| MaxiEcho a întrebat:

Am un VW Touran 2004 1.9 tdi 74 kw.
Acum 2 luni am schimbat Turbo si ma costat in jur la 3.000 lei cu tot cu manopera!
Joi am fost sa fac o verificare altundeva si mi-o zis ca lipsesc niste tablute, table de la turbo!
E ceva important. cum ar fi scut sau nu trebuie sa bag in seama?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Intereseaza-te cat sunt de importante.
Turbo la unele masini se incinge foarte tare, tablele alea probabil aveau scopul de a te feri de un incendiu. Depinde unde e turbina, sa nu stea aproape de ceva inflamabil.

| MaxiEcho explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Hello!
Nu stiu unde se afla turbina. fiindca am dus masina la Service la Remprezentanta!
Dar nu poti sa imi spui tu daca sunt necesare sau nu ca poate asa au lasat ei fiindca sunt Remprezentanta VW si stiu mai bine!
Deci imi trebuie sau nu?
Uita-te pe fisa motorului la Vw touran 2004 1.9 tdi 74 kw daca esti mecanic!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru MaxiEcho):

Nu sunt mecanic, dar lucrez cu masini.
Din ce am vazut pe net, motorul e amplasat ca la Golf 4, iar turbina cred ca e in spate, intre motor si panoul dinspre bord. Deci, ar putea fi cum am zis, niste table menite sa izoleze termic turbina fata de caroserie.
E doar o idee, cel mai bine intrebi pe cei care ti-au zis ca lipsesc acele table, ar trebui sa stie la ce foloseau.
Si ca o parere personala, majoritatea 'priceputilor' din reprezentante sunt niste Dorel la plural, ala din reclamele cu coniac. Habar n-au ce fac, dar fac.
Asta cu 'simplificat' masinile e o boala veche de la mecanicii de coltul blocului, ca sa nu isi piarda timpul lor pretios montand 'chestii inutile', atat timp cat masina merge si fara ele.
Cate cunostinte si-au dus masinile in reprezentante, cam toate au avut nemultumiri. In plus, pretul e cel putin cu 50% mai mare fata de un service cu aceleasi conditii+personal mai calificat.