| alalal a întrebat:

Buna! Vreu să-mi pun și eu un filtru sport dar pentru carcasa originala(exista și dedicate)…Care ar fi avantajele și dezavantajele? Poate afecta durata de viața a motorului? Câștig ceva putere in plus? FUNAD! Motor 1. 4tce benzina, cu turbo.Și dacă mai aveți sugestii va rog..nu vreau sa vina cineva sa îmi spună dacă merita sau nu..Mulțumesc!

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Nu sunt cunoscator, nu am facut, spun din ce vad la altii si ce analizez eu, vad ce se vinde pe piata, dar la baza is informatiile si analiza.
Am facut la scoala mecanica, cunosc piesele unui motor, stiu ce fac cum fac si etc.
Asa la modificari sa cunosc eu parametrii aia nu stiu. Pt asa ceva ai nevoie de aparatura sa poti masura.
Chestiile astea le zic unia dar is din ce aud si ei, acele amsuratori is facute de ingineri, de aparatura, nu ai tu cum sa stii citi cai putere tiar da daca pui un filtru mai mare.

Deci intrebi daca filtru ala ar dauna motorului cu ceva. Nu cred ca dauneaza, cei care au si cei care vind, nu ar mai vinde, oamenii cand ar vedea ca li se strica motoarele, ar spune si altora, deci nu cred sa afecteze motorul ala sa zici gata nu mai fac.

Chiar daca maresti puterea unui motor, zic eu, motorul ala va functiona tot la temperatura aia, tot la parametrii aia.

Singura cehstiue introdusa este mai mult oxigen, care va atrage dupa el si combustibil mai mult, ar putea sa fie un amestec mai bogat care va da o explozie mai mare.
Ce ar puytea sa fie afectati in timp lung ar fi segmentii si cilindri, pentru ca aia mentin acolo presiunea.
Dar nu se intampla gata intr-un an se duce motoru, poate dura zeci de ani.
Stage ala ce spui tu, la fel, ala este un program ceva mai precis, cred, nu stiu exact ce face acel soft, dar banui cai da mai mult conbustibil motorului, deci are ceva parametrii schimbati, bine nu exces, atit cit ar trebuie.

Cam astea ar fi, puterera nu vine din aer numa, vine din aeri si combustibil, aerul evantual ajuta combustiblilul ala normal sa arda mai bine, adica cit de maxim se poate, apoi mai mult aer antreneaza si adaos de combistibil., de acolo vine puterea.

Deciu cum am spus intrebi pe cei care au facut, ce putere tiar da softu si filtru ala, eu aia am zis daca merita, adica daca aceste schimbari iti aduce ceva putere consistenta, atunci merita, daca iti aduce stiu si eu 5 cai putere nu merita nu?

Daca aduce putere si cita putere, sincer nu stiu, nici nu am cunoscuti care au facut sai pot intreba.
Pot sa aflu de pe net, gasesti disicutii si chestii reale daca cauti, dar sincer nu ma apuc sa aflu ca ia timp si eu nu fac asa ceva.

Eu merg pe ideea ca masina buna e aia facuta de bafrica asa cum au pus-o la vinzare.
Daca vreau masina puternica, caut si cumpar una puternica, pentru ca dupa sa faci tu modificari te costa mai mult decat una deja din fabirca asa.

Bine oamu poate nu are banii aia gramada, inteleg si asta, dar daca esti pasionat atunci plateste laughing placerile costa.

Piele la usi ai pus pentru ce anume? Cu ce te ajuta? iti zic eu cu nimic.
De banii aia faceam altceva, izolam mai bine masina de rugina sau fonic, ori sa nu se auda tablele alea zdranganit ca la VW, aia lasa asa tabla la interor, nu pune si ei ceva lipit, asa se pune bucati de caucicu, vata sa absoarba vibratiile etc.

