anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am un Vw Bora 1.6 16v 2001. Imi apare mereu check engine cauzat de P0106 {Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem} apoi am sters eroarea. Am schimbat senzorul MAP cu unul nou si dupa 4-5 zile iarasi aceiasi eroare am. Nu m-ar deranja dar masina porneste foarte greu uneori si ma gandesc ca poate si de la senzorul acela. Cum sa il verific sau ce sa ii mai fac? In legatura cu pornirea grea,am schimbat; senzor MAP,pompa benzina,fise,bujii,bobina, curatat clapeta si EGR.

9 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Inseamna ca nu era sensorul ala rau.
Cele mai comune cauze la chestia asta ar fi ca se pierde aer pe undeva,pe la furtune,pe la coliere,poate nu-i strans un colier pe la un furtun ceva acolo.
Deci cauta tot ce tine de intec,de la filtru de aer pana la galerie,verifica si galeria sa nu fie crapata, furtune sa nu fie crapate.
Cam astea ar fi cele mai comune, sensorul sau ceva slabita, crapat de aia apare codu ala.
Alta cauza dar mai rar ar fi presiunea slaba la benzina, pompa sa nu bage presiunea normala si MAP ala vede.
Sau cum spunea pe aici cineva sa nu fie ceva valva arsa si sa scape, dar astea mai rar.
Si mai rar este computeru.
Verifica galeria si toate furtunele alea sa nu fie slabite colierele sau sa aiba crapaturi.
Nu mai cumpara piese fara sa stii sigur ca o anume piesa este rea.Sensorul ala il puteai masura, evitai sa cumperi altul.

| ciuca2 a răspuns (pentru relian):

Cum se verifica senzorul? Eu l-am schimbat pentru ca asta era eroarea de o dadea pe tester. Si dupa ce am schimbat acest senzor, nu am mai avut probleme cateva zile.Doar cu pornirea grea, dar aia inca nu am vreo pista pe care sa incep investigatia.

| relian a răspuns (pentru ciuca2):

Nu avea cum sa iti dea exact testeru ce problema este,asta pentru ca ar putea aceiasi eraoare in cazul asta sa vina din mai multe cauze.
Da testeru spune un cond,eventual si posibile cauze, iar dac este doara o singura cauza, atunci da stii sigur care e, dar nu in cazul tau, unde is mai multe posibile cauze.

Apoi ai spus ca a revenit check engine, ceea ce arata ca nu sensorul ala era de vina.
Cum verifici sensorul ala? Ai nevoie de un aparat de masura si o clip sau o agrafa.
MAP sensor ala are 3 fire, culori diferite, depinde de fiecare marca ce culori au pus, dar te poti uita daca pe mufa aia sunt si numerotate 1-2-3.
Tu lasi sensorul acolo sau il poti desprinde dar lasi cablu conectat.Bagi agrafa pe linga cablu nr 1 sau gri la culoare, nu stiu la tine ce culoare are, deci bagi agrafa pe linga sa intre in mufa sa poata atinge firu neizolat apoi cu aparatu de masura pus pe V curent continuu pui o borna pe agrafa, iar cealalta borna pe masa masinii si trebuie sa ai cu motoru oprit 5V.
Masori la fel firu nr 2 asta vezi ca are 2 culori de regula, si trebuie sa ai 0.1 v
Bagi agrafa apoi la firu nr 3 ala ar putea sa fie verde si masori la fel o borna la masa masinii, ailanta pe agrafa care atinge firu si trebuie sa ai 4.5V toate astea cu motorul oprit.
Dupa lasi agrafa acolo la firu 3 sau verde si vineva porneste motorul, fara sa accelereze si masori si vei avea 1 V sau 1.2 V. Daca ala accelereaza atunci trebuie sa se modifice valoarea sa fie intre 1 si 2 V fctie de cat accelerezi.
Daca masuratoarea la firu asta verde arata 3 sau mai multi V altunci sensoru nu-i bun.
Dar daca ai pus sensor nou ala ar trebuie sa fie bun, a fost si ala vechi bun, asta din ce ai spus tu ca check engine inca este on, deci problema este altundeva.Cauta incepand de la sensorul ala MAP de la el pleaca un tub spre galerie, verifica furtunu ala sa nu aibe crapaturi si sa fie bine fixat, verifica galeria sa nu aibe desprrinse coliere.

