| Ion_Adrian_1999 a întrebat:

Am un Vw golf 4, 1.4 16v (benzina) din anul 2002.Pana acum nu avea nicio problemă dar de cand i am schimbat distribuția și uleiul am observat câteva "scăpări". In primul rand mi s-a aprins martorul motor in bord iar acum cu motorul pornit se aude un pâlpâit la toba și aerul iese "in șuturi ".Imi puteti da niste sfaturi ce as putea sa fac si de la ce sa fie

4 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

E posibil sa nu fie trasa la punct.

| relian a răspuns:

Ai schimbat cureaua de distributie si nu distributia, care este un sistem o multitudine de piese.
Daca sau aprins la bord ceva lumini nu ai spus ce anume sau aprins ce lumini?
Cureaua aia nu se schimba asa ca orice curea, daca cumva s-a miscat o roata, o fulie un ax ceva ala esti nu mai e cum trebuie sa fie.Nu ai spus nici cine a schimbat cureaua.Deci vino cu amanunte ce lumni is la bord, si cine a schimba cureaua, daca tu sau altcineva si unde anume.
Daca pana acum nu avea problema si dupa schimbarea curelei aparu, e clara, distribuitia nu e pusa la pct cum zic unia.Cureaua se poate schimba in 2 moduri sa le zic asa. Tehnic si la plesneala laughing sau nu stiu cum sa-i zic asa fara scule, fara sa urmezi niste reguli.In cazul asa c and schimbi cureaua dupa urecehe,trebuie sa nu misti absolut nimic la masina,dar absolut nimic, sa fii sigur ca nimic nu se misca, nici ce se vede nici ce nu se vede.
Sfatu meu este sa o duci inapoi la ala care tia schimbat cureaua, asta in cazu in care a facut altcineva lucrarea, iar daca ai facut-o tu la fel trebuie sa cauti cum se schimba sau cum se regleaza distributia, nu stiu cum sa-i zic.
Tu ai motor de 4 cilindri, deci poti cauta pe Youtube un video care sa-ti arate cum se schimba cureaua dar tehnic nu asa la scara blocului.
Probabil sa nu zic sigur undeva la blocul motor ai un orificiu, acolo cu capac de plastic.Pe acolo se blocheaza arborele cotit cu un surub sa zic mai simplu, este un surub il bagi in gaura aia usor, pana atingi arborele, apoi fara sa impingi cineva roteste arborele de undeva din fata de la fulie pana ce tu simti ca e o caura acolo in arbore si filetezi acel surub in arbore.In momentu ala arborele este intr-o anumita pozitie. Dupa dai drumu la axa cu came sa fie libera, mai departe nu mais tiu doara banui, ce am spus poate sa fie sau nu asa.Am spus ca am umblat odata la un audi dar era in V acolo se mai folosea o scula cu care se tineau axele cu came in pozoitie, bagai surubu ala in arbore si acolo era pozitia. puneai cureaua si bum.
Cauta si tu pe Youtube si vezi cum se face dar scrie in engleza ca asa gasesti sigur.Dar cauta tehnic nu cu semne nu cu sa nu misti masina, astea is chestii populare sa le zic asa.La tine in czul de fata nu se mai poate pune la pct distributia in felu ala, se poate doar tehnic, altfel nu mai merge.E bine ca n-a fost mai rau, sa se fi indoit valvele, deci e f putin miscata de la locul ei istributia, dar trebuie facuta dupa carte in cazu asta.bafta

| Ion_Adrian_1999 explică (pentru relian):

Multumesc pentru sfaturi dar cum am zis s-a aprins martorul motor in bord, este un martor galben. distribuția nu a fost schimbată de mine ci de un mecanic dar nu asta ar fi problema. voiam să zic despre instabilitatea relantiului (scade sub 1000 de turatii) și după cum am citit pe internet ar fi de la bujii, după schimbarea distribuției masina merge fara nicio problema

| relian a răspuns (pentru Ion_Adrian_1999):

Daca s-a aprins check engine atunci trebuie sa ai coduri, deci scaneaza mamsina si stii dupa exact ce problema ai.Sau cum spuneti voi in RO pune masina pe tester, desi ala se numeste scaner, dar ma rog fiecare ii zice cum doreste.Nu stiu la ce mai intrebi pe aici, odata ce ai check engine aprins.Ala o sa zica ce problema ai.
Cum masina merge fara probleme cad tu ai spus ca dupa schimbarea curelei deja aparu problema ce spui ca o ai? Deci pana sa schimbi cureaua nu era nimic acum este dar nu-i de la aia? Dca nu-i atunci verifica daca cablurile sunt conectate, poate ala o fi desfacut ceva cabluri pe undeva si nu lea mai pus la loc, poate a uitata sa conecteze un cablu ceva sau nu-i bine conectat.
Relantiu nu-i de la bujii e de la throttle body adica de acolo de la clapeta de acceleratie care este electronica
Du-te si scaneaza masina si vezi ce coduri ai, asta in primul rand.