Navigatia este buna, aia da, de fapt aia ar fi trebuie sa fie obligatorie la toate masinile, producatorul sa puna obligatoriu navigatia, mai alels in zilele noastre, este f utila, nu toti cunosczona, nu toti seorienteaza f bine, femeile cel putin merg in acelasi loc de N ori si tot nu stiu dupa sa mearga fara GPS.

Evacuarea o lasi asa cum este, ai acolo catalizator, fara ala nu treci inspectia. Deci in rest sa modifici ceva acolo nu vad, singura care tine este catalizatorul sau ce are masina ta, toba are ceva site, daca dai jos face ca trenu laughing
Deci este ilegal, normal politia ar putea sa te amendeze ca poluezi fonic.
Deci evacuarea aia nu dauneaza motorului, pentru ca asa e din fabrica.
Daca dai evacuarea jos si sa obtii ceva putewre in plus, nici asta nu stiu cita, nu am idee, dar singura evacuarea nu aduce cine stie ce semnificativ.

Toate la un loc ar aduce, cita? Imi pare rau nu te pot ajuta, cauta si tu pe formumuri straine, acolo is multi care fac chestii de astea si ai putea sa iti faci o idee.

Toate ce vrei tu sa faci, modificarile in general la o masina consuma f mult timp, mai ales daca le faci tu, sau daca incerci sa te informezi sa vezi daca merita, nu pentru bani ci pentru ce urmaresti.

Nu gasesti astea ca la magazin, cel putin in RO. Aici la mine da, eu daca as vrea sa fac ce spui tu, ma duc la magazin, sa shop, service cum zic romanii, sunt pe aici asa ceva, unia care au legal si fac modificari, fac orice modificari la orice masina.

E simplu, duc masina, le spun ce vrea, aia imi zic ce pot scoate, cit se scoate, cit costa si rapid am si aflat.

Dar trebuie sa mergi cu masina la aia sa o vada. Am trwecut azi pe linga un astfel de shop, iti modifica si usi si ce vrei tu, motoare etc.
Aici la mine e f simplu pentru toti, legea nu te impiedica sa faci, poti sa vopesesti masina zilnic alta culoare, sau culori amestecate, ce vrei tu, fara absolut nici o aprobare de la nimeni.
Pun ce motor vreau eu fara aprobare, dar masina trebuie sa treava inspectia, deci trebuie sa ai toba, cataloizator etc.

Ok stiu ca nu esti tu curios cei pe aici, am zis ca idee, depinde in ce tara esti.
La tine acolo sa afle informtia ce o doresti e mai comploicat si ia timp, cauti pe net, aia zic unia intr-un fel, altii in alt fel, nu esti sigur pe acea informatie.
Cind este service pentru asa ceva, aia iti zic sigur.

Uite alt exemplu scoti pompa de directie, o faci electrica si mai obtii ceva cai putere in plus, citi? Nu stiu, dar se obtine.

Daca ai observat asa scot fabricantii putere, adica si din astea nu doara din piese si tehnologie, elimina si piesele care is miscate de motor.
In ziua de azi motorul nu mai misca nimic in afara de transmisie, nici ventilatoir nu mai are pe el, singura ramasa este pompa de apa.

Dar sia aia unele masini o au electrica, ori au mai multe, tot pentru motivul asta, se mai scopate ceva putere si de la pompa.

Ok am scris mult si fara folos laughing imi parte rau nu te pot ajuta.

Ca idee si K&N vinde filtre de astea modificate, o sa ma uit la aia sa vad d aca spune ceva de adaus de putere, eu cumpar filtre de la ei si acolo am vazut ca au si asa ceva, filtre modificate, sau filtre mai mari care nu-s puse din fabrica.
Hai ca ma uit acu, ca dupa uit si mai bine zic acu.Ok aia nu zic nimic de putere, zic ca asigura o mai buna filtrare, o mai mare suprafata si cam atit, deci mai buna performanta, dar nu se refera la putere.

Staiu sa ma uit altundeva si revin.Ok am gasit la o firma de asta care face modificari, au zis ca au facut teste, au aparatura sofisticata, arata si la ei pe website, au folosit o masina subaru si au pus 4 tipuri de filtre zic ei.

