| Andreea19Alina a întrebat:

Am o nelamurire:ma aflu la a 5 sedinta de condus iar la ultima am condus in trafic,unde am intampinat o problema si inca nu imi pot da seama unde am gresit(mentionez ca instructorul meu nu explica greselile, doar se enerveaza):mi s-a oprit motorul cam de 4 ori, asta din cate am inteles fiind cauzata de greselile mele...dar care au fost acestea? Va rog sa imi oferiti o explicatie mai ampla pentru a intelege.Multumesc anticipat.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Schimba urgent instructorul, ca n-o sa te invete nimic, si o sa ramai traumatizata, o sa fii stresata permanent la volan, din cauza lui.
Ori te pui in gura cu el, ori il schimbi.
Motorul se opreste in mai multe situatii: la plecarea de pe loc, cand nu faci 'foarfeca' bine (daca nu stii ce e aia iti explic), ori la incetinire, daca franezi fara sa calci ambreajul. Dupa ce capeti experienta o sa inveti cat poti frana fara sa calci ambreajul, dar pentru inceput, luand in considerare faptul ca mergi doar cu viteza mica, calca ambreajul de fiecare data cand franezi.
La eliberarea ambreajului trebuie sa fii atenta:
-daca vrei sa stai pe loc, scoti din viteza, apoi eliberezi ambreajul;
-daca doar ai incetinit, schimbi intr-o viteza inferioara, apoi il eliberezi usor, ca la plecarea de pe loc.
De asemenea, si vitezele trebuie alese corect, la scoala de soferi se conduce cam dupa schema asta:
0-10 km/h - treapta 1
10-20km/h - treapta 2
20-30 km/h - treapta 3
30-50 km/h - treapta 4
de la 50 km/h in sus - treapta 5.
Cu ambreajul te porti finut de fiecare data, ii inveti pozitia in care 'misca' masina cel mai tare si mereu te porti bland cu el cand trece prin acea parte.
La plecarea de pe loc si la schimbarea vitezelor de la viteza mai mare la mai mica, trebuie sa fii foarte finuta cu el, daca il manevrezi prea brusc o sa scuturi masina.
Pacat ca acum toti camionagii care nu si-au mai gasit de lucru s-au facut instructori, asta nu e o meserie pentru oricine.

| Andreea19Alina explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Multumesc pentru raspuns dar :In primul rand ai insinuat corect(nu stiu ce inseamna,, foarfeca") iar in al doilea rand nu am facut nici o greseala din cele enumerate de tine mai sus care sa duca la oprirea motorului, cred ca o combinatie gresita a manevrelor, comenzilor a dus la asta.dar tot nu stiu care, deci instructorul o sa se enerveze si mai tare saptamana viitoare pe mine. Poate mai stii si altceva despre ceea ce am intrebat...dar multumesc mult pentru intentia de a ma lamuri happy

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Andreea19Alina):

"Foarfeca" e miscarea pe care o faci la plecarea de pe loc, cand ridici ambreajul si apesi acceleratia.
Motorul se mai poate opri si daca nu folosesti treapta de viteza potrivita, si incerci sa mergi cu o treapta mare, la o viteza prea mica.
Cu ce masina faci scoala?
Si in ce situatii ti s-a oprit motorul?

| Andreea19Alina explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Fac scoala pe un logan iar masina se oprea cand:ajungeam intr.o intesectie unde era o trecere de pietoni de obicei si deodata se oprea...In aceeasi zii s-a oprit cam de 5 ori; sau se mai oprea la semafon.Deobicei intr-o intersectie.Chiar nu intelg de ce iar cu instructorul meu nu se poate discuta in nici un fel si nici sa il schimb nu am posibilitatea din pacate.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Andreea19Alina):

Apasa ambreajul pana la fund prima data, apoi franeaza.
Probabil asta greseai, apasai frana prea repede, care opreste mai sus decat actioneaza ambreajul.
Loganul e diesel?

| Andreea19Alina explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Da este diesel insa tot nu sunt sigura ca asta ar fi greseala,,, mereu am respectat apasare ambreiajului concomitent cu apasarea franei, cred totusi ca e ceva in legatura cu levierul de viteze(chiar daca eu il tineam in treapta 1 la statul pe loc si apoi cand plecam il schimbam)...

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Andreea19Alina):

Pai nu trebuie chiar simultan. Intai 'decuplezi' motorul de transmisie, calcand ambreajul, apoi incepi sa franezi.

| Andreea19Alina explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am aplicat si acea metoda dar cine stie care este adevarat problema...Dar totusi sunt profund recunoscatoare de interesul pe care l-ai acordat intrebarii mele si de atentia ta pentru a ma lamuri.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Andreea19Alina):

Probabil ca tu nu decuplezi transmisia atunci cand stai pe loc. Ai incercat sa lasi schimbatorul la punctu mort inainte sa dai drumul la abreiaj? Tu cum stationezi cu masina?

| Andreea19Alina explică (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Pentru asteptarea la semafor sau la o trecere de pietoni aduceam schimbatorul in treapta 1, tineam ambreiajul calcat impreuna cu frana..asta este ceea ce faceam si ceea ce am inteles ca ar vrea instructorul.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Andreea19Alina):

Nu se face asa ceva niciodata. Distrugi rulmentul de presiune, decalesti placa de ambreiaj si in plus risti sa lovesti pe cineva (daca uiti ca ai transmisia cuplata si iei piciorul de pe ambreiaj). Poate ca d-aia iti moare motorul.

14 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Fa rost de cartea ABC-ul conducerii autoturismului, de Gabriel Paparizu.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

Daca nu vrea sa-ti explice ce trebuie sa faci, fa si tu plecarea pe loc ca la raba. Ambaleaza bine si da drumu brusc la ambreiaj pana la punctu de lucru.
In trafic nu conduce subturat fiindca e clar ca n-ai inca ureche de sofer si iti moare imediat motoru.

| Melcul a răspuns:

Probabil ca ti s-a oprit motorul cind ai plecat de pe loc deoarece ai dat drumul prea brusc la ambreaj.Si daca se enerveaza prea tare instroctorul nu este bine eu iti zic mai bine schimba-l ca asa nu o sa inveti nimic.

| Silenz a răspuns:

Ridici prea brusc piciorul de pe ambreiaj si nu apesi destul acceleratia.