| ciuca2 a răspuns (pentru relian):

Senzorul meu are 4 fire pentru ca este de presiune si temperatura si vine bagat direct in admisie. Am verificat continuitatea firelor pana la ECU, am masurat tensiinea de referinta data de ecu(5v),minusul dat de ecu este prezent.
Am lasat senzorul scos dat cu mufa bagata si cu interfata de diagnoza conectata pe afisare grafic. In aer liber am 100Kpa, daca aplic vid scade, daca aplic presiune creste. Am verificat fiecare centimetru de furtune de vacum de pe la motor.Am curatat clapeta, am verificat presiunea in rampa de injectie, curatat si testat EGR SI clapeta de acceleratie. Deja ma omoara defectul

| relian a răspuns (pentru ciuca2):

Ok ai spus ca are 5 v ala ce vine, dar cablu care transmite, sensorul ala pe un cablu transmite o valoare de 1 V, sau intre 1 si 2 volt,fctie de cat vacuum este.
In sf daca ai spus ca este bun,pentru ca sensorul este nou,atunci problema sa verifrici presiunea la benzina,aia a mai ramas alimentarea,pentru ca daca sensorul functioneaza,atunci computeru deschide fctie de ce spune sensorul asta sa bage X cantitate de benzina ok/
Ei daca pompa nu baga presiunea normal,nu va fi nici debitu care trebuie,cu alte cuvinte degeaba spune computeru baga benzina X daca nu se baga atat,apoi chestia asta se sesizeaza si computerul aprinde check engine,adica problema persista,iar pentru ca sunt cauzele astea,is mai multe, trebuie verificate toate si eliminate asa unu cate unu.
Cred ca ai nevoie de un mecanic la fata locului, dar unu destul de priceput.
Imi pare rau ca nu a fost ceva usor, sa poti face tu sa nu mai te chinuie asa, dar asta e.
Astia aici asa zic cauzele alea ce ti-am spus, inclusiv asta cu presiunea benzinei.
Cred ca daca ai avea un tester din ala de 5-10 mii de dolari ala ar intra mai adanc.
Stiu ca si eu am avut ceva probleme cu o masina, un tester din asta de buzunar zicea cat putea, dar de fapt problema a fost alta, am pus pe un scaner din ala suparatu rau aici costa cam 5 mii,, bine ala era mecanic cu asta se ocupa si imediat a zis ce problema este, s-a dus ala intins la un colier si era slabit laughing
Ce sa zic bafta mai verifica nu stiu, vezi tu, sau mai intra pe Youtube si cauta video, dar cauta in engleza ca acolo gasesti multe si poate gasesti cu problema ca a ta.

| ciuca2 a răspuns (pentru relian):

Am cautat fiecare pagina de pe internet si am verificat tot ce se putea verifica. Am verificat si presiunea in rampa de combustibil. Masina merge dar mi s-a pus mie pata pe eroarea asta.

| ciuca2 a răspuns (pentru ciuca2):

Revin cu un update cred ca foarte important.
Dupa ce sterg eroarea P0106, ea reapare la pornire in general dupa ce masina a stat nepornita multe ore.
Apoi pun aparatul de diagnoza si La "Freeze frame data" imi apare la ECT (engine coolant temp) valoarea -40°C.
Deci sa inteleg ca atunci cand apare eroarea, calculatorul crede ca antigelul este la -40. Dar pe bord indicatorul functioneaza bine, nu a avut niciodata defecte de afisare sau fluctuatii. O avea ceva legatura treaba asta cu P0106?

| relian a răspuns (pentru ciuca2):

Nu stiu, dar odata ce se aprinde check engine ceva nu este bun, asta e clar.
referitor la ce spui tu cu temperatura, la apa ai 2 sensori de temp, unu ceti arata tie in bord si un altul ce merge la computer, sau nu mai stiu pe la ventilatoare, depinde de masina.
Verifica sau schimba sensorul alantu nu, cel care iti indica tie la bord si vezi dupa.

| KR0NSTADT a răspuns:

Se pare că există o supapă defectă. Cel puțin asta au locuit tipul din clipul următor. Cineva îi spune că a avut aceeași problemă ca a ta, la un 1.6, 16V.
https://m.youtube.com/watch?v=FId8gFm5xVY