Unu orioginal ala al masini, deci folosit deja, altul nou, apoi inca 3 de astea aftewrmarket diferite branduri.
Rezultatul zic ei, cel mai bun a fost filtru facut de K&N e cel mai perfortmant si le-a dat cam asa:

-4 cai putere in plus ( 2.6% mai multa putere la motorul respectiv)
-5 ft/lb cuplu in plus ( 3.7% mai mult la acel motor)
-Timpul de accelerare mai bun, mai rapid ca la filtru original cu 2-3%.

Ok ce mai spun astia de la firma asta, se numeste Fenske, in sf mai putin conteaza.
Au zis ca ei nu au avut aparate sa testeze cit de bine filtreaza fieczare filtru aerul.
Au spus ca filtrele alea mai ieftine, pentru ca au folosit 3 diferite branduri, cele mai scumpe K&N nu a zis de asta nimci, a zis ca alea ieftine sigur nu filtreaza aerul mai bine ca cele originale.

Cam asta e ce am gasit la firma asta.Dar sa fii sigur mai cauti si altele si compari, cauti pe cele mai serioase, dar cum am zis ia timp, toate ziua sa stai pe net laughing

Din descrierea celor de la K&N ei zic ca filtyrele lor filtreaza mai bine ca cele originale, acu daca o fi asa, eu personal ii cred, fiorma asta se ocupa numa cu asa ceva, is f vechi in domeniu, fac numa produsxe de cea mai buna calitate.

Iti zic din experineta eu filtru de ulei de la ei iau, de fapt si dwe cabina si de aer la motor, pai nu are BMW asa ceva laughing e diferenta si numa cand te uiti la ele si fara sa fii cunoscator.

Deci KN astia nu cred ca spun povesti, ei se bazeaza numai pe calitate, is f cunoscuti aici in state, is seriosi si de aia fac bani, is vechi in business.

Deci dupa cum obserevi e mult de cautat, nu zic ca nu gasesti, dar stau sa caut toata ziua doara sa aflu ca scot 10 cai putere laughing la urma nu-s curios.

Nu stiu cand o sa am chef si timp poate caut si de soft sa vad ce spun aia care fac si se pericep.
Bafta oricum si scuze ca am scris atit, sper sa nu te plictiseasca ce am scris.

15 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Nu merita!

| alalal explică (pentru Violleta2022):

Am spus sa nu veniți cu chestii de genul…Avantaje, dezavantaje și sugestii…

| blackann a răspuns (pentru alalal):

Pai sugestia mea este sa nu iti pui.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu castigi putere in plus. Poate va respira mai bine motorul, dar nu cred ca se va sesiza nici o modificare.
Vezi exact despre ce filtru e vorba si ce are deosebit fata de unul banal, din hartie. Nu putem vorbi la general, depinde ce material este.
Eu m-as ingrijora mai mult de capacitatea de filtrare a aerului decat de puterea obtinuta. Poate vei avea un debit de aer mai bun prin filtrul sport, dar o retinere mai slaba a prafului care ar putea dauna motorului.

| relian a răspuns:

Nu stiu ce cistigi, ce stiu sigur ca te costa ceva bani, parerea mea e ca is bani irositi.

Deci cand pui filtru sport sau modificare nu se pastreaza nimci din ala de pe masina, nu ai cum.
Deci trebuie sa cumperi filtru ala cu tot cu carcasa, este facut sa se potriveasca exact acolo la motorul tau.

Iti baga ceva aer mai mult, aia e tot, cita putere iti da, aia nu stiu, poate putin.
Cel mai bun este sa intrebi pe cei care fac modificari, daca or sti si aia.
Sugestii la motorul ala? Poate ceva soft de acolo sa scoti ceva mai consistent, dar si acolo e mai bun mai intii sa intrebi cit se scoate, cit te costa, macar sa iti faci idee sa stii de faci ori nu.

