anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

am si eu o intrebare.
Din punctul vostru de vedere, care ar fi cel mai bun carburant?
Ideea este ca am nevoie de o masina cu care sa parcurg cam... 100-150 de km PE ZI IN ORAS!
Ma gandeam in felul urmator si hai sa le luam pe rand
Diesel - Ideea este ca eu sunt incepator si am facut scoala pe masina diesel. Deja m-am invatat cu ea si am auzit ca pentru un incepator e ok asa ceva deoarece se conduce mai usor fata de altele si chiar asa este, la plecarea de pe loc sau mai ales la plecarea din rampa. Plus ca eu stau intr-o zona cu dealuri unde sunt si rampe destul de abrupte si o sa cam am nevoie de ceva putere. (mai ales daca o sa mai fiu si cu persoane + bagaj in masina). Dar ma gandesc si la costurile de intretinere ale unui motor diesel. Mai ales cand o sa trebuiasca sa schimb ambreiajul... sau daca se infunda ceva. nici nu vreau sa ma gandesc

benzina- ma gandeam ca este cea mai buna varianta atat timp cat o sa merg 90% in oras deoarece nu o sa am stres cu filtrul de particule. Dar. ma gandesc ca este putin cam slaba. Am condus o singura data masina pe benzina si nu mi-a placut DELOC! Dar poate din cauza ca nu eram eu obisnuit cu asa ceva.

ideea este ca eu vreau sa-mi iau un logan deoarece stiu ca este foarte fiabil. Si din multe surse am auzit ca un logan 1.4 mpi benzina, e foarte bun si nu te lasa la greu. Si eu cam asta caut la o masina, dar cand ma uit la cati cai putere are... mhm. (Nu ma intelegeti gresit, nu sunt vitezoman) Dar oare ar avea ceva daca imi iau diesel pe un logan atat timp cat o sa-l conduc turat?

15 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Cauta pe gpl ca iesi mai ieftin la alimentare.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Logan pe gaz la 150km pe zi.

| mihai69 a răspuns:

Electric le bate pe toate.

| Sofer a răspuns:

Cauta ceva benzina turbo și nu o sa fi dezamăgit.

| Liviu a răspuns:

Crede-ma,iti simt durerea, am facut scoala disel, am luat benzina pe scurt. pana am invatat sa ...conduc a durat 2 3 luni happy ambreiaju e moarte de om. tu esti obisnuit sa pleci din ambreiaj, la benzina neam de pleaca. dar pe partea de piesae e ff ieftina

| Nemessys a răspuns (pentru Liviu):

Cand am condus benzina pentru prima data tin minte ca odata mi-a murit motorul de 3 ori la rand... efectiv eram intr-o rampa foarte mica, abia daca o vedeai si eu eram obisnuit sa tin calcat ambreiajul si sa stau putin cu piciorul pe frana incat masina sa nu o ia la vale. Pe dracu... Ridic ambreiajul si dau sa calc pe acceleratie. mort, inca o data, la fel, si inca o data pana cand mi-a iesit.

Eu la scoala de soferi nu am fost invatat sa plec din abreiaj deoarece stiu ca asa il stric repede, am fost invatat cu putina acceleratie cam pe la 1200 rpm si dupa usor abreiajul pana cupleaza.

| Digikey a răspuns:

Am benzina 220 de cai cu gpl.Cu 80 de lei fac 400km daca conduc batraneste sau 350km daca conduc sportiv.

| Liviu a răspuns (pentru Digikey):

Si ce putere ai pe gpl? stiam ca TOATE gpl-urile is f puturoase.

| Digikey a răspuns (pentru Liviu):

Poate cu 10 cai mai putin.Dar depine de unde alimentezi.Am cativa distribuitori unde simt ca trage chiar mai bine decat pe benzina.Este vorba despre procentajul de propan si butan.acum ca a venit frigul au schimbat concentratia iar.Dar poate tu ai auzit mai bine.

| Nemessys a răspuns (pentru Digikey):

M-am gandit si eu la gpl, mai ales cand i-am vazut pretul laughing. Dar. stiam deja ca-s foarte puturoase si am nevoie de cava putere. Stiu ca gps-ul e facut numai si numai pentru oras dar eu chiar nu am chef de asa ceva. Prefer sa dau mai multi bani la benzina dar sa stiu ca plec ca tot omu' de pe loc decat sa-mi pun gpl si dupa sa ma misc ca un melc. Asa cum am mai zis, am nevoie de cava putere pentru ca stau intr-o zona unde sunt urcari destul de abrupte. Gpl-ul ar fi bun in orase mari, de camp, cum e bucurestiul sau constanta.

| Digikey a răspuns (pentru Nemessys):

Depasesc cu usurinta un BMW 520 de 184 de cai benzinar sau 190 de cai diesel.Si asta cand sunt pe GPL.

| Digikey a răspuns (pentru Digikey):

Am si 4x4 permanent ca idee.

| DaniTDCI a răspuns:

Ti-as recomanda ceva pe benzina, recomand si mai mult dacia logan pe gaz, foarte fiabila si ai un consum mic, nici dieselu nu e rau dar nu e ok sa il chinui atatia km zilnic pe oras

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Salut! Pentru oras chiar nu recomand diesel, nu sunt concepute sa mearga in oras motoarele alea. Dupa parerea mea, la logan ai optiunea 1.6(87 cp) sau pe MCV chiar 1.6 16V de 105 cp, mie unul mi se pare o putere decenta, mai ales pentru oras, unde efectiv nu ai unde sa mergi tare, poti sa ai si sute de cai, in oras sunt fix degeaba. In combinatie cu o instalatie GPL, masina aia o sa te transporte in conditii decente si costuri minime, chiar mai mici decat ale unui motor diesel, fara sa luam in calcul pisele(gandeste-te ca la 1. 5dci 1 singur injector e mai scump decat toate 4 la 1.4/1.6, si se stie ca pe 1.5 dci injectoarele pica). Asta e parerea mea, dieselul nu merita in general, daramite in oras, sub nicio forma nu recomand.

| Nemessys a răspuns (pentru anonim_4396):

La asta ma gandeam si eu. Ca un motor diesel ar fi mort in oras. de la atatea plecari de pe loc si stat in coloana. Mai ales ca am nevoie sa schimb treptele de viteza des si asa ambreiajul se va duce usor, iar banii si mai usor. Chiar ma gandeam la un 1.5 dci, dar acum ca mi-ai zis tu asta, nu mai vreau laughing.