| Mihai_Marius_1994_XLvE a întrebat:

De curand am achizitionat o Skoda Fabia din 2002 cu motor 1, 4 MPI si toate bune si frumoase pana cand acum 2 zile mi s-a aprins in bord martorul galben de ulei. Am oprit masina la scurt timp am verificat nivelul de ulei si era ok. Am continuat sa merg cu ea pana a 2-a zi pentru ca oricum aveam programare la un service sa-mi schimb distributia(pe lant) si avand in vedere ca oricum imi dadea baia de ulei jos am schimbat si uleiul(10w40). Dupa manopera in drum spre munca dupa vreo 10km mi s-a aprins martorul rosu de ulei care am inteles ca ar fi de presiune si cel galben de nivel... Intrebarea e chiar daca am o fisura sau altceva mai pot circula cu masina verificand nivelul uleiului cel putin pana o duc iar la un service?

4 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Cand se aprinde becul rosu trebuie sa opresti motorul imediat... Cateodata, si "imediat" e prea tarziu.
In concluzie, nu poti circula asa.
Nu ma pricep la diagnoza, dar s-ar putea sa iti fie de folos, sa vezi ce valori citesc bulbii- poate e de la ei, la VAG se 'bulesc' bulbii pe capete.
Daca zici ca nivelul pe joja e ok, si o sa afli ca nu sunt bulbii, poate ai probleme cu pompa de ulei...

| OldSoul a răspuns:

Pe capacul de la ulei ai ceva spuma?
Ti-a crescut nivelul la ulei sau la antigel?

| Mihai_Marius_1994_XLvE explică (pentru OldSoul):

Nu e nici ulei in apa, nici apa in ulei. Am gasit cateva picaturi de ulei sub ea si ma gandesc ca e fisurata baia de ulei sau altceva de aia imi si indica martorul de presiune ulei... Eu voiam sa stiu daca mai pot circula cu ea asa sau sa o tractez pana la primul service?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Mihai_Marius_1994_XLvE):

Daca era fisurata baia, nu iti pierdea presiune; presiunea se face doar prin blocul motor, jos se prelinge uleiul "cuminte" si asteapta sa fie tras de pompa din nou, si trimis "pe sus" (in rampa).
Picaturile pot fi de la un bulb de ulei, cum ti-am mai zis. Eu am pierdut aproape tot uleiul din motor, printr-un bulb care s-a spart in mers, si am mai auzit cazuri. Bineinteles, toate erau VAG-uri, ca si Skoda.