Tu trebuie sa stii ce masina ai, cit valoreaza, daca filtru si un soft tiar aduce ceva putere mai mare si cit tear costa. Daca stii astea apoi e usor sa faci ori nu, poate ca te duce cit valoarea la masina, sau poate mai mult.Atunci nu merita.

Avantajul la filtru sal pui in carcasa originala e ca nu stiu cit de bun e daca face ceva.
Eu ce vad si am vazut, toate asa vin, filtre cu carcasa cu tot.In carcasa originala intra filtru ala cel aia acu, nu vad ce ai putea sa faci sa pui alt filtru mai mare, daca tu spui ca sunt si asa, or fi, eu pe aici pe la mine nu am vazut.

| alalal explică (pentru relian):

Sunt de-acord cu tine ca… dacă vreau filtru sport trebuie sa pun altceva. dacă vine vorba de faptul dacă merita ceva sau nu asta este treaba fiecăruia..Treaba sta in felul următor::Ce modificări pot sa fac in limita in care sa nu afectez durata de viața a motorului? Un stage 1, o evacuare, un filtru etc…Aici se încadra ceea ce am întrebat eu..nu daca merita sau nu…chiar am specificat sa va abțineți la acest capitol pentru ca nu toată lume are bani grămada pentru ca daca ar avea și-ar lua direct altceva…Eu de exemplu mi-am îmbrăcat ușile in piele, mi-am pus navigație aftermarket, și alte modificări exterioare care au costat destul…VREAU SUGESTI NU FILOZOFI DE VIAȚA ȘI SFATURI FINANCIARE..Acuma te rog. spune-mi ce îmi recomanzi dacă ești cunoscător cât decât.Mulțumesc!

| relian a răspuns:

Am mai gasit cate ceva, am cautat ca eram doara curios. Cum faci motorul mai puternic, ce spun altii care se ocupa cu chestii de genul asta?

1 -Cold air intake, (Priza de aer ) au spus ca is facute sa bage aer cit mai rece in motor, pentru ca aerul mai rece este mult mai dens si contine mai mult oxigen.
Este un kit, acu ce o contine nu am cautat sa vad, dar aia zic ca pot sa iti adauge undeva la maxim 15 cai putere, fctie de calitatea acelei prize de aer. Asta nu inseamna ca gata atit obtii, depinde si de calitatea aerului, adica sa fie bine filtrat.

In orice caz astia nu au zis exact ce piese se pun, dar au zis ca is de vinzare asa ceva.
Astia au spus ca au facut teste pe un Dodge, ala deja e facut mai aparte din fabrica, asa ca or spus ca chestia asta nu le aduce cine stie ce la masina lor, aia avand sistemul asta de admisie mai avansat decat la alte masini.

2 -Carburator si admisia de aer la cele care nu au injectie sau alt tip de admisie, sit si pentru acele masini carburatoare care pot aduce mai multa putere.
Nu au spus la alea citi cai ar putea aduce, nu stau sa intru in amanunte sa citesc ca imi ia zile cum am zis.

-Kit de nu stiu cum sal traduc laughing astia zic NITROUS OXID KIT. Zice kitu asta is da putere la balamuc, iti poate da undeva intre 50 si atentie 500 de cai putere laughing ba ne lesi, astea is povesti, nu cred, in sf o fi daca zic ei, dar banui ca depinde de puterea motorul cel ai deja. La o risnita de motor poate ca nu-ti da nici 50, la alta care are motor mai stiu si eu de 1000 cai putere tot ce se poate sa mai scoata aia inca 500, stiu si eu suna parca a poveste laughing.
Se refera la oxidu de azot, stai sa vaz ce spun. Stai ca ei vorbesc de protoxid de azot, deci sunt kituri care is mai mari sau mai mici, alea baga mai mult sau mai putin, asa scoti si tu putere mai multa sau mai putina.
Wow, zic ca protoxidul asta de azot, datorita compozitiie chimice si a modului in care reactioneaza cand este incalzit maresc puterea prin cresterea cantitatii de oxigen in procesul de ardere al combustibilului.
Dar odata cu cresterea cantitatii de oxigen, creste si cantitatea de combustil injectat, fapt ce duce la cresterea puterii acelui motor.

