| danidni a întrebat:

Am un Volkswagen Passat b6 2006 si am un far ars. Mecanicul meu mi-a zis ca ma costa 10 milioane/ 1000 de lei ca sa il schimb ca spune ca am partea electrica a farului arsa. Ce parere aveți?

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Ok masina nu are doara un singur computer, are mai multe.Unu este principal, primeste informatii de la altele.Franele,airbagurile,unele farruri,sistemul de stabilizare a masini si etc au fiecare un modul, adica un fel de compueter.
Ei toate aceste module vorbesc intre ele, cand masina este fabricata i se pune un program ok? Ei acel program pus pe calculatorul principal, comunica sau este setata cu restul moduleleor de pe acea masina.
Deci computerul masinii recunoaste fiecare modul in parte, tocmai ca este programat, il recunoaste.
Mai simplu sa zic.De calculatoare ai asa idee cat de cat da?
Ei sa zic ai un calculator cumparat din magazin.Tu vrei sai pui alta placa video ok? Ce faci? Instalezi placa video,apoi gata? Pai nu-i gata,calculatorul tau no recunoaste,ai instalato degeaba daca nu-i pui si driver asa e?
Deci instalezi driver,care de fapt ce este? Este un program prin care capalculatorul tau accepta si recunoaste noua piesa instalata,apoi va lucra cu ea.
Exact la fel e si in cazul tau cu faru. Daca s-a ars acel modul din far,trebuie sa cumperi altul nou,sau chiar unu folosit, apoi vine reprezentanta cu programu de la fabrica si reinstaleaza programu, reinstaleaza windowsul ca la calculatoare, apoi mamsina va recunoaste noua piesa si va lucra cu ea.
Dar sunt masini cum este BMW la care daca pui modul folosit de la alta masina nu mai poate fi folosit.
Cel putin asa mi s-a spus in multe locuri, am fost si la cineva cunsocut care avea program de la fabricant si a zis nu mai merge, trebuie nou.

Deci depinde ce masina este.Am auzit la altii ca au folosit module de la alte masini si au mers.Chestia e ca programe nu are oricine,is scumpe,de regula cumpara de la fabrica aia care cu asta se ocupa,doara programeaza masini, deci nu orice mecanic are si; program, asta se cumpara de la fabrica direct.
Reprezentanta are orice, dar si pretul lor este cel mai mare.

Deci tu intreaba pe ala ce a verificat faru, ce anume este ars, mai clar sa iti zic ce nu-i bun.modulu,becu sau balastru.
Deci in avara de module farurule astea mai au si un balastru, care si ala te costa balamuc, dar pe ala il poti folosi de la alta masina.
Uite iti dau un pret ce stiu, pentru ca am vrut sa repar la cineva.
Avea un BMW 528i si avea faruri de astea ce bat dupa colt laughing modula ala electronic costa vreo 4 sute de dolari si balastru cam tot atat.Becu 150$ ala xenon laughing vorbesc aici de piese noi nu altceva.
Preturile astea is din America,in ro habar nu am ce preturi sunt,tu ar trebuie sa mergi la reprezentanta si sa ceri ceva preturi,dar sa faci asta trebuie sa stii mai intai sigur care este problema ta.
Apoi daca stii ce poiesa este defecta,intrebi de pret,poti intreba si cat costa sa programeze,macar ai idee, intrebi si daca pui piesa de la alta masina daca ei accepta sa iti programeze sau daca merge.
Toate astea l; e poti afla f usor, informatiile astea trebuie sa ti le dea aia de la reprezentanta, sau cauti o firma care stie si se ocupa cu chestii de astea si vezi ce preturi au.
Eu la fel am patit cu modulul de la airbaguri s-a ars, am luat altul nou, am gasit cu 100$ la cineva care nu la mai folosit, altfel dadeam vreo 4 sute laughing am aviut noroc, si; programarea vreo 180, dar miau reprogramat toata masina,au zis ca fac update, am zis ok si aia a fost.

