anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am cumparat o masina căreia in urma cu 1 an, doi i-a fost schimbat motorul si am aflat abia cum cand trebuie sa mergem cu ea la itp.
Care stie sa imi spuna cat ar costa omologarea motorului daca motorul e la fel ca celalalt si diferă doar seria? Schimbarea nu s-a facut la un service autorizat.

6 răspunsuri:
| romeo78 a răspuns:

Ați luat o mare țeapă! Nu știu ce acte, documente vă poate oferi vechiul proprietar, cât timp schimbarea motorului s-a făcut în regie proprie!
Mai grav, e să nu primiți itp și să ajungeți la poliție pentru declarații. Un motor schimbat în garaj fără acte, ascunde o mare problemă, inclusiv accident!

| Freya1 a răspuns (pentru romeo78):

Se iau bani inapoi la o adica daca nu se poate face nimic nu asta e marea problema, doar voiam sa stiu cat ar costa sa se faca alea ca daca e mult o dam inapoi.

| Panamax a răspuns:

Nu s-a uitat nimeni la seria de la motor de cate ori am facut itp-ul.
Se uita in schimb la seria de sasiu.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Pai si vorbesti cu proprietarul ca sa te puna in legatura cu service-ul respectiv, sa iti dea niste hartii la mana.
uite :


Conform Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2132/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea individuală, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere – RNTR 7- prin schimbarea motorului trebuie să se menţină cel puţin acelaşi nivel al emisiilor poluante. […]

Dacă se înlocuieşte motorul unui autovehicul, este necesară prezentarea la Registrul Auto Roman pentru efectuarea modificării cărţii de identitate. Cel mai simplu este să se monteze un motor identic cu cel anterior, adică unul care are acelaşi cod motor cu cel menţionat în cartea de identitate. În acest caz la R.A.R. se verifică doar aspecte legate de fixarea noului motor, dacă au fost păstrate elementele pentru reducerea poluării (catalizator, sonda lambda etc.) şi se realizează testul de poluare specific unei inspecţii tehnice. Dacă se montează un motor diferit, autovehiculul va fi reomologat, iar în cazurile în care noul motor are performanţe mult diferite faţă de cel iniţial (putere mai mare, configuraţie diferită care presupune reamplasarea suporţilor motorului etc.) se efectuează probe specifice în cadrul Laboratorului de încercări pentru securitate rutieră al R.A.R., inclusiv cele legate de stabilirea normei de poluare a vehiculului, în noua configuraţie.

Menţionăm că modificările vehiculelor înmatriculate în România ce determina omologarea acestora se pot efectua numai în ateliere specializate, autorizate conform legislaţiei în vigoare. Lista de ateliere autorizate le găsiţi la sediul oricărei reprezentanţe R.A.R. sau la adresa www.rarom.ro.

Actele necesare sunt:
– act identitate deţinător vehicul;
– cerere activitate R.A.R. (cererea se va completa olograf de către solicitant pe propria sa răspundere, va fi semnată în prezenţa angajatului R.A.R. care efectuează prestaţia);
– carte de identitate vehicul;
– adeverinţa din partea atelierului autorizat care a efectuat înlocuirea motorului.

Informaţii suplimentare se pot obţine la tel.: 021/9672 (*tarif normal RCS & RDS)

| FlappyXXX a răspuns:

Singura variantă, în condițiile în care ai bani și nu ai ce face cu ei este să bagi ceva la cei de la rar... e cam scump dar ''la românia'' încă funcționează.
Dar înainte de asta trebuie să iei în calcul ca și primă variantă siguranța ta sau | și a familiei tale cu acel motor schimbat, la mama naibii, în nu știu ce garaj... De obicei cei ce fac asta își plătesc singuri moartea.
Succes în luarea unei decizii corecte.