Deci din caruta iti face racheta laughing asta da, pai asa mai venim de acasa laughing cred ca au dreptate cand zic citi cai poate sati aduge.

Ce mai spune de protoxidul asta de azot, se monteaza la sistemul de admisie al masinii si ca trebuie instalat de un profesionist, adica de unu care a mai facut chestii de astea si acu vine partea mai hazlie sa-i zic asa, va trebuie sa schimbi si sistemul de frine laughing Zic fctie de cita putere bagi, masina va trebuie sa si frineze, adica sa fie in stare sa frineze, altfel de duci dreacu in prapastie laughing sistemul de frine al masinii din fabrica nu poate face fata.

Si ultima chestie asa in mare, daca pui sistemul asta pierzi garantia la masina, asta daca masina este in garantie. In America sistemele astea pleaca de la 800 dolari si urca fctie de cit de complicate si mari se pun.

3- Schimbarea evacuarii, aia poate adauga pana la 50 cai putere. Dar chestia asta costa mai mult decat protoxidul ala de azot, zic incepe de la 1400 dolari pentru piese si manopera.

Ok cam asta am gasit la astia, se ocupa cu asa ceva instaleaza, te intreaba cita putere vrei bla bla.

| relian a răspuns:

Ok am mai gasit altul care explica asa in mare de stage 1, 2, 3, sau custom.
Explica ala acolo ces stage astea, si ce am inteles, custom e cel mai scump, dar si cel mai bun. Adica te duci la service lor, le arati caruta, aia te vor intreba cit vrei sa scoti, fac aia o evaluare si iti zice pretu laughing dar s-ar putea sa cazi jos, depinde ce masina ai, sau cit vrei sa scoata.

Asta ce vorbea, isi facea singur, luase un audi din anul 2000 Audi A6, deja masina aia are 250 cai, nu stiu ce voia el sa faca racheta, a dat numa pe cip si soft 800 dolari, a zis ca pe masina a dat 300 laughing si sa vada cit va scoate.

A spus de fiecare stage 1, 2, 3 a vorbit apoi de soft, na spus exact citi cai poate scoate, a spus ce anume se inlocuieste.

Is 2 metode zice el, ambele necesita programare, asta legat de soft.

1- se schimba la computerul masinii doara cipul si se reprogrameaza la noile capacitati masina

2- se schimba tot computerul cu unu aftermarket si la fel se reprogrameaza masina.

Stage 1 zice ca se schimba nu stiu ce valve, stage 2 la alea se mai schimba si softu, la stage 3 se schimba inca ceva in plus, cred ca evacuarea, dar nu a zis asta citi cai putere bla bla.

Mai caut de soft sa vaz de gasesc ceva citi cai scoate si gata ca ma ametesc de cap cu astia laughing

Aia e buna de tot cu azotu, dar cred ca la masina ce o ai ti-o va rupe in doua laughing ramai cu caruta in drum, sau daca te prinde politia cu de astea cine stie pe unde ajungi in RO.
Aici cum am zis is legale, nu iti spun astia nimic.Bine ca va trebuie sa treci si inspectia, deci daca modifici evacuarea si nu ai catalizator nu treci, dar nici nu stiu exact ceti fac astia la evacuare ce elimina sau ce evacuare fac ei.

Cum am zis aici sunt service care numa asta fac, dar nu merita pentru o masina ca a ta, acolo se duc de astia care deja au masini cu motoare cit tancu laughing aia merg la curse, pe aici se fac curse de masini, liniute cum zic romanii si alte rahaturi, sunt locuri special amenajate.