E bine de stiut si retinut la masini, atunci cand ceva se strica, nu aruncati nimic, tineti piesele alea pana cand reparati totul complet, apoi aruncati.
Uite alta chestie.Cineva un amic tot cu un bmw a schimbat volanu,a luat volanu lui la aruncat laughing si-a pus alt volan sport.
Cand sa mearga,stai asa ca ss aprns lumina la airbaguri,cpmenzile din volan nu mai functionau laughing tocmai ca in volan este alt modul de asta programat cu toata masina, tu punind alt modul masina nul recunoaste.
Acum ai inteles cum sta treaba?
Masina ta stie toate piesele electronice si lucreaza cu ele. Daca tu sa zic scoti faru ala si pui far normal, halogen, pai nu se va aprinde, pentru ca masina ta cauta si trimite semnal la modulul din farul care stie ca este acolo, dar nu mai e tu l-ai scos.Deci semnalul nu se mai duce nicaeri,calculatorul vede ca modulul ala lipseste si zice eroare bla bla laughing.
Deci de pui faruri halogen, trebuie sa reprogramezi masina, sa faci update sau subupdate, cand schimbi piese electronice asta trebuie facut, calculatorul masinii elimina piesa ce ai scos-o si vorbeste, comunica cu piesa noua.
Totu este program.Nui atata de complicat sau de scump, doar trebuie sa mergi la aia care stiu sa faca asta.

12 răspunsuri:
| CristiDinBucuresti a răspuns:

Cam mult 1000 lei sa schimbe un bec, du te tu cu modelul cu becul vechi la magazine de piese auto vezi daca gasesti la ei si cît costă ca nu o fi 1000 lei, si il schimbi tu ce e asa greu sa pui alt bec. Poate gasesti becul cu 50 sau 100 lei si tot iesi mai ieftin. Uita te la tutorial pe Youtube sa vezi cum scoti becul vechi si cum pui noul bec.

| danidni explică (pentru CristiDinBucuresti):

Pai daca era asa era simplu. Ca sa scot farul sau becul trebuie sa dau toata bara jos

| CristiDinBucuresti a răspuns (pentru danidni):

Daca nu te pricepi du o in servis sa ti o faca ei.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Daca e far cu xenon, cam alea sunt preturile.

| danidni explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Da, e cu xenon. Dar nu se poate schimba doar becul?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru danidni):

Depinde ce anume s-a stricat. Este un modul de control al farului (autoleveling, aprindere, cornering daca are), un balast pentru bec, un motoras pentru reglajul pe inaltime, etc.
Preturile sunt mari, pentru ca piesele astea se gasesc doar originale.

| danidni explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Da, e far din ala cu cornering si trebuie sa dau bara jos. Nu pot sa pun alte faruri mai de proasta calitate fara cornering? Se potrivesc?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru danidni):

Cred ca se potrivesc, nu stiu exact care e treaba. Intra pe Facebook pe grupurile de posesori Passat b6 sau pe grupul VCDS Romania, sunt multi care stiu electrica VW.

| relian a răspuns:

Pfff acu am vazut ce spui, partea electrica, poate voiai sa spui partea electronica laughing s-a ars modulu din far? Este sigur ala ca s-a ars modulul ala?
Pt ca de e asa atunci ai incurcato.Dar nu trebuie sa schimbi tot faru dei doara ala ars.Cumperi alt modul si il schimbi, dar trebuie dupa programat.
Asa daca cumperi alt far te costa mult mai mult si tot trebuie programat.
Sau poti cauta un far care are modulu ala bun, chiar de este de la alta masina, pune si incearca sa programezi asa, poate va merge rescris.
Nu vad de ce mecanicu peste prajit ti-a zis ca trebuie alt far.

| danidni explică (pentru relian):

Scuze, dar eu nu ma pricep la mecanica deloc. Cand spui,, programat" adica ce trebuie sa fac la far

| danidni explică (pentru relian):

Sa ma sune cine e dispus sa ma ajute ca azi imi expira si itp-ul ca m-a tot amanat mecanicul asta. Nr: 0725292027

| relian a răspuns (pentru danidni):

Ok masina nu are doara un singur computer, are mai multe.Unu este principal, primeste informatii de la altele.Franele,airbagurile,unele farruri,sistemul de stabilizare a masini si etc au fiecare un modul, adica un fel de compueter.
Ei toate aceste module vorbesc intre ele, cand masina este fabricata i se pune un program ok? Ei acel program pus pe calculatorul principal, comunica sau este setata cu restul moduleleor de pe acea masina.
Deci computerul masinii recunoaste fiecare modul in parte, tocmai ca este programat, il recunoaste.
Mai simplu sa zic.De calculatoare ai asa idee cat de cat da?
Ei sa zic ai un calculator cumparat din magazin.Tu vrei sai pui alta placa video ok? Ce faci? Instalezi placa video,apoi gata? Pai nu-i gata,calculatorul tau no recunoaste,ai instalato degeaba daca nu-i pui si driver asa e?
Deci instalezi driver,care de fapt ce este? Este un program prin care capalculatorul tau accepta si recunoaste noua piesa instalata,apoi va lucra cu ea.
Exact la fel e si in cazul tau cu faru. Daca s-a ars acel modul din far,trebuie sa cumperi altul nou,sau chiar unu folosit, apoi vine reprezentanta cu programu de la fabrica si reinstaleaza programu, reinstaleaza windowsul ca la calculatoare, apoi mamsina va recunoaste noua piesa si va lucra cu ea.
Dar sunt masini cum este BMW la care daca pui modul folosit de la alta masina nu mai poate fi folosit.
Cel putin asa mi s-a spus in multe locuri, am fost si la cineva cunsocut care avea program de la fabricant si a zis nu mai merge, trebuie nou.

