „ că ăștia au nenorocit învățământul".

Era nemulțumit că au fost redus foarte mult numărul de ore la disciplinele matematică, fizică și altele și a fost mărit numărul de ore la „discipline inutile".
Că sunt prea multe ore zilnic și elevii nu au când să își pregătească lecțiile, drept pentru care vin cu lecțiile nepregătite.
Că multe lecții de fizică erau scrise aiurea și în vechile manuale după care am învățat noi, dar că acum este și mai rău.
Că nu este mulțumit de manualele la disciplinele legate, de calculatoare.
Și încă foarte multe.
Pentru că atunci, lucram în industrie, nu m-a interesat, ce îmi zicea el, despre învățământ.
Dar, pentru că fusesem, colegi de facultate, l-am lăsat să îmi zică ce vroia el.
Involuntar am mai reținut câte ceva.


„ Decat sa stau sa lenevesc toata vara in casa, " mai bine ar fi să înveți foarte serios 12 -14 ore zilnic // dar foarte serios!
1) 2-4 ore revederea materiei și acoperirea golurilor din anii anteriori
2) Învățat n1 ore/zi
Matematică / fizică /chimie / informatică /anatomie / limbi străine =gramatică, lexic, fonetică, la limbile străine pe care le faci la școală/ română ==că se dă la bac. == citind și făcând conspecte din manualele de clasele a 11 a și a 12 a
3) n2 ore/zi
Îmbogățirea culturii generale cu lucruri necesare dar care nu se fac la școală =a) în domeniul calculatoarelor : sisteme de operare din grupa linux / baze de date / alte limbaje de programare / lucrul cu softuri de prelucrat imagini / lucruri legate de partea de hard a unui calculator, etc.
b) despre lucrări de reparații la instalația sanitară / despre cum se zidește / despre cum se zugrăvește / despre cum se gătesc diverse / despre motoare cu ardere internă / despre cum funcționează un autovehicul și cum se repară / despre motoare electrice /despre alte motoare/ noțiuni de medicină
c) să încerci să înveți câte ceva singur privitor la o limbă străină pe care nu o studiezi la școală
d) Nu mai știu ce se mai învață acum, în licee, dar sunt multe lucruri necesare, despre care nici nu se mai învață în liceele actuale, dar pe care le poți citii dacă prezintă interes pentru tine.

În general patronii nu se încurcă cu persoane sub 18 ani.
Deci nu ai mari șanse de angajare.

Când eram la uzină veneau o mulțime de tineri cum ai fi tu, să se angajeze pe perioada de vară, crezând că lucrul la o uzină este ceva ușor.
Ca să scape de ei, de o manieră civilizată, directorul de uzină, care era mai mare decât mine cu un an, mă chema și îmi spunea „ Mișule, iar au venit liceeni, să se angajeze pe vară".

Eu le explicam, cam care este treaba în uzină, le explicam fluxul de fabricație, și ce posibilități de accidentare ar fi la diverse locuri de muncă.
Le ziceam că pe director l-au păcălit, că vor să se angajeze pe o perioadă nedeterminată, dar că eu știu foarte bine, ce vor ei în realitate.
Și că dacă nu intră la facultate îi aștept să vină la noi la uzină, dar nu ca să ne încurce, doar pentru câteva luni, ci pentru o perioadă mai lungă.
Că dacă umblă cu prostii, putem să nu îi mai vrem, nici după ce își termină liceul.
Le spuneam că eu sunt dispus să îi angajez numai pe cei cu probleme rele cu banii, iar restul să învețe 12-14 ore zilnic cu conspect, revăzând materia din urmă și învățând și înainte, iar pe 28 septembrie când este ziua mea să vină să îmi arate ce au conspectat și ce au muncit pe vară.
După o discuție de 3-6 ore cu mine se duceau la director și îi povesteau că au mințit, că ai voiau să se angajeze numai pe vară și că l-au mințit.
Și îi spuneau ce le-am zis.
Asta a fost cam 2 ani. Într-o toamnă a venit unul din ăștia la mine cu mai multe dosare cu ce a lucrat el peste vară, și să mă roage să fac pregătire cu el.
L-am refuzat pe motiv că nu dau meditații.
După aia au apărut alți 3 dar ăia nu lucraseră serios și i-am trimis la plimbare urgent, că dacă s-au jucat toată vara, se trezesc să vrea meditații de la mine.

Dacă nu ai o situație materială groaznic de rea, stai și învață, dar cât poți tu de serios.

Pot să îți zic ce i-am zis și fetei avocatului. Nefiind silitoare nu a reușit să între la o facultate de stat fără bani.
Părinții i-au reproșat asta. Ea s-a băgat la trei facultăți private. A amețit un an de zile 3 facultăți. I-am spus lui taică-său să nu îi mai dea bani pentru 3 facultăți ci numai pentru una singură. I-am zis că o bat că și 2 facultăți sunt prea multe. A renunțat ea la facultatea de litere, și în anul 2 a mai făcut dreptul și ceva economic. În anul 2 în vară, nu mai putea face față și până la urmă a „înghețat anul", la facultatea economică. Dar nu a înghețat că a vrut ea ci eu am forțat-o să renunțe la una. Am mințit-o că pe părinții ei era să îi calce o mașină și dacă nu îi trăgeam eu, ei mureau. Că cu ăștia care umblă aiurea pe stradă, poate rămâne oricând orfană. Aproape un an de zile le-a urlat că umblă aiurea pe stradă și că i-am salvat eu. După aproape un an maică-sa i-a spus că am mințit-o eu, că ei știu să umble pe stradă. Că eu ziceam că amețește 2 facultăți și că nu învață nimic la nici una.
A terminat Dreptul dar nu știe Drept. S- a apucat de masterat la Drept și ș-a dezghețat facultatea aia economică.

Dacă înveți să lucrezi ca programator, fiind student, vei putea lucra la nevoie, cu contract de colaborare pe la firme, dar asta înseamnă să cunoști la perfecție.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Angajeaza-te ca Barman!
Trag pitipoancele la tine, ca la pomul laudat. Multe vor sa fie bagate in seama, dar sunt destul de batute in cap. Mai ales daca e vb de liceene. Iar daca ai papagal, siguri faci rost de cateva nr de telefon.

Da si o fuga pe la AJOFM, si progreamaza-te pentru un curs de barman-ospatar. E moaca!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Te felicit.Important este ca iti doresti asta. Daca ai ambitie, vei reusi.Mult noroc.

| xCrazyWolf a răspuns:

Barman sau ospatar. faci mai multi banuti. poate intalnesti o gagicutasmug + la ospatar e bacsis mai mare deci.