Eu sa ma duc sa imi farim masina acolo, apoi s-o iau de la cap, nu-s genu asta, aia is de astia fanatici dupa asa ceva, dar na acu fiecare cu cel doare.
Tu daca esti asa fan masini, ar fi trebuie sa emigrezi pe aici laughing dar o sa muncesti numa pentru masina.

| relian a răspuns:

Am gasit legat de soft, zice ca iti poate mari puterea cu 10-15% din ce putere are acel motor.

Acu mi-am adus aminte, am avut si eu un Audi A6 tot din 2000 si am avut o problema, am adus un mecanic de la deleaer de la audi, ala mi-a aratat una alta ce sa fac, cum sa fac, apoi mi-a zis ca daca schimb computerul sau cipu, nu mai stiu exact la ce s-a referit, a zis ca mai pot adauga 50 cai putere, ca el facuse asa la unele masini.

Bine eu cum nu-s curios de rahaturi de astea i-am zis ca is ok cit are masina, nu ma duc la curse.

Gata nu mai caut ca oricum degeaba caut laughing am spus, eu daca vreau nu stau sami bat capu, ma duc la shop cu caruta, le arat, le zic ce vreau, aia imi zic de se poate si cit ma costa, in juma de ora am terminat lucrarea, adica am aflat ce am nevoie, dora ca eu nu is pasionat, las masina asa cum a venit din fabrica.

Si astia ce eu am povestit pe aici de la ei, au zis ca masinile din fabrica vin cel mai bine setate, sau cum sa le zicem, alea ar fi cele mai bune performante ce le poate da acea masina, asta la conditiile ce se cer pentru a circula pe drumuri.

Mai bun decat ce face fabrica si ei au spus, nu poate nimeni sa scoata, asta daca masina sa ramana cu toate sistemele ce le are, adica noxe, si toate sistemele.

De aia o masina din fabrica are puterea ce o are, mai mult nu se poate scoate, pentru ca se cer norme, poluare, de siguranta si etc, asa explica aia acolo.

Ca urmare astia care fac modificari, stai ca am uitat sa zic, unia fac si modificari la motor laughing depinde ce dorersti tu, sa consume mai putin ori sa ai putere mai mare, se inlocuiesc piese, pfff is o groaza de chestii, cum am zis te ia durerea de cap.

Am zis sa ma uit, daca tot ma bagai in discutia asta, dar mai mult nu mai caut.

Concluzia este ca tu trebuie sa mergi la cei care fac chestii de astea, oricum tot la ei ajungi, aia iti pot spune mai exact ce o sa obtina de la masina ta, asa nu-ti mai bati tu capu sa afli, oricum nu poti tu sa faci singur, daca umbli la soft la cipuri trebuie cineva sa reprogrameze, deci tot la aia ajungi oricum.

Acu nu stiu cum e cu kiturile alea ce ziceau aia de azot, alea trebuie instalate de cunoscatori, sau kitu alantu de aer rece, de ala nu stiu, banui cai mai simplu, dar nu stii daca is prin RO asa ceva.

Tu citeste ce am scris, selecteaza ce te intereseaza, noteaza ala cu azoto si alantu cu aerul rece si vezi de sunt asemenea kituri si prin RO.
Bafta

| blackann a răspuns:

Nu

| alalal explică (pentru blackann):

?

| blackann a răspuns (pentru alalal):

Ai intrebat daca merita

| alalal explică (pentru blackann):

In nici un caz..Am zis ca nu vreau sa vina nimeni cu mesaje de genul…ceea ce am întrebat poți observa înaintea semnului întrebări(?). Dacă poți sa ma ajuți bine.Mai bine nu îmi răspunzi…Mulțumesc!

| blackann a răspuns:

Wow violetta, esti experta si in masini acum.....de ce te bagi mereu ca musca in c*acat?

| Scorillo a răspuns:

Filtru + evacuare ar da (spun unii) +5 cp in plus -
dar fara resoftare nu prea cred. Merita filtru sport (mai scump dar mai bun calitativ). dar nu cred ca castigi ceva CP. Daca vrei sa faci modificari mai ample 1. 4tce nu se preteaza