Deci depinde ce masina este.Am auzit la altii ca au folosit module de la alte masini si au mers.Chestia e ca programe nu are oricine,is scumpe,de regula cumpara de la fabrica aia care cu asta se ocupa,doara programeaza masini, deci nu orice mecanic are si; program, asta se cumpara de la fabrica direct.
Reprezentanta are orice, dar si pretul lor este cel mai mare.

Deci tu intreaba pe ala ce a verificat faru, ce anume este ars, mai clar sa iti zic ce nu-i bun.modulu,becu sau balastru.
Deci in avara de module farurule astea mai au si un balastru, care si ala te costa balamuc, dar pe ala il poti folosi de la alta masina.
Uite iti dau un pret ce stiu, pentru ca am vrut sa repar la cineva.
Avea un BMW 528i si avea faruri de astea ce bat dupa colt laughing modula ala electronic costa vreo 4 sute de dolari si balastru cam tot atat.Becu 150$ ala xenon laughing vorbesc aici de piese noi nu altceva.
Preturile astea is din America,in ro habar nu am ce preturi sunt,tu ar trebuie sa mergi la reprezentanta si sa ceri ceva preturi,dar sa faci asta trebuie sa stii mai intai sigur care este problema ta.
Apoi daca stii ce poiesa este defecta,intrebi de pret,poti intreba si cat costa sa programeze,macar ai idee, intrebi si daca pui piesa de la alta masina daca ei accepta sa iti programeze sau daca merge.
Toate astea l; e poti afla f usor, informatiile astea trebuie sa ti le dea aia de la reprezentanta, sau cauti o firma care stie si se ocupa cu chestii de astea si vezi ce preturi au.
Eu la fel am patit cu modulul de la airbaguri s-a ars, am luat altul nou, am gasit cu 100$ la cineva care nu la mai folosit, altfel dadeam vreo 4 sute laughing am aviut noroc, si; programarea vreo 180, dar miau reprogramat toata masina,au zis ca fac update, am zis ok si aia a fost.

E bine de stiut si retinut la masini, atunci cand ceva se strica, nu aruncati nimic, tineti piesele alea pana cand reparati totul complet, apoi aruncati.
Uite alta chestie.Cineva un amic tot cu un bmw a schimbat volanu,a luat volanu lui la aruncat laughing si-a pus alt volan sport.
Cand sa mearga,stai asa ca ss aprns lumina la airbaguri,cpmenzile din volan nu mai functionau laughing tocmai ca in volan este alt modul de asta programat cu toata masina, tu punind alt modul masina nul recunoaste.
Acum ai inteles cum sta treaba?
Masina ta stie toate piesele electronice si lucreaza cu ele. Daca tu sa zic scoti faru ala si pui far normal, halogen, pai nu se va aprinde, pentru ca masina ta cauta si trimite semnal la modulul din farul care stie ca este acolo, dar nu mai e tu l-ai scos.Deci semnalul nu se mai duce nicaeri,calculatorul vede ca modulul ala lipseste si zice eroare bla bla laughing.
Deci de pui faruri halogen, trebuie sa reprogramezi masina, sa faci update sau subupdate, cand schimbi piese electronice asta trebuie facut, calculatorul masinii elimina piesa ce ai scos-o si vorbeste, comunica cu piesa noua.
Totu este program.Nui atata de complicat sau de scump, doar trebuie sa mergi la aia care stiu sa faca asta.

| Wr3nch a răspuns:

Ce stie ce zice din moment ce a vazut masina. Ca alternativa poti merge la altul sa o verifice fara sa ii zici ca ai fost la primul si vezi ce zice ala.

Întrebări similare